Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    thnx weer ciaze !!!

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Ook namens mij bedankt!

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        hey caize

        Ik had weer een vraagje ik heb opeens sinds 2 weken geleden last van varenrouw muggen, nu vroeg ik me af de eitjes die ze hebben gelegd in de euro foam......gaan die toevallig dood door plagron preventief concentraat?!? ik heb het namelijk mee gegeven in het vat ( 1 keer maar anders word het te duur ) maar het lijkt er op of ik nu opeens veel minder vliegjes zie.......lijkt dit maar zo of klopt dit wel degelijk ? zou mooi zijn om te weten voor meerdere kwekers onder ons ipv nematoden te kopen die duur zijn en erg slecht werken ( in euro foams althans ) hoor graag van je.

        Alvast bedankt !

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          is ciaze op vakantie jongens ???

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            niemand die dit weet ?

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              dat krijg je van bestrijdingsmiddelen zelfs vertegenwoordigers leggen het loodje !!!

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                De vraag ging meer over of Ciaze op vakantie was en ik denk dat dat niemand wat aan gaat,het antwoord op de vraag daarvoor was al zelf gegeven door de vragen van de vragende persoon zelf ( maar het lijkt er op of ik nu opeens veel minder vliegjes zie...)dus zal het wel werken.

                bukake ALLEEEJUPPAAAHHH

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Beste mensen,
                  Sorry, maar ik was inderdaad 2 weekjes in Portugal op vakantie. Vandaag weer met frisse moed (en een beetje tegenzin) weer begonnen.
                  Micro kill werkt goed tegen micro-organismes zoals schadelijke bacterien en schimmels. Het is bij ons niet bekend dat het eitjes of larven van varenrouwmug doodt.
                  Ik wacht nog op een uitspraak van een R&D team. Mocht dat een intesesante aanvulling zijn zal ik het hier zeker vermelden.

                  Groeten allemaal.

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    lekker op vakantie geweest dus !

                    na dat ik preventief concentraat heb ik geen mug meer gezien dus hopen dat het R&D team daar wat meer vanaf weet! anders ga ik het zeker vaker gebruiken!

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Hoi ik heb een vraag over over het schema. Kun je algra grow gelijk gebruiken als het een plantje is? En er staat dat je de eerste 2 weken groei moet geven en daarna bloei geld dit ook zo voor buitenwiet en autoflowers? en kun je eventueel algra grow iets langer gebruiken voordat je overgaat op Bloom? Alvast bedankt voor je reactie

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        heb een vraag ivm plagron.
                        zou je eens even mijn topic kunnen bekijken en mij daar een antwoord geven?
                        link http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...422#post379422

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Iemand enig idee of kan plagron green sensation kan gebruiken en dan de EC laten stabiliseren door biotabs?

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            Oorspronkelijk geplaatst door delicious View Post
                            Hoi ik heb een vraag over over het schema. Kun je algra grow gelijk gebruiken als het een plantje is? En er staat dat je de eerste 2 weken groei moet geven en daarna bloei geld dit ook zo voor buitenwiet en autoflowers? en kun je eventueel algra grow iets langer gebruiken voordat je overgaat op Bloom? Alvast bedankt voor je reactie
                            Beste Delicious,
                            de kweekschemas zijn indicatief. Elke kweker kan zelf beslissen hoe lang hij groeit, afhankelijk van de gekozen kweekmethode (aantal planten per m2, soort plant, grootte van de potten, etc). Met Autoflower soorten heb je niet echt een groeifase, en als je buiten kweekt heb je meestal veel grotere planten, en een veel langere groeitijd. Wij kunnen natuurlijk niet voor elke situatie een apart kweekschema maken, maar met een beetje logisch verstand zal het toch duidelijk zijn.
                            Een jonge plant altijd licht bemesten, bijvoorbeeld 50% van de maximale dosering. Een plant die snel groeit en groot is kan de maximale dosering krijgen.
                            Verder kan je natuurlijk aan de kleur van de bladeren zien of je plant meer voeding wilt hebben of minder.
                            Wij adviseren om onze schemas te volgen, dus niet om langer door te gaan met de Alga Groei in de bloeifase.

                            Veel succes

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Oorspronkelijk geplaatst door smoking leo View Post
                            Iemand enig idee of kan plagron green sensation kan gebruiken en dan de EC laten stabiliseren door biotabs?
                            Beste Smoking Leo,

                            alhoewel ik dit nooit geprobeerd heb, zie ik geen enkele reden waarom dit niet zou werken. Het werkt bijv. ook als je alleen met onze voorbemeste aardes zoals Royalmix of Batmix werkt, icm onze Green Sensation.

