Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Houdbaarheid Canna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Houdbaarheid Canna

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb hier nog een halve can van 5 liter Canna Terra Vega die houdbaar is tot 5-4-2015. Kan ik deze nu niet meer gebruiken ? En zo nee waarom niet? Gaan de planten dan dood of is de voeding gewoon wat minder krachtig ?

    tevens zelfde vraag voor een vat van 10 liter Canna Flores geruild met biorythemz tegen een fan controller en hydro voeding van mij. Erg leuk maar zie dus nu dat dit vat houdbaar was tot 2010?! Heb hem hier ook even een bericht over gestuurd.

    lekker......Maar hij is ongeopend. Dus misschien nog te gebruiken ?

    Zou het echt zonde vinden als ik dat niet meer kan gebruiken wie kan me goeie info geven ?
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    #2
    Re: Houdbaarheid Canna

    canna mailen misschien?

    die waarschijnlijk aangeven dat het over de datum is, maar wel kunnen
    aangeven hoe of wat betreffende je vragen.

    Comment


      #3
      Re: Houdbaarheid Canna

      Ik denk dat je niet enkel de houdsbaarheid datum moet chekken maar ook hoe en waar je het hebt bewaard.
      Als het is zoals bij voedingsproducten voor menselijke consumptie is zou er geen probleem mogen zijn, ik eet wel dikwijls zaken die tot 2 maand buiten datum zijn en nooit problemen ondervonden.
      De datum is eerder een garantie van veiligheid door de producent en vaak kan je tot maanden erna nog van eten. Of dit voor plantvoeding ook zo is kan ik je niet zeggen, ik zou ze nog zeker gebruiken. Die van jaar over datum zal waarschijnlijk een groter risico bevatten, eventjes horen wat ze ervan zeggen.

      En als je Canna zou contacteren met deze vraag gaan zo heel waarschijnlijk zeggen dat je het mag weggooien en een nieuwe kopen.

      Comment


        #4
        Re: Houdbaarheid Canna

        Ja ik wou Canna contacteren maar kan op hun site niks vinden mbt telefoon nummer of mail adres.

        En bij growshops kom ik voorlopig niet is mij te link met die nieuwe wet.
        NLX outdoor kweek 2011
        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

        Comment


          #5
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Houdbaarheid Canna

            Volgens mij heb je ook gewoon gelijk LR2. Ik heb dit jaar geen alga bloom nodig maar de fles van vorig jaar waarvan ik maar een kwart heb gebruikt is volgens mij nog gewoon goed. Volgens mij las ik een reply van plagron waarin men zei dat er vlokken in zitten als het bedorven is.. maar dan nog planten leven van rottend organisch materiaal en zoveel zal de samenstelling wel niet veranderen. Zure lucht of zwavel dan weg ermee idd.
            Baas in eigen brein.

            Comment


              #7
              Re: Houdbaarheid Canna

              Ik heb rhizotonic van 2010 over datum, en gebruik hem nu nog en de plantjes wortelen perfect. Dus ik zegvgeen probleem mits diebdonker bewaart is gebleven....

              Comment


                #8
                Re: Houdbaarheid Canna

                2010 Is toch al ruim over datum. Voor minder dan 10e heb je een nieuwe liter...tsja
                Ik heb bij flessen die een tijdje open staan wel kristalvorming gezien, meestal rond de dop, en onder in de fles.

                ...wie kan me goeie info geven...
                CANNA.
                Ik ben benieuwd wat ze antwoorden.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Houdbaarheid Canna

                  Zit Canna ook op et forum hier? Want op hun site vind ik helemaal geen contact adres om te mailen of telefoon nummer.
                  NLX outdoor kweek 2011
                  Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                  De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                  Comment


                    #10
                    Re: Houdbaarheid Canna

                    Het hangt ook af van de productiemethode: canna bio flores wordt gemaakt door te fermenteren. Dus zolang er geen lucht bij komt, dan gaat dat fermenteren gewoon door totdat het niet meer biologisch mogelijk is.
                    Dat kan door de pH komen, of een gebrek aan beschikbare zuurstof. Een gesloten fles met een biomiddeltje zal dan niet zo snel over de zeik gaan.
                    Een puur synthetisch middel kan oxideren, maar ook dat zal uiteindelijk toch in de grond ook gebeuren.
                    Vaak levert dat geen enkel probleem op, maar als er water uit de fles verdampt, dan komt de concentratie wel hoger te liggen.

                    Een nieuwe fles is niet duur, dus als je twijfelt, dan gewoon een nieuwe kopen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Houdbaarheid Canna

                      Zeggen ze normaal niet dat het 1 jaar houdbaar is 'na opening van de fles'? Eenmaal de fles open is geweest kan er lucht aan, dus kan het dan wel slecht worden, toch?
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        #12
                        Re: Houdbaarheid Canna

                        Vrijdag zijn ze in Eindhoven, kun je het ze zelf vragen.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Houdbaarheid Canna

                          Bij mijn voeding die ik nu van plan ben te geven staat aangegeven dat ie houdbaar is tot juni 2014..
                          Maar had hem tot vandaag nog niet opengedaan..

                          Deze kan ik dan misschien wel gebruiken of toch maar beter niet ??

                          Critical

                          Comment


                            #14
                            Re: Houdbaarheid Canna

                            Nee absoluut niet gebruiken!
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Houdbaarheid Canna

                              Mijn vorige uitleg die ik heb gegeven was niet echt correct,, spijt daarvoor!!
                              Heb naar het bedrijf zelf gebeld die deze producten maakt en op de markt aanbiedt..
                              Deze kwamen met de opluchtende uitleg dat ik het vooral slecht gelezen had op de flesjes!!
                              Er stond niet THT (tenminste houdbaar tot), maar PD, wat productie dag betekend & dus Juli 2014 is

                              Ben nog een Newbie op dit vlak,,
                              En moest het "THT" geweest zijn had je 100% gelijk zei die contactpersoon.. (don't use it anymore!!)
                              Dus hiervoor nog es bedankt @ LR2!!

                              Critical

                              Comment

                              Bezig...
                              X