Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over organic meststoffen,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag over organic meststoffen,

    Korting op 420shop
    Hey mensen,


    Ik ben zelf dit jaar voor het eerst aan de kweek

    (http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...mp-100-organic!)

    Zoals jullie kunnen lezen heb ik mijn eigen grond samen gesteld met Beendermeel, Bloedmeel & Vinassekali,
    nou is mijn vraag: Moet ik hier ook nog andere voeding aan toegevoegd worden voor de flowering period?
    Ik gebruik namelijk wel B.A.C Bloeivoeding (bloom nutrient):
    http://www.sanniesshop.com/bloei-voeding-en.html
    maar geen B.A.C Bloeistumulator PK (flower nutrient)
    http://www.sanniesshop.com/pk-booster.html

    is die PK booster echt een must? Of zijn de N-P-K waarden van mij zo al voldoende voor de bloei periode?

    En wat is het verschil tussen een Flowering Nutrient en een Bloom nutrient? Beide woorden betekenen bloei nmlk..

    Zelf denk ik dat die PK booster dus echt wel nodig is, maar ik wil niet mijn planten verneuken doordat de PK
    waarden te hoog worden..

    Alvast bedankt, groetjes!
    Last edited by Mindfulnesz; 17 August 2014, 15:28.
    'God wants spiritual fruits, not religious nuts'

    #2
    Re: Vraag over organic meststoffen,

    Heey!

    61 views.. maar echt niemand die me hier enigzins mee op weg kan helpen?
    Een vingerwijzing in de goede richting is al voldoende, als ik maar iets heb.
    Ik loop nu even volledig vast!
    'God wants spiritual fruits, not religious nuts'

    Comment


      #3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Vraag over organic meststoffen,

        @LR2:

        Top man, dankjewel. Daar kan ik wat mee! De reden waarom ik dit ook vraag is omdat ik
        bij 2 planten een tekort zie optreden.. Hier onder de foto's:

        2014-08-21 19.25.58.jpg 2014-08-21 19.26.09.jpg 2014-08-21 19.26.21.jpg 2014-08-21 19.26.34.jpg

        Ik heb alleen geen idee wat voor tekort!! Ik heb wat dat betreft goed mijn huiswerk
        gedaan, alleen hier merk ik toch dat de ervaring nog ontbreekt. Ik heb geprobeert uit
        te zoeken wat voor tekorten het zijn, maar het lijkt allemaal verdomd veel op elkaar.
        Kan hier dus wel wat hulp bij gebruiken! Er is een grote kans dat het ook een stikstof
        tekort is, aangezien ik dat op 20 Juni gemengd heb, en dat maar 2 tot 2.5 maanden
        werkzaam is is dat er nu zo'n beetje uit. Maar toch zitten er ook andere symptonen bij
        wat lijkt op een Potasium (K) tekort maar het lijkt ook weer op andere symptonen haha..
        Ik kom er gewoon ff niet uit!

        2014-08-21 19.26.48.jpg 2014-08-21 19.26.54.jpg

        Deze foto's zijn van een plant die sowieso niet helemaal jovel is,
        rare bladvorming en zaten al toppen in voor 21 Juni zonder dat die verduisterd
        is.. Die was dan ook al op 27 Maart boven de grond. Maar is toch gelukkig een
        mystery seed, dus wat voor strain het is, geen idee!

        Groetjes
        'God wants spiritual fruits, not religious nuts'

        Comment


          #5
          Re: Vraag over organic meststoffen,

          Als beginner kun je beter niet zelf aarde gaan mixen.
          Daar komt wat meer bij kijken dan goedkope grond proberen upgraden met langzaam vrijkomende mest.
          Als dat allemaal in je grondje zit, heb je er geen controle over.
          Die mest gaat vrijkomen, maar wanneer, of is het al weg, je weet het niet precies.

          Ik haal eens per jaar 10 zakjes lightmix bij de growshop.
          Goeie voeding erbij, dat kun je elke keer aanpassen aan de behoefte van de plant.

          't Is geen veroordeling heh, ik heb bij m'n eerste echte kweek precies hetzelfde gedaan.

          Hebben ze niet wat te nat gestaan ?
          Daardoor kan je ook allerlei rare "tekorten" gaan zien, wat eigenlijk blokkades zijn door het water.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Vraag over organic meststoffen,

              Hey QnQ!

