Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Beste Grow24,

    aan je verhaal te horen lijkt het me inderdaad tijd om met de Terra Bloom te beginnen. Ik zou met 2/2,5 ml/ltr beginnen en kijken of hierdoor binnen een week het geel worden van de onderste bladeren verminderd. zo nee, dan nog meet Terra Bloom geven.
    Na 4 weken 12 uur licht zou je met de Green Sensation kunnen beginnen. Als je bladeren vanaf de 6e week donkergroen van kleur worden kan je de Terra Bloom verminderen.
    Alleen als je planten heel erg goed gaan en zich snel ontwikkelen zou je de dosering Green Sensation kunnen verhogen tot 1,5 ml/ltr. Als je hogere doseringen geeft riskeer je vrij snel dat de wortels zich gaan afsluiten omdat de plant te hoge doseringen Fosfor (P) en Kalium (K) binnen krijgt. Dan is het te laat omdat je dit probleem niet meer krijgt opgelost in deze oogst.
    ik zou het ten zeerste afraden om Green Sensation te combineren met producten op basis van Fosfor (P) en Kalium (K), zoals PK 13-14 en shooterpowder. De Green Sensation is rijk aan organische Fosfor (P) en Kalium (K) en teveel is gewoon teveel.
    Wel kan je proberen door je klimaat aan te passen je planten meer te laten verdampen. dit doe je door in de laatste weken de LV omlaag te brengen of meer licht te geven of de ventilatie te verhogen. op deze wijze kan je de plant meer water laten verwerken, en dus ook meer voeding, zonder de voedingsconcentratie al te veel te verhogen.
    Hou er wel rekening mee dat sommige problemen (bladverbranding) dan sneller kunnen optreden. Zodra je bladeren gestresst raken liever de verdamping verminderen.

    Groeten
    Last edited by CIAze; 27 December 2009, 21:48.

    Comment


      #92
      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Oorspronkelijk geplaatst door CIAze View Post
      Beste Derooie2,

      De Plagron Batmix is een rijkbemest aardemengsel, waarbij vleermuizenmest gebruikt is als belangrijkste meststof. Hieraan zijn andere biologische vaste meststoffen aan toegevoegd om een compleet voedingsaanbod te garanderen. Verschillende soorten veen zorgen voor een goede lucht/waterverhouding. Ook is wormenmest toegevoegd. Batmix bevat vele goede schimmels en bacterien. De vleermuizenmest geeft een speciale geur en smaak aan het eindproduct, en is daardoor geliefd bij hobbykwekers.


      SAMENSTELLING
      Diverse veensoorten, veenmos, wormenmest, vleermuizenmest en andere natuurlijke meststoffen en perliet. pH tussen 5,5 en 6,5. E.C. tussen de 1,8 en 2,2.


      Potgrond is meestal nauwelijks bemest, en zelden biologisch. Verder zijn er grote verschillen in lucht/waterverhouding, ph-waarde, en mate en soort van bemesting.
      Grtzzz
      ik heb ooit de proef op de som genomen met 2 Amnesia's in goedkope grond en 3 in Plagron Batmix en ik had totaal geen verschil. hoe komt dat?

