Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aardappelen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aardappelen!

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Hier mijn kleinschalige tip wat bijna iedereen in huis zal hebben, namelijk aardappelen.
    Er zijn hier vast wel mensen die regelmatig aardappelen koken. Als je het water hebt in de pan zie je dat er deeltjes van de aardappelen erin drijven.
    Hoezo aardappelen? Nou aardappelen bevatten aardig wat kalium, deze stof is ook essentieel voor je plantje.
    Laat na het koken van de aardappelen het water afkoelen en geef dit kalium bevattende water 2 dagen in de week aan je plantje.

    Kalium maakt je plant sterker en steviger en het zorgt voor een betere afweersysteem.
    Dit is dan wel weer een goedkope en natuurlijke manier om je plant in kalium te voorzien.

    Succes en laat me weten wat je ervan vindt

    #2
    Re: Aardappelen!

    Aardappelen kookt men toch over het algemeen in zout water?
    Ikke wel in ieder geval, dat gaat iets sneller. Maar daardoor kan ik dat water niet meer aan mijn planten geven.

    Elke groente is trouwens kapot te koken, of zelfs kapot te krijgen in de oven, waardoor er enkel mineralen, zouten en zulke restjes overblijven.
    Ik vind het een leuke tip van je, maar niet erg bruikbaar. Aardappelwater gaat snel stinken, dus lang bewaren is niet zo lekker.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Aardappelen!

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Aardappelen kookt men toch over het algemeen in zout water?
      Ikke wel in ieder geval, dat gaat iets sneller. Maar daardoor kan ik dat water niet meer aan mijn planten geven.

      Elke groente is trouwens kapot te koken, of zelfs kapot te krijgen in de oven, waardoor er enkel mineralen, zouten en zulke restjes overblijven.
      Ik vind het een leuke tip van je, maar niet erg bruikbaar. Aardappelwater gaat snel stinken, dus lang bewaren is niet zo lekker.
      Oh? Ik heb daar geen last van en ik gebruik ook geen zout water daarvoor.

      Comment


        #4
        Re: Aardappelen!

        En alleen biologisch geteelde aardappels natuurlijk insertimage.png
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Aardappelen!

          Dank voor de tip,
          Kan dit ook bij ander planten gebruiken.

          Comment

          Bezig...
          X