Afvoer water gebruiken?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Bringamosa
    Expert Stoner
    Member
    • Jul 2014
    • 78

    #1

    Afvoer water gebruiken?

    Korting op 420shop
    Hoi allen,

    Ik was van plan hier in de tropen een buiten kweekje op te zetten. Om het allemaal wat makkelijker te laten verlopen dacht ik eraan om de afvoer van de wasmachine te gebruiken voor de bewatering.

    Nu is de vraag denken jullie dat dit mogelijk is? Overbewatering tegen te gaan door afwatergeultjes te creeren.

    Mijn grootste zorg, is het wasmiddel dat in het water zit een groot probleem? Ik weet dat vele hier dit water gebruiken voor de bananen bomen....

    Label van wasmiddel mischien dat dit wat helpt.

    2014-08-09 18.05.13.jpg
    Last edited by Bringamosa; 9 August 2014, 23:11. Reden: afbeelding toegevoegd
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Afvoer water gebruiken?

    http://e2r.obolen.com/recycling-wasmachine-water-het-behoud-van-water


    Comment

    • Bringamosa
      Expert Stoner
      Member
      • Jul 2014
      • 78

      #3
      Re: Afvoer water gebruiken?

      Danku zeer. Dus gewoon te gebruiken.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Afvoer water gebruiken?

        Nou, niet gewoon, als ik die eerste link helemaal lees.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • green farmer
          Big Bongmaster
          MemberLucky Member
          • Jul 2009
          • 359

          #5
          Re: Afvoer water gebruiken?

          Waarom zou je dit willen? Kan je niet gewoon regenwater opvangen of kraanwater gebruiken?

          Comment

          • FlintStoned
            Banned
            • Oct 2012
            • 5580

            #6
            Re: Afvoer water gebruiken?

            Als je de linken helemaal leest staat er niet dat je het zomaar kan gebruiken hoor.

            Comment

            • Bringamosa
              Expert Stoner
              Member
              • Jul 2014
              • 78

              #7
              Re: Afvoer water gebruiken?

              green farmer, omdat ik op de Antillen zit. Regen hebben we niet bizar veel en kraanwater is erg duur. We hebben wel een put, maar het putwater is hier heeeel erg brak.

              Dis is voor mij handig en ik hergebruik het water nog een keer op deze manier.

              Comment

              • Bringamosa
                Expert Stoner
                Member
                • Jul 2014
                • 78

                #8
                Re: Afvoer water gebruiken?

                Grootste deel zal dagelijks douche water zijn en water van de wasbak, dus handen wassen na toilet gebruik en tanden poetsen. Eens per week een wasje. Geen chloor. Het fijne hiervan is dat er vooral water toevoer zal zijn in de ochtend en de namiddag. Op deze manier krijgt het water de kans om de grond in te trekken en dus niet gelijk te verdampen als de volle zon er gedurende de dag op staat.

                Vandaag even goed de grond bekeken waar de afvoer eerst terecht kwam. Hier is de hele grond gevuld met wortels. Tot op 2 mm onder de grondlaag. Schop erin gezet en het geheel kwam als een plak los. Alles bij elkaar gehouden door haarworteltjes van de planten uit de omgeving. Ik ga het dus gewoon proberen. Halverwege de afvoer een T stuk gezet en hierop een buis aangesloten naar mijn stukje grond. Voor de test een woekerplant van het eiland neergezet en kijken hoe hard dat gaat.

                Het water ga ik straks met kanaaltjes in de grond om de plant heen leiden en het overtollige op dezelfde manier laten wegstromen.
                Last edited by Bringamosa; 11 August 2014, 06:01.

                Comment

                • odyssee
                  Son of the Bong
                  MemberLucky Member
                  • Feb 2011
                  • 416

                  #9
                  Re: Afvoer water gebruiken?

                  Rechtstreeks het afvalwater gebruiken is niet goed denk ik, wat je wel kan doen om dit water te gebruiken is er een vijverfilter tussen zetten.

                  Wil je 100% biologisch werken zonder filters wat ik persoonlijk zou doen laat je afvalwater uitkomen in een vijvermoeras



                  Een moerasfilter of helofytenfilter zuivert uw vijver op een natuurlijke manier door middel van planten. U leest hier alles over de werking en de aanleg.


                  su6
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                  Comment

                  • Bringamosa
                    Expert Stoner
                    Member
                    • Jul 2014
                    • 78

                    #10
                    Re: Afvoer water gebruiken?

                    Een moeras gaat per definitie niet hier op het eiland. Voor ik dat creëer is het water alweer verdampt. Ik douch namelijk geen uren . Het moet me niet meer water gaan kosten juist.

                    Comment

                    • Ilikebigbuds
                      T.H.C. Master
                      MemberLucky Member
                      • Aug 2014
                      • 549

                      #11
                      Re: Afvoer water gebruiken?

                      gewoon een filter er tussen hangen dus...
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                      Comment

                      • LR2
                        Mother of all Growers
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2011
                        • 8552

                        #12
                        Re: Afvoer water gebruiken?

                        Sowieso geen slecht idee om het water een dag of twee te laten rusten. Echte vervuiling bezinkt dan, en dat scheelt weer in de grond.
                        Pas nog een leiding hier losgetrokken, van de douche en wasbak, maar damn wat een rommel zat daar achter!
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        • odyssee
                          Son of the Bong
                          MemberLucky Member
                          • Feb 2011
                          • 416

                          #13
                          Re: Afvoer water gebruiken?

                          Snap wel dat een vijver of moeras niet gaat in tropische temperaturen in je tuin tenzij je bars van geld dat je waterrekening geen bal uitmaakt.

                          Wat ik bedoel mocht ik in je plaats zijn eerste idee hier is afvalwater via een vijverfilter laten zuiveren en dit water dan laten uitkomen in een ton zoiets images.jpg en http://www.golantec.be/Regenwater.htm

                          Denk dat dit de goedkoopste oplossing is als je in die richting verder denk . Als je google doet en iets wil investeren heb je zelf systemen die zelf het wc water filterteren.

                          Su6 en laat ons zeker iets op het forum weten hoe je het opgelost heb, hett is een mooie topic met originele vraag die 100% vriendelijk is voor het milieu
                          Attached Files
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                          Comment

                          • Bringamosa
                            Expert Stoner
                            Member
                            • Jul 2014
                            • 78

                            #14
                            Voorbereidend werk ziet er zo uit:


                            Met het onkruid geplaatst:


                            Links onderin zie je de bewaking staan.

                            Comment

                            • Ilikebigbuds
                              T.H.C. Master
                              MemberLucky Member
                              • Aug 2014
                              • 549

                              #15
                              Re: Afvoer water gebruiken?

                              haha nice bewaking
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                              Comment

                              Bezig...