      Comment


        #93
        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Beste Fastlurner
        Totaal geen verschil waarin, vraag ik me af.
        De populariteit van de batmix komt door de batguano. Bij veel kwekers wordt deze batguano, of hij nu van Plagron komt of direct uit de vleermuis, gewaardeerd door het effect van de geur en smaak op het eindproduct.
        Natuurlijk kan je op een goedkope grond ook een goede smaak, opbrengst of geur krijgen als je deze grond op de juiste manier gebruikt (voeding geven, ev. pH regelen en op tijd de juiste hoeveelheid water geven).
        Voor sommige mensen zit tussen elke oogst met dezelfde soort verschil, anderen kunnen verschillende soorten niet uit elkaar houden. Voor mij zijn bijv. bijna alle wijnsoorten hetzelfde, voor een kenner zijn ze allemaal verschillend.
        Verder kan je je afvragen of deze goedkope grond biologisch is, welke verontreinigingen erin zitten en welke gezondheidsrisico's dit kan meebrengen (zware metalen uit (zeer vruchtbaar) rivierslib).
        En misschien was de structuur van de ene grond anders dan onze batmix, en heeft de goedkope grond genoeg water gekregen, en de batmix teveel of te weinig.
        Er zijn veel omstandigheden die een topkwaliteit en opbrengst creeren, de grond alleen is daar maar een onderdeel van.
        Ben je op de hoogte van het feit dat er vervalste batmix in omloop was in het begin van dit jaar? Zo nee check pagina 1 van dit topic en vergelijk je zak batmix met de foto's.
        Kan je aangeven waarin je geen verschil zag, zoals geur, smaak, looks,of opbrengst?

        Groeten

        Comment


          #94
          Re: Vragen ivb met Plagron.

          Ik werk met een combinatie van plagron en Bn
          maar hoe zit dat nu met die ingebouwde ph buffers bij plagron voeding ;
          klopt het dat de voeding automatisch ph corrigeert als je de juiste hoeveelheden gebruikt
          Ganja is my medication , ganja is my cure ;
          smoking marihuana for sure !!!

          Comment


            #95
            Last edited by Jointjedraaien; 30 September 2010, 03:54.

            Comment


              #96
              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Hey CIAze ik heb een vraag over jullie growmix met perliet, ik heb deze vandaag aangeschaft nu wou ik vragen of ik eerst stekgrond moet gebruiken of dat ik mn zaadje ook in deze grond kan plaatsen en dan nog een vraagje hoelang kan ik ongeveer wachten met voeden van het plantje in deze aarde

              Comment


                #97
                Re: Vragen ivb met Plagron.

                Beste AmnesiaMaikel,

                Het is beter om zaai- en stekgrond te gebruiken voor je zaden. Je hebt er niet veel van nodig, een zak van 5 liter kost een paar euro en je zal meer rendement hebben van je relatief dure zaden.
                Als je zaailing zo'n 10 tot 14 dagen oud is en minimaal 2 etages mooie bladeren heeft kan je hem in de growmix zetten. Daarna heeft hij ongeveer 3 weken geen voeding nodig. Zodra je bladeren geler worden kan je rustig aan gaan voeden.

                veel succes en iedereen een schitterend 2010 gewenst,

                CIAze

                Comment


                  #98
                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  oke thnx voor de snelle replay en ik zal dan maar even wat stekgrond gaan halen dan.

                  Comment


                    #99
                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    beste ciaze is het nou zo dat je op de batmix en de royalty mix niet hoeft af te zuren

                    mvg.nick

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Inderdaad Nick,

                      Zolang de ph-waarde binnen de juiste range blijft hoef je NIET af te zuren.
                      Let wel ff op, we praten in dit geval over de pH-waarde bij de wortels in de grond.

                      Aangezien de pH-buffer van de Plagron aardemengsel bij normaal gebruik gemiddeld 3 maanden actief is hoef je niet af te zuren. Wel moet je opletten als je regenwater of osmosewater gebruikt, maar zelfs dan zullen de problemen zich zelden in de 1e 3 maanden manifesteren.

                      Als je grond wil hergebruiken, adviseren wij om voor de volgende oogst Maerl door te grond te mengen. dit is een natuurlijke vorm van kalk die de pH-buffert en de calciumvoorraad aanvult. Gebruik tussen de 500 en 1000gram per m3 grond.
                      pH van de hergebruikte grond is < 5,5 gebruik 1kg / m3
                      pH van de hergebruikte grond is < 6,0 gebruik 500mg/ m3

