Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit regenwater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kwaliteit regenwater

    Korting op 420shop
    Ik ben begonnen met regenwater te gebruiken en de pH is uitstekend 6,3
    Maar de EC is maar 0.07
    Wanneer ik hierbij 4,5ml/2L terraflores bijdoe is de pH 4,4 en de EC 0,60 (terwijl velen aanraden bij te voeden met EC 1,5 - 1,8)

    Het leidingwater meet zonder toevoegingen pH 7,8 en EC 0,55
    met 3,5ml/2L terraflores meet de EC 0,90

    Nu denk ik leidingwater te gebruiken voor de voeding en regenwater op andere dagen

    #2
    Re: kwaliteit regenwater

    Ik heb tot nu toe altijd al regenwater gegeven. Nooit de ec gemeten. Gebruikte maar 2-3 ml terra flores en dan zakte de ph ni te ver.

    Comment


      #3
      Re: kwaliteit regenwater

      zijn dat niet toevallig buitenplanten?
      Met wat meet je de pH?

      EC van regenwater is het beste water dat je kan geven maar de EC ervan is 0,0.
      Voor een EC van 1.5 te krijgen voor het bijvoeden zou ik dan wel veel meststof moeten bijvoegen

      de EC waarde van leidingwater ligt hoger, maar bevat daarom niet meer voeding! (feit)
      dat is wat me in de war brengt, de EC waarden die voorgeschreven zijn (1.5-1.8) zijn leidingwater (dat gokken ze) EC 0.5-0.6 + de meststof die je toevoegd = EC 1.5-1.8

      Moet ik dan de EC van het zogezegde leidingwater 0.6 aftrekken en streven naar 0.90-1.3 bij het voeden?
      Last edited by smokesalot; 20 April 2015, 19:10.

      Comment


        #4
        Re: kwaliteit regenwater

        Je kunt helaas de EC niet zomaar aftrekken en optellen. Dat verschilt namelijk per aandeel stof. NaCl zal de EC flink verhogen, terwijl PbBr dat niet doet. Sommige stoffen kun je eindeloos toevoegen terwijl de EC dan nauwelijks verschuift.
        Het probleem is wel; regenwater afwisselen met kraanwater verschilt bijna 3 pH waarden per waterbeurt. Dat kan de boel flink verstoren (Stikstof en Ca/Mg blokkades).

        4.4 is te zuur. De voeding heeft dus een verzurende factor in zich, en is daardoor gemaakt voor het gebruik met kraanwater. Dat kraanwater komt dan op een nette pH uit, terwijl je regenwater in de buurt van maagzuur komt.

        Normaal zeg ik: doe 50/50 regen/kraanwater, maar in dit geval zou ik lekker bij kraanwater blijven.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: kwaliteit regenwater

          50/50 regen/kraanwater levert een te hoge ph op. Die moet je ook weer gaan afzuren. Een paar liter kraanwater op 40 liter water is al voldoende om van 6.4 terug naar 7 te gaan. Dat gebruik ik voor voeding, dan ga je terug naar 6 en batmix kan 7 verdragen. Maar ik gebruik niet veel voeding, door die batmix. Meestal neem ik ook bio nova pk 13/14 en dan volstaan een paar druppels die amper effect hebben op de ph. De ec boeit mij niet. Met een paar druppels zie ik al verbrande bladpunten, dus ik zou niet weten waarom ik die ec zou moeten opvoeren.
          Er zitten toch geen meststoffen in kraanwater? Geen idee vanwaar die ec komt, maar meststoffen zou ik bv ni drinken.

          Binnenplanten, ik heb nog nooit buiten gekweekt.

          Comment


            #6
            Re: kwaliteit regenwater

            Ik geef al jaren regen water...en eerlijk gezegd kijk ik pas naar de EC als ik voeding ga geven.
            Nooit problemen gehad.
            Ik ben ook van mening dat het ook niet goed is voor het jonge stekje als je al zo snel van alles en nogwat toevoegt

            Comment


              #7
              Re: kwaliteit regenwater

              Hoe hoog is de EC wanneer jij bijvoed tijdens bloei?

              Comment


                #8
                Re: kwaliteit regenwater

                Wat was de vraag ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: kwaliteit regenwater

                  Hoe hoog zou de EC waarde moeten zijn bij het voeden als ik regenwater gebruik?
                  Ik denk gewoon evenveel meststof te gebruiken maar dan is de EC waarde toch te laag (0,75)?

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  De pH waarde kan ik doen stijgen met pH+ das geen probleem

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Zou ik dan zouten moeten toevoegen om de juiste elektrische conductiviteit te krijgen zonder te veel meststof toe te voegen, als ik juist redeneer zou er een voedinglijn moeten bestaan specifiek voor te gebruiken met regenwater, anders wel een gat in de markt

                  Comment


                    #10
                    Re: kwaliteit regenwater

                    Mijn regenwater hangt tussen de 7.6PH en met een EC van 0.4
                    Leidingwater hangt tussen de 8.7ph en een EC van 0.6


                    Ik vul dit aan tot de gewenste ec is bereikt!
                    En niet gaan optellen zoals LR2 al aangaf.

                    Grtz
                    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      Re: kwaliteit regenwater

                      Ik denk dat er dan iets scheeld met uw meter, meting of regenwater, normaal heeft regenwater een pH tussen 6 en 6,5 en EC van 0,0 . Ik neem aan dat deze waarden voorkomen bij regenwater dat lang genoeg opgeslagen ligt.
                      Mijn pH meette vandaag 5,8 maar ik denk dat is doordat ik de fles niet heb uitgespoeld waar ik gisteren voeding in heb klaargemaakt, de pH van het regenwater meette 4,4 na de voeding werd toegevoegs, uiteraard heb ik dit weggegoten en met leidingwater gewerkt maar vergeten uitspoelen

                      Comment


                        #12
                        Re: kwaliteit regenwater

                        Kijk eens naar mijn kweekverslag he. Altijd regenwater gebruikt, nooit meer dan 3 ml voeding per anderhalve liter water. Dus ik zal ook lang niet aan die ec waarde zitten. Antwoord is dus neen, ge moet ni voeding toevoegen tot ge aan die ec zit. Als je geen onderscheid maakt tussen lightmix of batmix dan is daar ook niet exact een antwoord op te geven. Wsl zal mijn methode met lightmix tekorten opleveren.

                        Comment


                          #13
                          Re: kwaliteit regenwater

                          Ik heb begrepen dat de max EC waarde dat bv canna aanraad berekend is voor gebruik met kraanwater,
                          wanneer ik nu canna voeding gebruik en de pH te veel zakt begin ik met bv 3L regenwater 1L kraanwater
                          Last edited by smokesalot; 13 October 2015, 15:16.

                          Comment

                          Bezig...
                          X