Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Vraagje?

    ik heb voedingslijn ALGA aangeschaft in mei groei & bloei
    nu zat er in de bloei voeding dikke klonten en rook ook anders dan vorig jaar zonder klonten.
    is de voeding nog gebruikbaar door te schudden?
    of kan ik beter nieuwe halen.

    Groet Indo

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Beste Indo,

      Als er dikke klonten in de Algabloom zitten is deze niet meer goed. Als je me via PM ff laat weten waar je deze gekocht hebt, zal ik een nieuwe fles daar voor je laten bezorgen, en ook controleren of de rest van de voedingen bij deze growshop niet over datum zijn.

      Groeten

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Is er ook nog een apart schema voor de PLagron Grow mix?

        Ik heb de eerste ronde op een andere voeding gedraait met 2 planten in een zelf gemaakt kast.Dat ging goed.

        Alleen ben overgestapt op PLagron Terra lijn.

        Ik heb de lightmix, Roots grow bloom phytamin en sensation.
        Heb ook een tent gekocht de dr100 met Lumatek400 erbij
        Alleen ELKE keer gaan me stekken dood.

        Nu de 4de poging met de PLagron growmix.Alleen is hier weer een ander schema voor?

        De eerste waterbeurt heb ik slechts 18gr kraanwater met wortelstimulator gegeven 40ml op 12l
        En met die 12ltr de 10 potten ingewaterd met elk ongeveer een liter.

        Wil nu wel goed gaan dus daarom mijn vraag of je een apart schema hebt van de Growmix.

        Groeten Fredje

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          kan ik bij het kweken met zaad ook het kweekschema van plagron volgen? 1ste week groei is dat het moment dat het zaad ontkiemt is? ik geraak er niet uit wanneer ik kan starten met plagron roots
          mvg,

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            Beste Lange Fred,

            aangezien de growmix voor 3 weken voorbemest is volg je gewoon het schema dat bij je Plagron voeding hoort (Alga of Terra), alleen begin je pas na 3 weken met de voeding te geven.
            18 gram kraanwater lijkt me erg weinig, maar volgens mij bedoel je dat niet. Daarbij lijkt het me trouwens niet dat als je al van het begin voeding hebt gegeven dat je stekken daardoor dood zijn.
            Kan je iets vertellen over het klimaat dat heerst in de 1e weken van de oogst?


            Beste Bodycount,

            jazeker kan je het schema volgen. Het schema begint ongeveer als je zaadplant 7 tot 10 dagen oud is, en voeding begint te verbruiken. Plagron Roots is bedoeld voor al gewortelde planten.

            Succes

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Beste CIAze,

              Ik gebruik nu voor de tweede keer de complete lijn van Plagron - Terra. Ik was mijn schema kwijt en dacht ik download hem even opnieuw van jullie site. Alleen kwam ik toen tot de ontdekking dat het schema gewijzigd was t.o.v. het oude schema dat ik had. Wat mij met name opvalt is dat ik met het nieuwe schema meer en langer bepaalde voeding moet geven.

              Mijn vraag is nu of dat het veranderd is uit puur commercieel belang (meer voeding is een grotere verkoop voor jullie) of zit er nog een bepaald andere reden achter (wetenschappenlijk onderzocht dat het beter is of iets in die trant)? Sorry voor de wellicht aanvallende vraag, maar ik wil het graag weten want dan ga ik het nieuwe schema volgen als er een goede reden voor is.

              Alvast bedankt.

              Gr. JFF
              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                Beste JFF,

