Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tomatenvoeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tomatenvoeding

    Korting op 420shop
    Hoi,
    ik heb me een tijdje geleden laten wijsmaken dat tomatenvoeding goed zou zijn voor wietplantjes.
    op de foto's kan je de samenstelling zien, is deze goed?

    alvast bedankt!
    Attached Files

    #2
    Re: Tomatenvoeding

    Prima!
    Voor de bloei zou ik er eentje zoeken met iets hoger aandeel P en K dan N.
    Groei: meer N dan P en K.
    Da's een beetje de basisregel.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Tomatenvoeding

      super bedankt!
      Op hoeveel zou de NPK waarde moeten staan ongeveer? Zowel tijdens groei als bloei
      En vanaf wanneer mag ik beginnen met deze voeding? Mn plantjes zijn nu 6dagen boven de grond, mag dit nu al of best wachten tot de plant wat langer staat? Wil niet dat ze kapot gaan door te vroeg met voeding te beginnen.
      ik heb gelezen dat voor in de bloei je PK rond de 13/14 moet zijn. Als ik wat meer voeding bij mn water meng kan dat dan kwaad of niet?
      ik had de zaadjes van een vriend gekregen dus weet niet wat ik van de plant moet verwachten ( misschien is het een binnenplant, misschien is het een buitenplant). Dus het is eigenlijk een probeerseltje :p
      toch hoop ik er het beste uit te krijgen.
      alvast bedankt!

      Comment


        #4
        Re: Tomatenvoeding

        Is your friend, die npk ziet er lekker maar hoog uit.
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: Tomatenvoeding

          Als elk antwoord een nieuwe vraag oproept, dan heb je de eerste vraag niet goed gesteld.
          Ik werk in termen van 'handjes' en niet in termen van NPK waarden die ergens moeten staan. Een handje korrels per 10L pot is genoeg. Voor de rest zijn er voldoende topics over voeding, daar kun je prima info vinden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          Bezig...
          X