              Ja achteraf gezien had dat anders gemoeten, maar aangezien ik
              ook medische olie wil maken had ik toch echt pure organic meststoffen
              nodig.. Ik heb deze grond mix van dit forum afgehaald van Bobo's topic.
              Dat is een recept die hij zelf ook altijd gebruikte dus ik neem aan dat
              die verhouding juist zijn. Ik kan dit natuurlijk ook mis hebben ik beschik
              zelf namelijk (nog) niet over die kennis, wel druk bezig om dat te leren begrijpen.

              En te nat denk ik niet.. Ik geef ze om de dag rond de 5 liter water met bloeivoeding
              en voel altijd eerst met mn hele vinger of de aarde mooi droog is of niet. Het zou
              misschien kunnen zijn dat die bloeivoeding erbij (6-5-6) teveel van het goede is,
              ik doe momenteel 3ml op 1L verhouding.

              Deze voeding gebruik ik, en als ik dat zo lees is de kans dus dat ik teveel geef..
              http://www.sanniesshop.com/bloei-voeding.html
              'God wants spiritual fruits, not religious nuts'

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Vraag over organic meststoffen,

                  @LR2:

                  Juist duidelijk! Ik geef ze inderdaad alleen kraanwater (soms met wat bloeivoeding)
                  en er is bij het grond mengen wat kalk door gekomen (0,25l op 100l grond). Ik heb
                  alleen geen pH meter (zit even heeel krap bij kas) maar heb wel pH min.. Maja om
                  zonder meten die gok te nemen is ook niet alles. Maar ik denk wel dat de kans groter
                  is dat de pH te hoog is, dan te laag..

                  Voor zover ik weet hebben ze niet te nat gestaan, ik heb ze namelijk zoveel mogelijk
                  onder een afdak gehad tijdens de regen. Ik denk zelf dat het bloedmeel uitgewerkt is.
                  Het is idd zeer lastig om hier de vinger op te leggen! Je breekt echt je kop over de symptonen
                  en het lijkt zoveel op elkaar haha. En idd eigen grond mengen wou ik ook, zoals ik hier boven
                  aangaf is dat ook echt essentieel voor medische olie, en ben veel tegen gekomen dat de
                  wiet beter is op aarde.. Ik ben wat dat betreft een echt natuur mens, houd het daarom ook
                  het natuurlijkst mogelijk

                  En dankjewel voor de tip over die coniferen mest etc. en dat ik daar de verhoudingen van over kan nemen!

                  @Matys:


                  Nou moet je ophouden, daar krijg ik het ff benauwd van, is dat erg?! En welk blad/foto bedoel je dan?
                  Hoe kan die TMV er op komen? Voor zover ik weet zijn ze niet in aanraking gekomen met tabak...

                  En dat ga ik denk ik eerst proberen idd, de grond laten drogen zoals LR2 ook al aangaf, dat is de minst
                  risicovolle en voor de hand liggende handeling om te doen. En tevens stop ik eerst met die bloeivoeding
                  en echter alleen water geven (nadat ik ze gedroogt heb natuurlijk) ik zelf denk wel dat er een stkstof gebrek
                  is aangezien die stikstof precies uitgewerkt is op het moment dat ik het uitgerekend had, 2 maanden later dan
                  20 Juni. Staat zelfs in mn kweekverslag volgens mij hehe .

                  Dankjewel iedereen voor de helpende hand, word zeer gewardeerd!
                  Last edited by Mindfulnesz; 22 August 2014, 11:43.
                  'God wants spiritual fruits, not religious nuts'

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraag over organic meststoffen,

                    Hey Mind

                    niet bang zijn hehe als je het blad weg knipt kan het geen kwaad. Heb hetzelfde gehad en elk blaadje die de symptomen toonde heb ik weg geknipt heb er totaal geen last meer van
                    Nu het gaat om de allereerste foto die je geplaatst hebt.2014-08-21 19.25.58.jpg

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.20a6jxj.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraag over organic meststoffen,

                      @Matsy


                      Ahh ok, klinkt dus erger dan dat het is, gelukkig maar haha. Ik zal zo gelijk ff op onder
                      zoek uit en kijken of er meer blad last van heeft. Nogmaals dankjewel voor de info!