                In eerste instantie is een kweekschema een indicatie, en volg je het kweekschema alleen als je niet weet wat de afgelopen weken aan voeding gegeven is. Weet je dit wel, kijk je gewoon naar de kleur van de bladeren en reageer je op de kleur van de bladeren zoals al tig keer is uitgelegd in dit topic.
                De afgelopen jaren zijn de schema's meerdere keren gewijzigd. Misschien kan je ff uitleggen wat het verschil is met het nieuwe schema. Wij proberen de schema's dusdanig te ontwerpen dat mensen zo min mogelijk de mist ingaan bij het gebruiken van onze voedingen. Zo hebben we onlangs het advies over de Roots verandert. Voorheen was dat 10 ml/ltr 1 x per 30 dagen, tegenwoordig is het 1 ml/ltr in de groei en eerste 3 weken van de bloeifase. Deze veranderingen zijn gebaseerd op ervaringen uit de praktijk, maar ook passen wij soms tbv van het gebruiksgemak adviezen aan. Over de roots bijv. is een lange discussie gevoerd hier bij Plagron, aangezien een van mijn collega's vasthield aan het 10 ml/ltr advies, en ikzelf onder andere liever met 1 ml/ltr werk.
                Aangezien de kweekvoordelen geen grote verschillen lieten zien hebben we voor de makkelijke dosering gekozen van 1 ml/ltr gedurende groei en 1e 3 weken bloei. Mede omdat dit het meest overeenkomt met de methode van onze concurenten.
                Soms valt ons door vragen van klanten op dat bepaalde adviezen beter kunnen, en passen we deze aan.
                En soms worden beslissingen om commercieele redenen gemaakt. Alleen gebeurt dit niet door voedingsdoseringen aan te passen, aangezien deze het werken van onze producten bepalen, en jullie kwekers het echt wel door hebben als een product niet meer goed genoeg werkt. Dan zul dus normaal gesproken de prijs aangepast zal worden.
                En soms concluderen we dat met een iets hogere/lagere voedingdosering het succespercentage omhoog gaat. Of hebben wij de doseringsadviezen van de meststoffen ook gedeeltelijk veranderd toen de samenstelling van de Green Sensation werd veranderd

                Veel succes.
                Last edited by CIAze; 21 June 2011, 08:57.

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  BEste Ciaze ,

                  Het klimaat in de eerste weken:


                  Lv 55|%
                  Lamp aan 29
                  Lamp uit 24
                  Afzuiging 1500m3 Inblaas 400m3

                  maar heb nu alles anders...

                  Ze groeien BETER als met de lightmix voor mij als beginner.

                  Geef aan met GR GRADEN. Ja gram kan ook met met water is grammen beetje moeilijk Haha
                  18 graden kraanwater+wortelstimulator dat heb ik ze nu gegeven.

                  Om de 4 dagen krijgen ze 1 ltr per pot.
                  Dat giet ik aan de zijkanten.

                  Gisteren ben ik over gegaan op 12/12.

                  Moet ik dan vanaf week 3 Plagron bloom gaan geven?
                  En vanaf week 4 green sensation?

                  Dus vanaf week 3 tevens gaan aanzuren tot 6.2..?

                  Bedankt alvast

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    Beste Lange Fred,

                    een luchtvochtigheid van 55% is in de 1e weken te laag. Persoonlijk werk ik graag met waardes boven de 70% in de 1e 2 weken. Verder krijg je met 1500m3 afzuiging en 400m2 inzuiging een sterke onderdruk in je hok. Dir is heel goed om de geur te controleren, maar de algemene opvatting is dat planten in een hoge druk sneller ontwikkelen.
                    Dat je met 18 gr graden bedoelde had ik moeten begrijpen, was waarschijnlijk een beetje st#ned.
                    De eerste 3 weken dat je planten in de grond staan komt de voeding uit de aarde. Aangezien ik niet precies weet wanneer je ze in de growmix hebt gezet laat ik dat aan jou over om te berekenen. In ierder geval moet je je water afzuren zodra je voeding (terra bloom)geeft.
                    In ieder geval kan je vanaf week 4 van de bloei beginnen met de Green Sensation.

                    Veel succes.

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Zal vd week even een foto maken..

                      Gr Fred

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        hallo, ik heb ook een vraagje ik heb overlaats alga-bloom gekocht, van plagron en op de fles staat dat ik het product samen met water elke waterbeurt moet toe dienen. maar op de plagron-site staat dat ik dit mengsel maar 1keer per week moet toedienen dus ik vraag me af wat ik nu juist moet doen??

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          niet zo moeilijk toch
                          of moeten wij het voor je klaarmaken!!
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            Beste Quickone,

                            De tekst op de site is verouderd, volg de instructies op de fles en het kweekschema.

                            Groeten

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              heb maar een vraag:waarom gebruikt niet iedereen die last heeft van terug keerdend meeldauw BIO-PROTECT.of het kostbaar is weet ik niet maar heb nog 80% over in het flesje.en gaa het de volgenderonde zeker weer gebruiken.het middel werd dus preventief gebruikt doormij.en heb geen spoor van meeldauw gezien.terwijl ik er al 4 kweken naa elkaar last van had.meeldauw maakt een waas over je planten waardoor ze minder licht kunnen opnemen.en licht is gewicht.is geen reclame maar gewoon een leuke reactie van een tevreden klant.

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Zwavel
                                God was never on your side..

                                Comment

                                Bezig...
                                X