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Hey CIAze,

                              Ik zou in m'n volgende kweken wel eens willen proberen met Plagron-spul, vooral de wortelstimulators en batmix tijdens bloei. Maar ik had toch nog een heleboel vragen;
                              1) Kan ik icm (in combinatie met) Batmix ook nog eens extra Bactrex en Mycotrex van Biotabs (aangezien ik deze nog liggen heb, en niet alles eeuwig houdbaar is) toevoegen of biedt de wormenhumus al genoeg aan Trichoderma, Mycorrhizae en ander bacterieel ongein?
                              2) Kan ik nog eens extra cocos (10-15%) toevoegen aan de Batmix om deze nog iets extra luchtiger en waterhoudend te maken? Of is het aanwezige perliet ruim voldoende. Ik gebruik Smartpots.
                              3) Mag Start Up als bladvoeding gebruikt worden, in dezelfde spray met Vita Start?
                              4) Welke producten uit de Universal-lijn storen het bacterieel leven niet? Green Sensation waarschijnlijk wel (alleszins lijkt het me niet echt bio meer) ? Sugar Royal ziet er dan weer wel bruikbaar uit?
                              5) Gaat Sugar Royal geen overschot aan stikstof (N) produceren met zijn 9-0-0NPK waarde icm met groeivoeding?
                              6) Zijn er al bewijzen van de werking van Sugar Royal? Ik zie dat er meerdere producenten zijn met bepaalde aminozuren in een aparte verpakking (bijv Biobizz Bio-Heaven), maar van geen enkele vind ik resultaten weer En dat voor de prijs dat ze aanrekenen, 20 euro voor 250ml waarvan je elke week 2-5ml/l zou moeten gebruiken..

                              Dank bij voorbaat!
                              Last edited by Bombadil; 18 August 2013, 22:22. Reden: "Paar" vraagjes zelf al opgelost
                              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Beste Bombadil,
                                1 Dit kan je toevoegen, maar al onze biologische aardes bevatten al een rijk bodemleven, inclusief mycorrhiza's, trichodermas, enzymatische en nitrificerende bacterien en nog veel meer goedaardig bodemleven.
                                2 Dit kan, maar is ons inszien onnodig. AAngezien wij gestoken witveen gebruiken, dat grote vezels bevat, is de luchtigheid van de Batmix al optimaal. Daarbij is het zonde om een niet biologisch substraat (cocos) te mengen met een biologisch substraat.
                                3 Nee, je mag Start Up op je planten sproeien, maar doe dit liever niet tegelijk met Vita Start. Start Up bevat al Vita Race, dat gedeeltelijk gelijk is aan Vita Start.
                                4 Green Sensation bevat alleen maar biologische meststoffen. Om deze te stabiliseren gebruiken we een product dat niet biologisch is, maar wel veel in de voedingsindustrie wordt gebruikt. Daarbij adviseren wij onze Green Sensation ook in combinatie met onze bio-aardes en bio-meststoffen, wat we natuurlijk niet konden adviseren als het niet zou werken. Pure Enzyems, PK 13-14, ph plus en ph min zijn de enige producten in de Universal range die in hoge concentraties slecht zijn voor je bodemleven.
                                5 De stikstof in de Sugar Royal is 100% gebonden in aminozuren. Elk aminozuur bevat 1 stikstof-atoom. Deze aminozuren worden in hun geheel gebruikt om eiwitketens te bouwen. De stikstof in de Sugar Royal is dus niet los (in ion-vorm zoals in meststoffen) opneembaar, en heeft dus ook niet de (nadelige) effecten van te veel stikstof in de bloeifase, zoals het vergroten van de afstand tussen de vertakkingen, het verpesten van de smaak, of het verzuren van je substraat.
                                6 Als je in de 4e of 5e week van de bloei Sugar Royal voor de eerste keer toevoegt, zie je binnen 2-3 dagen resultaat. Dit blijkt uit onze eigen testen, en uit de reacties uit de markt. Wij hebben ondertussen honderden emails ontvangen van enthousiaste kwekers over onze Sugar Royal. Daarbij adviseren wij de Sugar Royal 1 x per week toe te voegen, in een concentratie van 2 ml/ltr. Hierdoor is het product relatief goedkoop in gebruik.

                                Goede vragen!
                                Veel succes.

                                Comment

                                Bezig...
                                X