Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shooting powder H&G met Top Booster H&G

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Shooting powder H&G met Top Booster H&G

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik heb een vraag over de voeding van House and Garden van de Zwaan. Ik gebruik namelijk nu voor mijn 5 Amnezia's de laatste 3 weken van de oogst de Bud-expander Shooting Powder van House and Garden. Nu had ik nog een fles Topbooster van H&G, maar ik lees op verschillende product pagina's die shooting powder verkopen (verkochten) dat je dit niet met elkaar mag combineren. De Topbooster is een afbloeier om wat fosfor en kalium toe te voegen geloof ik en een stof voor groenere bladeren. Nou heb ik zojuist een vat klaargemaakt waar ik op 50 liter water dus die shooting powder en de Topbooster 50 ml bij heb gedaan. Moet ik nu pers het hele vat leegmaken of kan ik dit gewoon geven voor 1 keer? Ik moet nog ruim 2 weken en de Topbooster hoor je voor 3-4 dagen mee te geven 3 weken voor de oogst. Groeten, Hans
    Last edited by hansjerijkers84; 9th January 2016, 17:51.

Re: Shooting powder H&G met Top Booster H&G

Ga je in 1 keer 50 liter geven aan 5 planten?

Comment

Ja, je geeft nu ongeveer 10 keer teveel bloeivoeding in n klap..
      Shooting powder is een voeding met N-P-K verhouding 0-39-22. Als je daar nog meer voeding bij gooit, dan is het feestje zo voorbij. De wortels houden er gewoon mee op, en dat krijg je niet meer gefixt in korte tijd.
      Ik zou 't weggooien en de laatste 3 weken helemaal niet meer voeden. Daar gaat het wel beter van smaken.
      Sowieso, 50 liter verbruiken voor 5 planten in 3-4 dagen? Da's wel heel veel.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

Haha, bedankt voor de reacties, maar ik heb gewoon een 50 liter-vat aangeschaft toen ik begon. Dat was de kleinste die ze bij de growshop hadden. Ik geef alleen maar wat ze nodig hebben, en dat is in deze fase ongeveer een liter per dag per plant. Ik doe er gewoon langer mee of ik vul het vat maar voor de helft. Met een circulatiepompje blijft het water wel ok. Ik wou alleen weten of ik Topbooster met Shooting powder kan combineren voor een keertje. Ik controller de ec-waardes ook met een ec-meter en zorg altijd voor een basis- ec van 1,2 - 1,3 en dan aanvullen tot 2,0 in deze fase. Groet

Comment

Topbooster met Shooting powder kan combineren nee niet doen
            Dit kan ernstige gevolgen hebben voor de stabiliteit van je voeding (pH en EC

Comment

Ok, bedankt. Ik heb gisteren het halve vat leeg gemaakt waarin op 50 liter water, 50 ml Topbooster, een beetje basis voeding 1 component en driekwart zakje shooting powder zat. Daarna heb ik het weer bijgevuld met alleen water en aan de planten gegeven ( 1 liter per plant). Ik had beter het hele vat leeg kunnen maken maar das nu te laat. Het water stond al een tijdje i.v.m. ontkalking. Maar geef ze sowieso geen Topbooster meer vanaf nu, had al vr de shooting powder gemoeten. Had ik gewoon 1x per ongeluk gedaan. Kan geen kwaad, lijkt me

Comment

Footer Left Ad

Collapse
              Bezig...
              X