                      Groetjess


                      Ahh ok, dankjewel. Ik heb het nog niet zo erg, het zijn echt onderin een paar blaadjes maar (gelukkig).
                      Ik zal zo eerst even wat opzoeken over TMV, ben daar nu toch wel benieuwd naar.
                      'God wants spiritual fruits, not religious nuts'

                      Comment


                        #12
                        Re: Vraag over organic meststoffen,

                        Graag gedaan hier zijn we ook voor e om elkaar te helpen e

                        Comment


                          #13
                          Re: Vraag over organic meststoffen,

                          Ik lees dus dat het TMV virus via bladluizen etc. kan verspreiden maar ook
                          via andere planten naar elkaar toe d.m.v kruisbesmetting.. Nou staan mijn
                          planten allemaal lekker hutjemutje tegen elkaar aan onder het afdakje ivm
                          het bar slechte weer.. Als ze al het TMV virus hebben zijn ze hoogstwaarsch.
                          allemaal al besmet?! Zie dat TMV niet op te bestrijden is en de opbrengst
                          er vors door kan dalen.. Gvd als dit zo is baal ik behoorlijk.

                          Heb foto's opgezocht op internet en lijkt er echt verdomd veel op!

                          Ik heb net ook ff gekeken en ik zie dat er zich paarse streepjes (lichtelijk) vormen in de stammetjes
                          van de toppen, dit duid op een stikstof gebrek toch, en kan ik dan ook gelijk een te nat wortel milieu
                          vergeten, of kan een te nat wortel milieu er voor zorgen dat ze de stikstof niet op kunnen nemen?
                          Volgens mijn berekening is de stikstof er inmiddels uit.

                          Volgens mij zitten ook in al mijn planten symptonen, en ook niet weinig... dus is waarsch. niks meer
                          aan te doen. Maar dan kan ik dus enige voedingstekorten op stikstof na wel uitbannen als dit puur
                          schade is van TMV.. Of zie ik dat verkeerd?

                          En nou natuurlijk de hamvraag: WAT MOET IK DOEN?!

                          Ik lees namelijk dat sommigen zeggen dat je plant gedoemd is, en je opbrengst sterk gereduceert word
                          maar ook weer mensen die zeggen dat het te bestrijden is met een poedermiddeltje van Alien? En dat het
                          er van zelf vaak weer "uitgroeit".. Nou weet ik waarschijnlijk ook wel waar de besmetting vandaan is gekomen..
                          Zal wel van mijn eigen vingers afgekomen zijn, ik rook namelijk mn jointjes met half zware shag, en heb regel-
                          matig tussen de planten gestaan met een damper Ik wist ten eerste niks van TMV af, en ten tweede had ik
                          ook nooit gedacht dat dit zo gevoelig zou zijn.. Damn.. weer wat geleerde..
                          Last edited by Mindfulnesz; 22 August 2014, 14:08.
                          'God wants spiritual fruits, not religious nuts'

                          Comment


                            #14
                            Re: Vraag over organic meststoffen,

                            Niks doen tegen TMV. Een gezonde plant groeit daar zonder problemen overheen. Tenminste, de tekenen die ik hier steeds zag, breidden zich nooit verder uit. Nooit problemen ondervonden. En echte mozaiek is het ook niet te noemen, eerder een groeifoutje (kan door verkeerde ph komen bijvoorbeeld). Je ziet zelfs in jouw bladeren dat niet het hele blad besmet is. Dus laat maar lekker gaan! Komt goed. Als je blad af gaat knippen, krijgt de plant het nog zwaarder.

                            Een te nat wortelmilieu blokkeert bijna alles. Dat kun je zelf prima testen door een vinger zo diep mogelijk in je pot te rammen. Voelt het topje van je vinger vochtig? Dan niet of nauwelijks wateren. Voelt het topje van je vinger droog? Dan is het in ieder geval geen gevalletje 'te nat'. En alleen dan mag er een scheut water bij. Maar dat zijn de basisregels van water geven.

                            Wat je vooral goed moet onthouden: een plant gaat niet om zeep in een week of twee. Dat duurt toch best een tijdje. Gehaast werken, zorgt voor problemen zoals ik ze had met mijn white rihanna: plant dood.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Vraag over organic meststoffen,

                              @LR2:

                              Ok! Dan zal ik er verder ff helemaal niks aan doen, mn planten zien
                              er verder wat dat betreft super gezond uit, mooi groen ook. Ik zal er
                              dus nu extra opletten met het aanraken van mn planten en de shag
                              die ik rook..

                              Ik zal ze lekker ff tot rust laten komen, het wortel milieu even goed
                              laten drogen. Ik was er ff helemaal af ik dacht echt dat ik het goed
                              verprutst had haha, daar gaat je harde werk!! Maar valt gelukkig mee.

                              Ik wil je hartelijk bedanken voor de informatie, kan ik weer met een
                              gerust hart slapen
                              'God wants spiritual fruits, not religious nuts'

                              Comment

                              Bezig...
                              X