                      Groeten

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Hoy Ciaze,

                        Na opnieuw een slapeloze nacht kom ik met een nieuwe vraag opdagen. Ik kom al een tijdje ommekeer osmose water tegen op diverse fora en vraag me af wat je over het gebruik daarvan gedurende 1 volledige kweek vindt.
                        Omdat ik een aquariumgek ben heb ik het toestel eigenlijk al jaren tot mijn beschikking en vind dat als ik aquariumwater rechtstreeks uit het water gebruik als gietwater de plantjes beter groeien en bloeien.
                        Volstaan de enzymen, roots terra lijn als voeding, aangevuld met visemultie en grow mix in de groei, green sens en batmix (voor overschakeling in pot met dubbele inhoud) in de bloei en sproeien met phyt-amin? Of raad je ook aan ca+ en mg+ bij de hand te hebben voor het geval dat? Of eventueel nog andere individuele voedingsstoffen (sporenelementen en mineralen) om bij te gaan sturen?
                        Ik veronderstel dat bij het gebruik van osmose water overvoeden ook verder af ligt omdat de ec lager ligt, klopt dit? Werkt de ph-regulerende capaciteit van de voedingsstoffen in osmose water beter?

                        Grtz $iR
                        Last edited by SirSmokeAllot; 21 January 2010, 03:40.
                        sigpic

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Beste Sir Smoke a lot,

                          inderdaad zijn Ca en/of Mg de mineralen waardoor je specifiek een tekort zou krijgen dat door osmosewater veroorzaakt zou zijn.
                          Deze Mg en/of Ca extra doseren zou het probleem kunnen oplossen.
                          Als je wilt kan je ook een substraat monster opsturen naar Plagron.
                          Dmv een nutrienten-analyse zou een Ca en/of Mg tekort duidelijk te zien zijn.
                          Wel interesant om te doen lijkt me.
                          Laat me maar weten wat je ervan denkt.
                          Groeten

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            Thnx voor het antwoord en aanbod ciaze!
                            Volgende ronde wordt er normaal eentje volledig op osmose om dan op termijn over te schakelen op cocos. Ik laat je zeker iets weten over die bodemanalyse om te zien of ik alles onder controle heb en bestudeer dan ook graag eens je cocos-text.

                            Grtz $iR
                            sigpic

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Zie nu pas dat ik nog een paar vragen vergeten ben, $ir smoke-a-lot.
                              Doordat osmosewater geen pH-stabiliserende carbonaten bevat zal de afzurende werking van de Plagron Hydropacks iets te sterk zijn, en heb je dus pH+ nodig om tussen de 5,5 en de 6,0 uit te komen. Daarna zal de pH relatief stabiel blijven.
                              Doordat osmosewater van zich zelf geen zouten bevat, kan de plant dit makkelijk opnemen. Hierdoor ontstaat een plant die grote volumeuse bloemen kan maken, maar deze bloemen kunnen relatief leeg zijn, en dus voornamelijk water bevatten.
                              Om dit te voorkomen moet je wel een behoorlijke hoeveelheid aan voeding toevoegen.
                              Je EC-waardes op osmosewater zullen uiteindelijk niet zoveel schelen ivm gewoon kraanwater, waarbij je de ec van het kraanwater vervangt door ec van de voeding.
                              Natuurlijk op de kleur van de bladeren blijven letten om overvoeding te voorkomen.
                              En misschien zelfs een hogere concentratie Fosfor en Kalium of nog beter, Green Sensation.

                              Groeten

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                We zijn begonnen met Plagron en het bevalt goed.
                                Eerst flessen van 1 liter gekocht maar grotere hoeveelheden van de voeding zijn goedkoper.
                                Neem nu die verpakkingen van 5 liter,vaak een interessante prijs.
                                Ook de green sensation is per 1 liter te krijgen.

                                Ik heb de huidige flessen van onder tot dop bekeken maar zie nergens een datum staan.
                                Als het er niet op staat...aan hoelang kan ik dan denken ?

                                Grtz,Cootje

                                Comment

                                Bezig...
                                X