Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Beste Maddy,


    Zolang de pH-waarde in je aarde goed is, hoef je dus niet te kijken naar de pH-waarde van je voedingsoplossing.

    Onderstaande vraag begrijp ik niet:

    En hier is kraanwater + voeding rond de 7-7.5. ph, dus eigenlijk op mijn ph in het medium te behouden.
    Niet Juist?


    De pH-waarde van je voedingsoplossing is niet interesant in dit geval.


    phyt-amin kan zowel gesproeid als aangegoten worden. Via de bladeren worden de aminozuren uit het product beter opgenomen, dus deze wijze heeft onze voorkeur.
    Als je de geur van je bloemen niet wilt verpesten moet je geen phyt-amin op de bloemen spuiten.

    Een magnesium tekort zal bij een goede aarde niet snel optreden, zolang de bodem temperatuur niet onder de 16 graden komt.

    hoezo denk je aan een magnesiumtekort?

    Groeten

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Hey CIAze,

      Ik heb altijd begrepen, dat je aarde een buffer is... Als je aarde een ph heeft van 6 aan het begin van je kweek zal deze oplopen gedurende de kweek, als je geen ph- gebruikt... Na 12 weken of meer, is er dan nog buffer? Of loopt de ph in je medium zo op dat er problemen ontstaan.
      Daarom zuur ik normaal af, om problemen te vermijden... Kort gesteld. Maarja ben ook geen BIOvoeding gewoon. Afgelopen week, op jouw aanraden, dus geen ph- meer gebruikt (of ph meter)
      Ook vind ik het zo'n gedoe, aarde van tussen de wortels 'vissen' om daar een ph van te bepalen.

      Phyt-amin... Mijn planten in staan in bloei in een scrog opstelling, onderste bladeren zijn gediefd, vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar gieten ipv. spuiten. Smaak, geur, gemak en L.V.
      Maar in welke verhouding? Dezelfde als voor verstuiven? Ik heb afgelopen week 3ml/L meegegeven, wat ook het bladprobleem heeft opgelost. (lijkt het)

      Euh magnesium dacht ik. Rond de 5de week werden de gebreksymptomen zichtbaar. Er treden dan kleine gele/roestbruine vlekjes tussen de nerven in de middeloude bladeren op. Kleur van jonge bladeren en de ontwikkeling van de bloemen is normaal.

      Alvast bedankt,
      Maddy

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Beste Maddy,

        de buffer in de aarde zorgt ervoor dat de pH-waarde in de aarde voor een bepaalde periode stabiel blijft. Hoelang dit is hangt af van de soort voeding die je gebruikt, en van de ph-waarde en carbonaat-gehalte van het kraanwater. Met gemiddeld Nederlands kraanwater zal de pH in je aarde met onze algavoeding zelden gedurende 1 oogst te veel veranderen.
        Alleen als je aarde hergebruikt, kan gedurende de 2e oogst je pH oplopen of zakken. Door Maerl door je aarde te mengen als je deze hergebruikt zorgv je ervoor dat je pH-waarde ook een 2e oogst goed blijft.
        Verder wil ik er nogmaals op wijzen dat de pH-waarde bij biologisch kweken van ondergeschikt belang is, en zelden problemen zal geven. Daarom hoef je eigenlijk pas de pH-waarde van je aarde te bepalen als er problemen zichtbaar zijn, of als je afwijkend water g ebruikt(bijvoorbeeld regenwater, osmose water of heel zacht (duits) kraanwater, of als je aarde wilt hergebruiken.
        In 99% van de gevallen zal je geen problemen hoeven te verwachten als je nieuwe Plagron aarde gebruikt in combinatie met Alga-voeding.

        De Phytamin kan je in dezelfde dosering geven om te spuiten en te gieten.

        Een magnesium tekort treedt vaak op door een te lage bodemtemperatuur. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

        Vriendelijke groeten

        Comment


          Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            Beste Dreejke,


            helaas is het niet mogelijk om een biologische potgrond te maken die 10 weken is voorbemest, en net zo gebruiksvriendelijk is als onze andere mixen.
            Wel kan je bijvoorbeeld onze oyaltymix of batmix gebruiken, en hiervan dan 2 x zoveel grond te gebruiken dan normaal.
            Hiermee zal je waarschijnlijk behoorlijk uitkomen, maar dit hangt van veel factoren af.
            De grootte van je planten, de hoeveelheid en soort licht, het klimaat ea bepalen ook het voedingsgebruik van je planten.
            Als je hierbij in de laatste 5 weken (maar niet de allerlaatste week) 1 ml/ltr Green Sensation toevoegt moet je zeker goed uitkomen.

            succes

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              beste ciahaze

              gebruik de voedingslijn van plagron voor mn amnesia stekken
              wanneerze 12/12 gaan begin ik met een ec van1.0 eb bouw het heellanzaam op tot 1.3 a 1.4 ec
              nou ben ik benieuwd of dat ik hier veels te voorzichtig mee ben mag het ietsjes meer zijn?
              tot en met de vijfde week gee ik alleen bloom met afgezuurd water ph5,8 5,9 6,0 en ga niet hoger dan 6,2
              ben van plan om ze met een halve vat te gaan spoelen voordat ik met green sensation aan de slag ga.kan dit?
              Last edited by drissio; 10 January 2012, 01:21.

