Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloeistimulator en hermafrodiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bloeistimulator en hermafrodiet

    Korting op 420shop

    #2
    Re: bloeistimulator en hermafrodiet

    Dat hangt er van af wat je verstaat onder bloeistimulator..
    Een gewone P+K voeding met suikers en datsoort spul, zou geen herma's moeten maken.

    Bloeistimulator geef je ook pas halverwege de bloei, en halverwege de bloeiperiode van geslacht veranderen is moeilijk.

    Ik zou de oorzaak zoeken bij vals licht (niet donker 100% 's nachts) of bij andere stressfactoren. Of je hebt RQS zaad, dan komt het daardoor.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: bloeistimulator en hermafrodiet

      Het is mijn tweede jaar dat ik zaadjes van bij RQS haal, vorig jaar 5, dit jaar 4. Waren allemaal vrouwen.
      Ik lees wel vaker dat RQS niet zo goed is...
      Zou ik volgend jaar toch elders mijn zaden halen?

      Verstuurd vanaf mijn Find7 met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: bloeistimulator en hermafrodiet

        Thnx vj reactie! Het waren zaden van vision seeds. Ik had een aantal staan en de helft had hermafrodiet trekken. Bananen onder de oksels tot de helft vd plant. Bij een andere waren zelfs zaadjes ontwikkeld. Ik heb gold groei/bloei stimulator gegeven. Deze mocht je de gehele cyclus geven. Er zat trouwens een volledig mannetje tussen maar die had ik er al vroegtijdig eruit geplukt. Ik heb vision seeds gemail en ze zeggen het volgende: ik was de eerste die dit meld bij hun en ze hebben totaal geen ervaring met klachten als deze. Nu wil ik niemand afzeiken en ga dit ook niet doen. Maar ik vroeg me dus af of het aan de gold groei/bloei stimulator kon liggen want dan gebruik ik deze dus niet meer... Oja, het is gewoon 100% donker en cooltjes. Dit is trouwens mijn eerste ervaring met zoveel hermafrodiet planten. En ik kan je vertellen dat dat ECHT KUT IS GGGGGRRRR

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Als je juist wel goede ervaringen hebt waarom van winning team veranderen? Green house seeds en de cheese zijn echt toppie!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Sulfos Gold heet het

        Comment


          #5
          Re: bloeistimulator en hermafrodiet

          Aan de voeding ligt het niet. Dan is het onstabiel/fout zaad geweest, of toch een omgevingsfactor. Een klein ledlampje van een stekkertje kan al teveel zijn in sommige gevallen.

          Winnend team veranderen kan altijd toch. Als alles goed gaat met RQS, dan is dat ook prima. Maar toch lees je veel herma-verhalen over zaden die van hen af komen. Als je dat risico wilt vermijden, dan moet je ergens anders bestellen. Maar goed, daar bestaat hetzelfde risico bij.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: bloeistimulator en hermafrodiet

              Als je juist wel goede ervaringen hebt waarom van winning team veranderen? Green house seeds en de cheese zijn echt toppie!
              Uit mijn ervaring met greenhouse seeds zijn er maar een stuk of 7 soorten die stabiel zijn en weinig tot geen pheno types vertonen.
              Ik noteer ze in willekeurige volgorde,

              A.M.S
              Super silver haze
              Cheese
              Super Lemon haze
              Critical
              Diamond Girl
              Great White Shark

              Als je bv kiest voor de kush strains dan moet je wat geluk hebben, want bij de King Kush hadden ze tamelijk herma ballen aan de onderste takken, en bij de Bubba Kush waren er tamelijk veel verschillen maar geen herma's dan weer.
              Ik heb natuurlijk nog niet alle soortjes kunnen growen, maar als er iemand deze lijst kan helpen aanvullen voel je vrij!

              Grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Re: bloeistimulator en hermafrodiet

                Ik zou weg blijven van:

                Vision seeds: verkopen zeer slechte zaden
                Hy seeds: verkoopt soorten door elkaar heen
                Growerschoise: verkoopt van alles en iedereen zijn afgedankte afval zaad.

                Nu dinafem proberen, blue kush!

                Greenhouse cheese is idd top. Mooie stabiele wiet goede opbrengsten 2-600w900g

                Comment


                  #9
                  Re: bloeistimulator en hermafrodiet

                  hoe werkt dat met vals licht? wat zijn de regels omtrent dat met buiten groei en buitenlampen?

                  Comment


                    #10
                    Re: bloeistimulator en hermafrodiet

                    Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Sensor lamp die soms aanspringt als er een kat door de tuin wandelt. Mijn plant is ook door de hoogte wat lantaarnlicht ingegroeid....Is dat echt een probleem??

                    Comment


                      #11
                      Re: bloeistimulator en hermafrodiet

                      Vals licht is geen probleem over het algemeen, zolang het constant is. Een sensorlamp is dus een groter probleem dan een lantaarnpaal die elke dag op dezelfde tijd aan gaat. Als die sensorlamp niet lang aan staat, dan is dat ook geen reden tot paniek. Als die langer dan 10 minuten blijft branden, dan kan dat wel problemen geven.

                      Daarnaast is het type licht verschillend; sensorlampen hebben vaak een koele, witte, soms richting blauwe kleur. Lantaarnpalen (LED even uitgesloten) hebben oranje licht.
                      Oranje licht (avond, ochtendlicht) verstoort de bloei niet zo veel als blauw licht (middag/daglicht). Ook daar zit wel wat - niet mega veel, maar merkbaar - verschil in.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: bloeistimulator en hermafrodiet

                        Volgens mij is de paal hier voor het pleintje een halogeen lamp

                        Comment


                          #13
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: bloeistimulator en hermafrodiet

                            De naam zegt het al he
                            Hallo geen licht 😉

                            Comment


                              #15
                              Re: bloeistimulator en hermafrodiet

                              Net The Curch geoogst. Van de 4 werden er 2 herma, van greenhouse seeds

                              Comment

                              Bezig...
                              X