Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelf potgrond maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zelf potgrond maken

    Korting op 420shop
    Is dit mogelijk? Vond al een paar topics waar mensen grond hergebruiken, maar kan je ook zelf van buiten grond naar binnen halen? Hoe dood je die slapende onkruidzaden? Het heeft natuurlijk weinig zin als je moet gaan onkruid beginnen wieden na twee weken.
    Grond die je herbruikt, daar zitten geen kiemzaden in. Ik heb hier buiten twee hopen compost liggen. Wordt deels verdeeld over men groententuin, waar dat onkruid zo geen kwaad kan.
    Ik las kokend water er over gieten? Dood je dan geen nuttige zaken? Wsl als je alles uitstrooit en dan zwarte worteldoek erover trekt dat na een week in de zon ook wel alles kapot is? Of alles in een plastic bak tot na de winter?

    En ja, ik ben er mij van bewust dat ik naar de growshop een zak grond kan gaan halen. Maar begin het wat onnozel te vinden om dat elke keer weer opnieuw te doen. Volgens mij is de kwaliteit van zo'n compost ook echt goed. Bestaat voornamelijk uit bladeren en onkruid en dat ligt er nu al twee jaar. Enfin, de groenten doen het er toch uitstekend op.
    Ik ben ook van plan om een sog te proberen in ofwel 4 liter potjes, ofwel in een grote aardebak. Dus dan heb je al wel wat zakken nodig.

    #2
    Re: zelf potgrond maken

    Maak je composthoop hoger..
    De hoogte is van belang, zodat de temperatuur oploopt.
    Je hebt zo'n 60-70 graden nodig om die onkruidzaden te doden en als de hoop niet hoog genoeg is haal je dat niet.

    CompostPower! - Wageningen UR (PDF)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: zelf potgrond maken

      Hoe zit het met beestjes als je grond van buiten naar binnen haalt?
      Je kunt natuurlijk ook een light potgrond zelf voor bemesten met bloedmeel, beendermeel, vinassekali en wormenmest en/of guano. Dan nog wat perliet toevoegen en een aantal maanden laten rijpen.
      Zelf ben ik van mening dat zoiets meer voor buiten is alhoewel mijn kweek ervaring minimaal is.
      Ik schuif hier aan want m'n interesse in zelfgemaakte en hergebruik van grond is groot.


      I like it!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment


        #4
        Re: zelf potgrond maken

        Kan natuurlijk ook nog 1 keer wat zakken kopen en dan die terug opwaarderen.

        Qnq, het kan goed zijn dat die hoop die temperaturen ooit gehaald heeft. Maar ondertussen is het gewoon grond geworden en broeit er niks meer. Het probleem is om daar de onkruidzaden van kapot te maken.
        Denk dat de beestjes datzelfde proces ook niet overleven.
        Veen oa wordt toch ook ergens afgestoken in de natuur.

        Comment


          #5
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: zelf potgrond maken

            Alleen al daarom lijkt dwc me echt best ok. Alleen geen ervaring mee

            Comment


              #7
              Re: zelf potgrond maken

              Hm, das mss een strak plan. Onder water zetten in een metselkuip en dan laten drogen tussen 2 plastic zeilen. Dan zou alles moeten kiemen en kapot gaan van de hitte. Dan wat opwaarderen met supermix. Mss dat uitstrooien op een zeil, natmaken en vervolgens laten uitdrogen ook genoeg is? Litertje pieren erbij. Het valt te proberen. Ik vind eigenlijk ook al die perliet in den hof vervelend. Dat hoort daar eigenlijk ni thuis.

              Nee, ik ga geen 100 liter grond door de microgolf halen.

              Comment


                #8
                Re: zelf potgrond maken

                Dat water niet wegmikken dan eh...da's erg voedzaam. Goed voor de tuin.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: zelf potgrond maken

                    growshop aarde heeft de juiste ph en ec voor wietplantjes,elke ronde de aarde wegpleuren is zonde,maar voorkomt een hoop problemen.je grond opwaarderen kan wel maar daar komt ook wat kennis en kunde bij kijken.neem gewoon mapito ben je van dat gezeik af.
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment


                      #11
                      Re: zelf potgrond maken

                      Geen interesse in, ik meet geen ph en ec.

                      Comment


                        #12
                        Re: zelf potgrond maken

                        kom je ver mee
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                        Comment


                          #13
                          Re: zelf potgrond maken

                          Tot iets over 1 op 1 ja. Doet mij wel beseffen hoe belangrijk de grond is, want de batmix doet voor mij al het werk.

                          Comment


                            #14
                            Re: zelf potgrond maken

                            als je al 1 op 1 draait zou ik zeker met compost gaan lopen klooiengewoon nieuwe badmix halen is ze geld dan zeker waard,maatje wil ook niks anders meer.
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                            Comment


                              #15
                              Re: zelf potgrond maken

                              Het is dat ik nu het plan had om 1 ronde in sog te doen en 1 ronde autoflowers in 30 liter tonnen. Dus ik heb vrij veel grond nodig en hier buiten ligt perfect goeie. Denk dat ik het gewoon is ga testen onder 2 gedimde cobs, dan zullen we het snel weten. Ik start toch pas ergens eind oktober wsl.

                              Comment

                              Bezig...
                              X