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                Beste Drissio,

                Zolang de ph-waarde van je grond nog goed is, hoef je je voedingsoplossing met alga voeding NIET af te zuren.
                Anders gezegd, heb je nieuwe Plagron aarde in je potten zitten, hoef je met Algavoeding de PH-waarde niet te regelen.
                Met een biologische voeding is het bodemleven belangrijker dan de pH-waarde. Bodemleven houdt niet van pH- of pH-plus.
                Wat betreft de ec-waarde: als je planten mooi groen zijn geef je zeker genoeg voeding. Aangezien een deel van de voedingstoffen in Algavoeding niet opgelost zijn in water, en dus niet direct opneembaar zijn voor de plant, kan je deze meststoffen ook niet meten. Het heeft dus weinig zin om met een ec-meter je voedingswaarde te bepalen. De feitelijke voedingswaarde in je oplossing is hoger dan wat een EC-meter kan meten, bij biologische voeding.


                Succes

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  hey ik heb een vraagje ,als ik voor autoflowers(kastkweek) Agrofino,zaai-en stekgrond 40 liter met perliet voor optimale kieming (npk 14-16-18) (ph 5-6.5) en bio nature potgrond gebruik met een ph waarde van 5-6.5 en n.p.k (6-5-7). (bemest voor 100 dagen) zou ik dan de plagron algabloei/groei 1l kunnen gebruiken vanaf het begin ? aangezien de 100dagen voorbemesting ?
                  en mijn auto's een bloeiperiode hebben van 7-8 weken

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    Beste Decapitor,

                    de Bio Nature potgrond is mij volledig onbekend, en de kenmerken van deze aarde bepalen of je nog wel voeding moet bijgeven. Verder weet ik niet of deze aarde een rijk bodemleven bevat dat je nodig hebt om alle voedingsstoffen uit de algavoeding om te zetten en beschikbaar te maken voor de klant.
                    Aangezien de aarde 100 dagen is voorbemest, hoef je misschien helemaal geen voeding te geven.

                    Succes

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Ik heb een vraagje over Plagron Start Up. Ik lees overal dat je dit kan geven in de eerste week van de groei. Ik heb het nu gebruik bij het potten van de stekjes.

                      Mijn vraag is dan ook hoe vaak je start up kan meegeven? Is dat 1 keer in de week, of zelfs dagelijks. Of waar kan je aan zien dat je moet stoppen of juist kan doorgaan.
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Beste RollUp,

                        Start Up is een groeivoeding met wortelstimulator en groeistimulator. Je kan het geven zolang je groeivoeding nodig hebt. Dus in de groeifase en ev. in de 1e 2 weken van de bloeifase.
                        Succes

                        Comment


                          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            Beste JFF,

                            afhankelijk van de kwaliteit van je kraanwater, en de hygienische omstandigheden kan je TERRA 4 tot 7 dagen in oplossing bewaren. Wel moet je dan de temperatuur constant houden tussen de 21 en de 23 graden C, en een circulatiepomp en geen luchtpomp gebruiken. Controleer regelmatig de pH-waarde en houdt deze onder de 6,5.

                            Succes

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Beste CIAze,

                              is er al een voeding schema als je alleen met led verlichting werkt.
                              of is er een formule die je los kan laten op het bestaande schema ???
                              ik heb mijn eerste oogstje behoorlijk verklooit , ben bang overvoeding.

                              bij voorbaat dank.

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Beste Nasdaq,

                                Wij hebben op dit moment geen aangepast kweeekschema om op LED te kweken. Wel zijn we bezig om LED-voeding te ontwikkelen voor rozenkwekers.
                                Ik zou je op dit moment adviseren om niet een van onze zwaar bemeste aardemengsels te gebruiken, dus geen Batmix, Royalmix of Allmix.
                                Verder zal biologische voeding zoals onze Aga-voeding (op basis van aminozuren) minder snel overvoeding geven dan een minerale meststof zoals onze TERRA, Cocos of Hydrovoedingen.
                                Verder adviseren we om met halve doseringen te beginnen, en pas meer voeding toe te dienen als je aan de gelere kleur van de bladeren kan zien dat je planten meer nodig hebben.
                                Aangezien de verdamping met LED-lampen een stuk minder is, kan je dus sneller overvoeding krijgen. Let dus ook op de kleur en vorm van de bladeren. Worden je bladeren steeds donkerder groen, moet je dus minder voeding geven. Ook als de punten van de bladeren verkleuren of de randen omhoog gaan staan moet je minder geven.

                                veel succes

                                Comment

                                Bezig...
                                X