Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

    Korting op 420shop
    Beste mede kwekers,

    Zoals sommigen al wel weten geef ik mijn plantjes bladvoeding, mijn vraag is daarbij ook wat vinden jullie er nu van.

    bij voorbaat dank voor het stemmen.
    6
    Kappen het is slecht voor de plant !
    0,00%
    0
    Hmmm, beter geef je voeding via de grond.
    50,00%
    3
    Klinkt niet verkeerd maar ik zal het zelf nooit doen.
    0,00%
    0
    Als het bij jou lukt ga ik het ook proberen.
    0,00%
    0
    Gewoon doorgaan kan niet verkeerd zijn.
    33,33%
    2
    Goed bezig ik benevel mijn planten ook.
    0,00%
    0
    Kan beter ik benevel mijn planten heel anders.
    0,00%
    0
    Ik kweek onder HPS dus bij mij kan het niet
    16,67%
    1

    The poll is expired.


    #2
    Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

    Is Bac organic bloom geschikt om als bladvoeding te geven ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
        Is Bac organic bloom geschikt om als bladvoeding te geven ?
        De Bac bloeivoeding bevat 40% amoniumstikstof dacht ik zo uit mijn hoofd. dus is wel geschikt

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.


        Kijk deze info heb ik zeker wat aan. Dus ik moet erg opletten met mijn dosering. Tot nu toe heb ik de helft gebruik van wat er op de etiket staat. ik kan hem vlak voordat hij begint te bloeien al wel voeding geven omdat ik met een autoflower kweek. Dit zou je bij normale planten dus niet moeten doen. Maar goed dat het gezegd wordt. ik zal hier zeker op gaan letten.

        Comment


          #5
          Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

          Op toppen spuiten doe je niet!

          Comment


            #6
            Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.


            Kijk deze info heb ik zeker wat aan. Dus ik moet erg opletten met mijn dosering. Tot nu toe heb ik de helft gebruik van wat er op de etiket staat. ik kan hem vlak voordat hij begint te bloeien al wel voeding geven omdat ik met een autoflower kweek. Dit zou je bij normale planten dus niet moeten doen. Maar goed dat het gezegd wordt. ik zal hier zeker op gaan letten.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
            Op toppen spuiten doe je niet!

            Nee dat was ik ook niet van plan. Ik spuit nu nog wel mijn hele plant onder, als ik zie dat er topjes aan beginnen te komen dan ga ik een flesje zonder voeding erbij pakken om alle overtollige dingen weg te spoelen. Ik wil het zowiezo al niet omdat het idee ranzig is. Het stinkt namelijk als de pest als je het flesje openmaakt.. (dat wil ik niet in mijn joint)

            Ik kan over enkele dag alleen alle blaadjes onder mijn scrognet benevelen zodat ik voorkom dat mijn topjes nat worden. (hopen dat ik topjes krijg haha)

            Comment


              #7
              Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

              Omstandigheden zijn daar niet optimaal voor. Kan enkel tijdens de groeiperiode, toppen zoals gezegd dus niet besproeien. De luchtvochtigheid moet hoog genoeg zijn en de temperatuur laag genoeg zodat het water niet gewoon verdampt. En verder is de opname beperkt, dus het kan nooit dienen als vervanger voor normale bemesting.

              Ideaal dus voor buxusplanten die pas gesnoeid zijn of wat verdord raken. Je kan er bij wietplanten tekorten snel mee verhelpen in de groeifase, maar daar dient normaal grond als batmix voor om dat te voorkomen.

              Comment


                #8
                Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Omstandigheden zijn daar niet optimaal voor. Kan enkel tijdens de groeiperiode, toppen zoals gezegd dus niet besproeien. De luchtvochtigheid moet hoog genoeg zijn en de temperatuur laag genoeg zodat het water niet gewoon verdampt. En verder is de opname beperkt, dus het kan nooit dienen als vervanger voor normale bemesting.

                Ideaal dus voor buxusplanten die pas gesnoeid zijn of wat verdord raken. Je kan er bij wietplanten tekorten snel mee verhelpen in de groeifase, maar daar dient normaal grond als batmix voor om dat te voorkomen.
                Ja het verdampt idd best snel. luchtvochtigheid is meestal net boven de 50 procent in het begin wanneer ik net gesroeid heb blijft het wel een tijdje 60 65% dus dit zijn wel goede omstandigheden neem ik aan. de temparatuur schommelt de gehele dag door van minimaal 20 tot max 26 graden

                Comment


                  #9
                  Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

                  Let ook op; de voeding die niet opgenomen wordt, die zal op je bladeren blijven liggen. Op een gegeven moment krijg je dan een zoutlaagje; dat blokkeert licht en kan blijven ophopen tot je alsnog de dodelijke hoeveelheid bereikt.
                  Zo nu en dan met 'schoon' water spuiten kan dat helpen voorkomen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

                    60-65 % luchtvochtigheid kan al zorgen voor toprot bij indica's.

                    Comment


                      #11
                      Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door bleuferry View Post
                      Ik spuit nu nog wel mijn hele plant onder, als ik zie dat er topjes aan beginnen te komen dan ga ik een flesje zonder voeding erbij pakken om alle overtollige dingen weg te spoelen
                      Je snapt het niet.
                      Toppen mag je niet nat spuiten punt.

                      Niet met voeding, niet met water, niet met bier, whatever..
                      Zo gauw je witte haartjes ziet moet je stoppen met spuiten.

