Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post je voeding voor een betere wereld

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Post je voeding voor een betere wereld

    Korting op 420shop
    Hoi

    Er is een boel gedoe rondom voeding, growshops, goede aarde en weet ik veel wat. Veel mensen kunnen er niet aan komen, anderen weten niet zo goed welke goedkopere vervanging ze kunnen vinden.
    Nu kunnen we bijvoorbeeld zelf een testje uit zetten: 1000 wietplanten met 1000 verschillende combinaties van voedingen.. Maar nog makkelijker is het om gewoon af te kijken van de rest.
    De ideale voeding, en de ideale aarde, die je zelf samen kunt stellen. Dat klinkt als een prachtidee, want het kan honderden euro's besparen op een jaar. Maar daarvoor moeten we berekenen, berekenen en berekenen.
    Dat ga ik voor jullie doen, maar dan moet ik iets hebben om mee te gaan rekenen.

    Aan u allen, jointjedraaiers en kwekers der wereld, de oproep:
    Post hier je verpakking-informatie van je aarde (samenstelling)
    Post hier je verpakking-informatie van je groeivoeding (samenstelling)
    Post hier je verpakking-informatie van je bloeivoeding (samenstelling)


    Een duidelijke foto is voldoende. Als het kan vermeld je het merk erbij.

    Ik zal er gemiddelden uit gaan trekken en gaan bekijken wat nu de ideale samenstelling is van bijvoorbeeld een groeivoeding, bloeivoeding, of kweekmedium.

    Post liever niet want ik doe er toch niets mee..
    - bacterial shit
    - wortelstimulators
    - andere rare boosters
    - Enzymmixjes
    - Suikerwater

    Laten we samen werken om er wat leuks van te maken! Aangezien ik geen growshops ga bezoeken ben ik afhankelijk van jullie info. Uiteindelijk kunnen jullie mij en jezelf er mee helpen door zoveel mogelijk voedingsoorten die voor cannabis bedoeld zijn te posten.
    Kijk alsjeblieft wel even of het niet al gepost is, anders doe ik dubbel werk.

    Thanks!
    Kusjes,
    LR2

    Resultaten:
    Ze staan een paar pagina's verder ook. Maar dit is overzichtelijker.

    Ik ben effe aan het rekenen geslagen met de groeivoeding.

    Bij deze.
    Groeivoeding samenstelling
    plantvoeding groei.pngreknhulp.png
    **** Noot 4: De meeste stoffen zijn trouwens prima oplosbaar, maar het kan zo zijn dat je de boel flink moet roeren voor lange tijd. Alles bevochtigen, verpulveren en dan oplossen, werkt beter maar dat is rommeliger. Doe dat dus in een plastic bakje ofzo.

    Reden voor Edit: rekenhulp was fout, zo zie je maar.. Ik vind het ook lastig. De thumbnail is de verkeerde. Degene die hierboven staat is correct. Denk ik.
    Edit 2: Niet helemaal wakker, thanks Q! 40 lepels voeding op 10L waren er 30 teveel.

    Bloeivoeding samenstelling
    cannavoer bloei.jpg

    Deze was ik nog verschuldigd. Sommige boosters heb ik weggelaten, de concentratie voor met name metalen is ontzettend hoog.. Of ik heb weer niet goed zitten lezen. Dat kan ook.
    Zie de 2e pagina, halverwege voor een rekenschema.
    Last edited by LR2; 15 November 2017, 20:04.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Re: Post je voeding voor een betere wereld

    Aarde: Plagron lightmix, of mix van de shop, eigen merk met lage EC.
    Voeding: Biobizz + Ecostyle Vital

    QNQ186.jpg QNQ185.jpg QNQ189.jpg
    QNQ188.jpg QNQ187.jpg QNQ190.jpg

    Dit wil je weten ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Post je voeding voor een betere wereld

      Jep, inderdaad. Thanks Q!
      Die alg-a-mic en topmax hadden niet gehoeven, maar misschien kan er toch een lijstje met boosters naast gemaakt worden.

      Ik zou ook wel willen weten waar plagron lightmix dan uit bestaat, ik kan nergens een duidelijke verpakking vinden op het web. Maar dat was ook de insteek van dit topic; laat de rest maar zoeken, dan doe ik wel het rekenwerk.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Post je voeding voor een betere wereld

        Mooi initiatief, ik maak er alvast een sticky van!

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Post je voeding voor een betere wereld

          Die Lightmix zal ik morgen even posten, zo'n zak heb ik wel liggen.

          Maar ik vraag me af: met een gemiddeldes te gaan berekenen kun je geen rekening houden met de kwaliteit van de voeding.
          De ene zegt dat Plagron het beste is, de andere zweert bij Biobizz.
          Hoe ga je rekening houden met het verschil in samenstelling tussen minerale en biovoeding? Of ga je die apart lijsten?

          Allesinds leuk initiatief!
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #6
            Re: Post je voeding voor een betere wereld

            Dacht even dat je oproep bedoeld was voor om samen te filosoferen over de aanpak om tot een betere wereld (vrede) te komen

            Tot nu toe gebruikt/gekocht

            Gold label light mix

            Biobizz light mix

            Plagron promix( biologische lightmix, zonder perliet en zonder voeding)

            Cocopeat potgrond

            Biologische moestuingrond ranzijn/welkoop

            Ik zal de info over inhoud nog toevoegen.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Post je voeding voor een betere wereld

              Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post
              Die Lightmix zal ik morgen even posten, zo'n zak heb ik wel liggen.

