Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeerde PH - toegestuurd , probleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verkeerde PH - toegestuurd , probleem?

    Korting op 420shop
    Goeieavond allemaal.
    Ben al een tijdje aan het afzuren met citroenzuur in afwachting van de plagron grow ph - die ik had besteld.
    Nu open ik het pakketje en zit er hesi - voor de groei in. Achteraan op dit label staat dat dit voor hydro of cocos kweekjes is. Ik kweek echter op aarde..
    Zou dit een probleem zijn als ik deze gebruik? Die van plagron was blijkbaar uitverkocht..




    Sorry voor de gedraaide fotos. Rechtstreeks via tapatalk geupload en waren normaal recht..
    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

    #2
    Re: Verkeerde PH - toegestuurd , probleem?

    Als het universeel is, dan zetten ze dat er op. Als er expliciet Hydro Cocos staat..... Dan zal het voor Hydro Cocos zijn
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: Verkeerde PH - toegestuurd , probleem?

      Maakt geen fluit uit. pH- is pH-. Vaak is dat fosforzuur voor zowel coco, hydro, steenwol en aarde.
      Fosforzuur is fosforzuur, en de verpakking maakt niet uit.

      Zolang je de ph meet en op hand daarvan bijstelt, dan is het toch goed?
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Verkeerde PH - toegestuurd , probleem?

        LR2 heeft gelijk. De tekst is vast van toepassing omdat aarde zelf regulerend is qua PH. De Plagron variant is voor alle watergeefsystemen. En geschikt voor groei- en bloefase.

        Waarom staat er op dit flesje dat het speciaal is voor de groeifase? Zit op de voorkant een speciaal stickertje geplakt. In het Frans dan....
        [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

        Comment


          #5
          Re: Verkeerde PH - toegestuurd , probleem?

          Woops, ik zie dat het nitric acid is.Dat is salpeterzuur en geen fosforzuur dus..
          Salpeterzuur bevat stikstof, dat is handig voor de groei. Fosforzuur bevat fosfor, dat is goed voor.. andere dingen.
          Voor zover ik kan zien in de binas, zou het geen verschil moeten maken in combinatie met voedingen of iets dergelijks.



          Aarde is trouwens zelfregulerend tot op bepaalde hoogte. Als de zoutconcentratie te hoog wordt, dan zal de pH vanzelf op gaan lopen omdat alle waterstof gaat binden. Die zelfregulatie duurt meestal tot een week of 6-10, daarna is het in potten vaak wel voorbij. In de volle grond kan dat jaren duren.
          Last edited by LR2; 5 January 2016, 21:13.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Verkeerde PH - toegestuurd , probleem?

            Ok alvast bedankt iedereen. Heb het net voor de eerste x gebruikt. Zuurt heel wat sneller aan dan citroenzuur. Kwestie van druppels..

            Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

            Comment

            Bezig...
            X