Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte co2 generator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelfgemaakte co2 generator

    Korting op 420shop
    Hey hey beste JD gebruikers!
    Ik heb een beetje gelezen over de positieve invloed van extra co2 bij een plant, en hoe ik zelf zo een "generator" maak.
    Heb zelf een tentje van 60x60x140 en ben dus van plan zo een co2 fles te maken (1,5l fles, suiker en gist en dan via een zuurstof slangetje de tent in) is 1 fles genoeg voor een deftige invloed te hebben daar? Of best 2? En is er zo iets als te veel co2 voor men meisjes ?
    Alvast bedankt voor een reactie! Grts - Mapa
    A few blunts a day, keeps the depression away

    #2
    Re: Zelfgemaakte co2 generator

    Zal in mijn ogen nul resultaat opleveren,
    je kan zoveel Co2 invoeren als je wilt maar de
    afzuiger die 24/7 draait zuigt het op
    hetzelfde moment weer net zo hard weg!

    Succes O.D.

    Comment


      #3
      Re: Zelfgemaakte co2 generator

      Daarom gaat bij co2 toevoer de afzuiger ook uit voor een uurtje. Dat gaat praktisch enkel in een open ruimte, in een tent hangen ze na een half uur onder hps wsl al flauw. En effectief co2, niet wat water en suiker. Je ademt wsl meer co2 uit dan dat.

      Comment


        #4
        Re: Zelfgemaakte co2 generator

        Het is niet onder hps maar led, dus de afzuiging staat niet echt op volle toeren en bij de gisting komt wel effectief co2 vrij hoor. Maar t zou dus nie opbrengen volgens jullie? Grts
        A few blunts a day, keeps the depression away

        Comment


          #5
          Re: Zelfgemaakte co2 generator

          teveel co2 is niet leuk voor je planten,en zelfs dodelijk voor de mens,ga je gelukkig niet bereiken met een flesje gist.kleine kasverwarmer met zuivere lampenolie in de ruimte waar je tent staat zou wel een beetje kunnen helpen.word het daardoor warmer dan 30 graden dan zou ik het niet doen blijft het daardoor 28 graden stabiel dan zou het meeropbrengst kunnen geven.nooit je afzuiging uitzetten krijg je temperatuurschommelingen van
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Re: Zelfgemaakte co2 generator

            Dat werkt niet zo lekker. CO2 uit gist is eigenlijk niet eens voldoende om je plant een kleine boost te geven. Vanaf 5 liter gist-prut wordt het rendabel, maar zulke ketels moet je blijven roeren anders stroomt het gewoon over.
            Soda en azijn, dat werk misschien beter. Maar als je per see CO2 wilt toevoegen, dan is het goedkoper om gewoon een fles CO2 gas te kopen die je open draait in je tent. Met de afzuiging linea recta naar buiten, overigens. Anders moet je er niet aan beginnen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Zelfgemaakte co2 generator

              Als je 1 op 1 draait, dan kun je gaan beginnen denken om CO2 toe te voegen. Hiervoor zal het verschil nihil zijn en ga je meer kwaad dan goed doen.
              En zelfs dan nog, dat soort toestanden horen enkel thuis bij broodkwekers.

              Ik heb gelezen dat elke dag 2 uur voor je (open) tentje te aan zitten en telkens in de tent uit te ademen wel een goede invloed heeft, aangezien wij dit ook produceren.
              Eet je van tevoren nog eens wat knoflook heb je gelijk ook een middel tegen bladluis.
              Peace.
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #8
                Re: Zelfgemaakte co2 generator

                Of de in de slang van de luchttoevoer uitademen, dan hoef je de tent niet open te laten staan.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                https://www.nomercy.nl/site/producten/co2-tabs/
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9
                  Re: Zelfgemaakte co2 generator

                  co2 tabs , heeft in mijn oogjes ook ni veel invloed hoor
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                  Comment


                    #10
                    Re: Zelfgemaakte co2 generator

                    Kan iemand van jullie is effe kijken naar men bladprobleem vraagje? K zit echt met m'n handen in het haar :/ kan namelijk niet echt tinten onderscheiden dus de bladprobleem helper helpt me niet echt
                    A few blunts a day, keeps the depression away

                    Comment


                      #11
                      Re: Zelfgemaakte co2 generator

                      Was er maar een systeem te koop kant en klaar die op de juiste tijden co2 afgeeft en dan voor verschillende groote m3

                      Comment


                        #12
                        Re: Zelfgemaakte co2 generator

                        Maar dan nog, als je met een kleine investering voor een
                        tentje van dergelijke afmetingen 3 maal per jaar een
                        mooie oogst kunt halen met 4 plantjes per keer van
                        zeg 800-900 gram in totaal, wat zou je dan gaan tobben
                        met allerlei kunstgrepen?

                        Wellicht 10-15 maal je investering terugverdienen per jaar
                        is dan toch wel mogelijk, en als je 2-3 gram per dag verbruikt
                        ga je toch aardig te keer lijkt me!

                        Succes O.D.

                        Comment

                        Bezig...
                        X