              Maar ik vraag me af: met een gemiddeldes te gaan berekenen kun je geen rekening houden met de kwaliteit van de voeding.
              De ene zegt dat Plagron het beste is, de andere zweert bij Biobizz.
              Hoe ga je rekening houden met het verschil in samenstelling tussen minerale en biovoeding? Of ga je die apart lijsten?

              Allesinds leuk initiatief!
              Daar zit hem de crux; iedere fabrikant zweert dat zijn eigen voeding het beste is.
              Over smaak valt te twisten dus vandaar dat ik voor het gemiddelde ga. Als elke voeding een om en nabij gelijke verhouding heeft, dan betekent dat iets; de optimale concentratie bevindt zich ergens tussen het laagste en het hoogste niveau.

              Het verschil tussen mineraal en biovoeding valt weg als je naar samenstelling kijkt. Want de component-analyse is op basis van een chemische meting, niet op basis van oorsprong.
              Als in de ene voeding 4 gram ammonium zit, en in de andere 3,75 gram, dan maakt het niet uit of het nu bio is of niet; het ammoniumgehalte is gemiddeld 3.88 gram.
              Elke component wordt in een chemische analyse apart gemeten, dus als de fabrikant zijn werk goed gedaan heeft dan zou de oorsprong juist niets uit hoeven te maken.
              Dat biovoeding waarschijnlijk hoger geconcentreerd is, omdat die stoffen eerst een afbraakproces moeten doorlopen voordat de plant ze opneemt, dat moeten we nog zien. Mocht dat zo zijn, dan houd ik er wel rekening mee.

              Natuurlijk is die hele berekening helemaal afhankelijk van hoe goed producenten hun research gedaan hebben; als ze maar op goed geluk wat bij elkaar geflikkerd hebben, dan hebben we niets aan de cijfers. Hopelijk mogen we veronderstellen dat ze toch wel een testje of 50 hebben uitgevoerd voordat ze zijn gaan produceren. Maar dat weten we dus nooit zeker, tot we met de cijfers gaan stoeien tenminste.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Post je voeding voor een betere wereld

                Dit is de Plagron Alga Grow
                IMG_0469.jpg


                En dit is de Plagron Alga Bloom
                IMG_0471.jpg
                [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                Comment


                  #9
                  Re: Post je voeding voor een betere wereld

                  Hoe wil je honderden euro's uitsparen op een jaar als een zak lightmix 7 euro kost en twee flessen voeding van een liter 20 euro?
                  Snap eigenlijk het punt ni goed. Ze doen allemaal hetzelfde en de prijs schommelt onderling ook amper.

                  Comment


                    #10
                    P4240003.jpgP4240002.jpgPlagron Lightmix (mineraal)
                    P4240006.jpgP4240004.jpgPlagron Growmix (mineraal)
                    P4240015.jpgP4240018.jpgPlagron Allmix (bio)
                    P4240010.jpgP4240013.jpgPlagron Batmix (bio)
                    P4240020.jpgP4240025.jpgTerra Bloom & Grow (in volgorde)
                    Stap voor stap geraken we er wel.

                    Comment


                      #11
                      Re: Post je voeding voor een betere wereld

                      ik gebruik nu Plagron aarde Lichtmix en complete Bio Bizz lijn

                      maar volgende kweek word alles Bio Bizz

                      reden minder afzuren van je water met Biobizz en het werkt gewoon goed mits je niet overdrijft met over doseren.
                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment


                        #12
                        Re: Post je voeding voor een betere wereld

                        gebruik woma erg makkelijk,simpel,geen gedoe alleen ,(soort zand basis voeding) 2,(wortel simulator eerste 3 weken) en 3,(bloeibooster week 4 t/m week voor knippen) en nog biologisch ook erg tevreden over altijd keiharde toppen

                        Comment


                          #13
                          Re: Post je voeding voor een betere wereld

                          Ontzettend leuk dat jullie antwoorden, geweldig! Maar het gaat er om wat er in zit, de concentratie, de samenstelling.
                          Het gaat niet om
                          - welke naam het heeft.
                          - welk merk
                          - of het nou goed werkt of niet

                          Graag alleen de foto's van de verpakking met daarop de samenstelling/inhoud, of een tabelletje waar die info in staat.
                          Met slechts merknamen moet ik zelf op zoek naar verpakkingen, samenstellingen, enzovoorts. Als dat zulke makkelijk vindbare info was, dan had ik dit topic niet gestart.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Post je voeding voor een betere wereld

                            http://www.woma-tuintechniek.com/med...on-soil-nl.pdf

                            ja sorry stoned he maar ze doen heel vaag je krijgt alleen een tabelletje voor de rest kan je bellen voor meer info ...zeggen ze op de site,ben ook liever lui dan moe

                            Comment


                              #15
                              Re: Post je voeding voor een betere wereld

                              Oorspronkelijk geplaatst door hobby007 View Post
                              http://www.woma-tuintechniek.com/med...on-soil-nl.pdf

                              ja sorry stoned he maar ze doen heel vaag je krijgt alleen een tabelletje voor de rest kan je bellen voor meer info ...zeggen ze op de site,ben ook liever lui dan moe
                              Blijkbaar ja.
                              Stap voor stap geraken we er wel.

                              Comment

                              Bezig...
                              X