                      Voor ik een voeding die niet als bladvoeding bedoeld is als bladvoeding zou gaan gebruiken zou ik dat toch wel even aan de fabrikant gaan vragen.
                      Nu ga je het eerst zelf een paar weken doen en dan ga je op dit forum vragen of het wel kan.
                      Dat heb je al laten zien toch, alleen snap ik de reden niet zo, waarom gebruik je geen voeding waarvan bekend is dat het goed werkt als bladvoeding, zoals bijv. Fishmix.
                      Als je dat in de groei gebruikt krijgt de plant ook een veel mooiere, diepgroene kleur.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                        Let ook op; de voeding die niet opgenomen wordt, die zal op je bladeren blijven liggen. Op een gegeven moment krijg je dan een zoutlaagje; dat blokkeert licht en kan blijven ophopen tot je alsnog de dodelijke hoeveelheid bereikt.
                        Zo nu en dan met 'schoon' water spuiten kan dat helpen voorkomen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                        60-65 % luchtvochtigheid kan al zorgen voor toprot bij indica's.
                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Je snapt het niet.
                        Toppen mag je niet nat spuiten punt.

                        Niet met voeding, niet met water, niet met bier, whatever..
                        Zo gauw je witte haartjes ziet moet je stoppen met spuiten.

                        Voor ik een voeding die niet als bladvoeding bedoeld is als bladvoeding zou gaan gebruiken zou ik dat toch wel even aan de fabrikant gaan vragen.
                        Nu ga je het eerst zelf een paar weken doen en dan ga je op dit forum vragen of het wel kan.
                        Dat heb je al laten zien toch, alleen snap ik de reden niet zo, waarom gebruik je geen voeding waarvan bekend is dat het goed werkt als bladvoeding, zoals bijv. Fishmix.
                        Als je dat in de groei gebruikt krijgt de plant ook een veel mooiere, diepgroene kleur.
                        De Bac Bloeivoeding kan gebruikt worden als bladvoeding. Dit staat gewoon op de site waar ik hem koop. Of de fabrikant dit kan bevestigen weet ik niet. lijk me toch dat het er niet voor niks op de website staat. Vandaar, anders zou ik het ook niet gebruiken.. Als ik mijn planten bekijk in zonlicht dan zijn ze ook erg donker groen. ziet er wel gezond uit dus..

                        Dat ik de topjes niet nat mag maken snap ik wel. Maar nu het volgende, per ongeluk een paar druppels zou toch niet zo heel erg moeten zijn. Als planten buiten staan regent het toch ook op de toppen. Of kan ik binnen niet met buiten vergelijken.

                        Ik ga vandaag een 2e sproeiertje (hier doe ik water zonder voeding in) aanschaffen om mijn planten helemaal schoon te spuiten zodat alle overtollige voedingstoffen eraf gaan. hierna ga ik ook niet meer zoveel sproeien als wat ik nu heb gedaan.. enkel de blaadjes met een lange steel zodat ik niet het risico heb dat ik toch topjes nat maak.

                        Dat ik het op de forum zet is meer omdat ik hier en daar toch nog antwoordjes zoek.. ik weet dat ik wel goed bezig ben maar het kan altijd beter. Ik pas me soms dus een beetje aan als ik denk dat het nuttig zal zijn voor mijn planten..

                        Comment


                          #13
                          Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

                          In de buitenteelt wordt een plant dagelijks en constant door van alles aangevallen vanaf dag 1. Daardoor bouwen ze een soort weerstand op. Binnen kweek je in een soort van glazen bubbel; alle omstandigheden zijn ideaal dus de plant wordt 'lui van binnen'.
                          Dat maakt ze wat gevoeliger, maar een paar druppeltjes op de toppen mogen geen problemen opleveren. Toprot kan ook al ontstaan zonder water, door bijvoorbeeld een hoge LV of een lage plantweerstand. Of door slechte verdamping in de toppen.
                          Er zijn zoveel factoren om je druk over te maken, dat je bij alles wel een waarschuwing kan plaatsen.
                          Doe gewoon wat je leuk vind, en trek er een wijze les uit als het verkeerd gaat. Calculeer dat 'verkeerd gaan' in, en je hebt altijd een leuke kweekronde.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: POLL..::Benevelen met Bac organic bloom bloeivoeding onder spaarlampen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                            In de buitenteelt wordt een plant dagelijks en constant door van alles aangevallen vanaf dag 1. Daardoor bouwen ze een soort weerstand op. Binnen kweek je in een soort van glazen bubbel; alle omstandigheden zijn ideaal dus de plant wordt 'lui van binnen'.
                            Dat maakt ze wat gevoeliger, maar een paar druppeltjes op de toppen mogen geen problemen opleveren. Toprot kan ook al ontstaan zonder water, door bijvoorbeeld een hoge LV of een lage plantweerstand. Of door slechte verdamping in de toppen.
                            Er zijn zoveel factoren om je druk over te maken, dat je bij alles wel een waarschuwing kan plaatsen.
                            Doe gewoon wat je leuk vind, en trek er een wijze les uit als het verkeerd gaat. Calculeer dat 'verkeerd gaan' in, en je hebt altijd een leuke kweekronde.
                            Hoe je het schrijft zat het ook in mijn koppie. Ik had zelf al zo een vermoeden van als ik gericht benevelen moet het haast wel goed komen.

                            Ik ben ondertussen ook begonnen met een nieuwe kweek kast die uiteindelijk zal bestaan uit 3 ruimtes.. 1 voor het ontkiemen tot baby plantje. De 2e voor de groei en de 3e voor de groei. Mischien dat ik er 2 extra bij doe omdat ik dan met 5 plantjes kan werken.. maar ik denk dat 3 wel voldoende is qua opbrengst dan heb ik vast niet te weinig..

                            Iedereen nog een fijne jaarwisseling. .
                            Attached Files

                            Comment

                            Bezig...
                            X