Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stoppen met groei voeding!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    stoppen met groei voeding!

    Korting op 420shop
    Ola allemaal,

    Ik heb in cement bakken planten staan. Inmiddels is het 18 september en gaan de planten rustig aan bloeien (ik denk nu zon 2/3 weken)
    Voor mijn planten gebruik ik 1-aardecomponent en top booster van house en garden.
    Echter ben ik nu door mijn groei voeding heen en mijn vraag is:
    ''is het nog noodzakelijk om groei voeding toe te dienen of kan ik verder op de top booster''?

    Zie bijgaande foto's



    Hoop dat jullie mij kunnen helpen

    Groet, Dijke18
    Attached Files
    Last edited by dijke18; 18 September 2014, 17:00.

    #2
    Re: stoppen met groei voeding!

    Ik denk het niet want de topbooster moet bij je voeding.
    Zonder die voeding krijgt de plant waarschijnlijk oa te weinig stikstof.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #3
      Re: stoppen met groei voeding!

      @ Gps Dit houdt dus in dat ik tot en met het oogsten van de plant groeivoeding toe moet blijven dienen?

      Comment


        #4
        Re: stoppen met groei voeding!

        Ook over dit punt zijn de meningen verdeelt, maar wat ik ga doen is een aantal dagen voor de oogst stoppen met voeding geven, en dan de grond of cocos zeg maar spoelen, door alleen water te geven.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #5
          Re: stoppen met groei voeding!

          Je zal toch de hele kweek ook basis voeding moeten geven (hooguit op het eind niet als je gaat "spoelen"). Een booster is alleen maar extra om nog wat meer te kunnen sturen dan alleen met die basis voeding.

          De boosters kun je achterwege laten, de basisvoeding niet.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: stoppen met groei voeding!

            Thnx voor de info!

            Comment


              #7
              Re: stoppen met groei voeding!

              Ik ben van mening dat er nog wel restjes in de grond zullen zitten. Groeivoeding in de bloei kan er voor zorgen dat je onnodig veel strek krijgt, of luchtige toppen.
              Als je nieuwe voeding gaat kopen, zoek dan op een hoger P en hoger K waarde dan dat er N in zit. Want P en K hebben ze in de bloei het meeste nodig.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: stoppen met groei voeding!

                Ik wil alleen maar toevoegen, misschien ten overvloede dat wat de topic starter gebruikt, H&G 1 component aarde, geen speciale groeivoeding is, het is is voor de groei en de bloei.

                Wat ik van het etiket weet is dat de topbooster npk 0 12 13 is of was het nou 0 13 14 ? en het moet maar 4 dagen gebruikt worden, 3 weken voor de oogst.

                Ik weet nog niet wat ik volgend jaar doe. Weer 1 component of uitgebreider. De 1 component is wel lekker simpel.
                Ik gebruik toevallig het zelfde als de topic starter.
                Lets not criticize but legalize

                Comment

                Bezig...
                X