Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Ja hoor floeperd. In anderhalve literflessen is een pipetje tot op 0,1 ml van bij de apotheker ofzo wel handig, of eventueel eerst mengen in een emmer.
    Mijn eerste watervat was een plastik zwartgespoten oude curverbox om dingen in op te bergen, in het donker opgesteld met een goedkoop aquariumfilterpompje met laag debiet (inhoud box x2 per uur).

    Grtz $iR
    Last edited by SirSmokeAllot; 4 July 2010, 16:16.
    sigpic

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      beste CIAze,

      kan het zijn dat er andere namaak batmix verpakking zijn?
      n.l:

      met opdruk in het midden en duitse tor-farten goed gespeld

      met opdruk aan de zijkant

      afslagblokjes naad boven zijde aan de achterkant van de zak met 6 nummerig batchnr.

      zak is vrij leeg(voel niet goed gevuld aan) en is grijs tot lichtgrijs.

      voel me eigelijk best wel genaaid niet om het geld maar wat als ik mijn vrouwtjes er al in had moeten zetten!

      hoop snel op antwoord

      groet, Hennep
      Last edited by Hennep; 13 August 2010, 20:23.
      sigpic
      Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Beste Hennep,


        Wij hebben nieuwe zakken, met opdruk aan de zijkant, dus dat klopt. Ik twijfel op dit moment of wij tor-farten op de nieuwe zakken hebben verbeterd in Torf-arten (lijkt me wel) en moet hier later op terug komen.
        Verder zou ik onze zakken meer als donkergrijs omschrijven, niet lichtgrijs.
        Moet hier later op terug komen om op kantoor te checken of de andere kenmerken wel of niet kloppen.
        wordt vervolgd.....

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          Ik gebruik nu voor dieselryders in 5L potten de plagron royalty mix.

          Echter beginnen de bladeren nu na 5 weken al geel te worden, moet ik al bij gaan voeden ?

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            Beste vaporist420,


            waarschijnlijk wordt het tijd om bij te voeden. Dmv een Ec analyse kan je zekerheid hierover krijgen. neem een grondmonster onder uit de pot en laat dit door ons of je growshop analyseren.
            Dit kan je natuurlijk ook zelf doen als je een EC-meter hebt.
            Hoe oud en groot waren je planten toen je ze in de royaltymix zette?
            groeten
            Last edited by CIAze; 27 September 2010, 11:14.

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Ze waren 2 weken oud dus ze staan eigenlijk pas 4 weken in de Royalty mix.

              Ze waren toen een 15cm groot schat ik.

              Heb helaas geen ec meter dus die moet ik maar gaan kopen ergens.

              Hoe haal je onder uit de pot wat grond, zonder de wortels lastig te vallen, stomme vraag misschien

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                Je pot (niet nat!)oppakken,omkeren en je pot van je wortels tillen terwijl je met je andere hand stengel en grond steunt.
                Die wortels hebben er geen last van,ook niet als ze wat beschadigd zouden raken.
                Succes.

                Grts
                Daniella
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  zijn er ook namaak light mix zakken? heb er eentje die wat bleek en vreemder uit ziet als deze foto van de standaard bat mix

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    Nee, namaak lightmix zakken zijn we nog nooit tegengekomen. Er zijn natuurlijk wel genoeg grond-fabricanten die een op plagron-zakken lijkende zak gebruiken, maar als er geen Plagron opstaat doen ze daar niets verkeerd mee.
                    Groeten

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Hoe is het met Plagron grond met de slow release formule zoals bij de royalty mix met het spoelen van de grond.

                      Hoe adviseren jullie om de grond te spoelen ? 5 x de hoeveelheid van de grond aan water of gewoon de laatste 2 weken alleen water geven zonder
                      toevoegingen ?

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        ja tis gewoon een plagron lightmix opdruk

                        heb een vraagje
                        mn plante hebbe afgelope nacht hun eerste 12uur donker gehad, en heb ze vandaag wat enzyme ,en terra bloom gegeven , vanaf wanneer kank dak best green sensation erbij doen? opt plannetje van plagron staat 3de week dat ze in bloei staan, maar hier en daar lees ik dan dat dit pas vanaf de 6de week mag, wat is het beste?

                        mischien bij vermelden dat ze toch al even in groei staan en ongeveer 1maand in scrog, heb ze vorige week en heb ze vorige week voor de 1ste x terra grow gegeven

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Vaporist,voor jouw antwoord moet je even op CIAze wachten,

                          MDEMMAhc ,die van jou kan ik wel beantwoorden,
                          De green sensation geef je vanaf de 4e week bloei(12/12)
                          Het 6 weken-advies gaat uit van een voorgroei(18/6) van 2 weken.
                          Wanneer je langer of korter voorgroeit hou je gewoon de 4 weken bloei aan.

                          Grts
                          Daniella
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                          Misty's ABC

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            allright bedankt!
                            magk dan ook direct de 5ml per L geven of is dit niet zo best?

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Green Sensation is 1 ml per liter,en die kun je gewoon geven.

                              Grts
                              Daniella
                              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                              Misty's ABC

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Beste Vaporist420,

                                Sorry voor het wachten, maar ik wacht op dit moment nog zelf op het antwoord van onze ingenieur. In principe adviseren wij om niet te spoelen, maar gewoon te verzekeren dat je niet teveel voeding geeft, en dan de laatste 1/2 weken geen voeding meer geven. Maar wat ik dus zelf wil weten is of de NPK-balans in de grond door spoelen verstoord kan worden, omdat bijvoorbeeld de stikstof sneller uitspelt dan de Fosfor.
                                Pas na de hortifair is onze ingenieur terug.

                                tot dan.

                                Comment

                                Bezig...
                                X