Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Beste Dr. Haze,

    Green Sensation is geschikt voor alle mediums, aarde mapito, eurofoam, cocos, steenwol, hydrokorrels, alles. De green Sensation wordt met vele voedingen gecombineerd, dit is geen enkel probleem. Sinds 2009 brengen wij de hydropacks op de markt. Dit is een unieke hydrologische voeding vanwege de unieke complete chelatering.


    Hydrologisch kweken anno 2010
    De meeste mensen denken bij Plagron aan biologische producten en aardemengsels. Toch heeft Plagron al jaren ervaring met professionele hydrologische systemen in de tuinbouw.
    Plagron is in het afgelopen jaar met 2 producten voor de hydro-hobbykweker op de markt gekomen. En natuurlijk niet zomaar producten, deze 2 producten tillen de complete hydrologische teelt naar een nieuw niveau.
    PLAGRON HYDRO-packs
    In eerste instantie heeft Plagron de Hydropacks uitgebracht. Dit is een hydrologische meststof
    die in meerdere opzichten uniek en innoverend is. Waarom:

    1. De Plagron Hydropacks hebben alle sporenelementen in gechelateerde vorm. Bij nagenoeg alle andere voeding is alleen het sporenelement Ijzer in chelaat vorm. Een chelaat omkapselt een voedingselement, en versnelt hiermee het transport door de wortels. Tevens garandeert het chelaat een jarenlange houdbaarheidsdatum, en voorkomt het oxydatie in aero- en ultraponische systemen. Maar het allerbelangrijkste is dat door deze complete chelatering de pH-range waarin de voedingstoffen worden opgenomen, breder is dan met een enkelvoudige chelatering, waardoor deze voeding beter dan anderen tekortverschijnselen voorkomt.
    2. De Plagron Hydropacks wordt sneller en beter door de planten opgenomen door de eerder genoemde complete chelatering en door de versterkte bufferwerking die de pH-waarde stabiel houdt.
    3. De Plagron Hydropacks zijn zowel 1 van de hoogst geconcentreerde meststoffen als 1 van de meest gunstig geprijsde hydromeststoffen.
    Door een voeding op de markt te brengen die aan hogere kwaliteitseisen voldoet wat betreft concentratie, houdbaarheid, certificering en opneembaarheid, en deze te verkopen voor een dusdanig lage prijs dat de concurrentie mijlenver achterblijft, denken wij bij Plagron een uniek product gelanceerd te hebben dat het gemak en resultaat voor de hydrokweker zal verbeteren.
    4. De Plagron Hydropacks zijn de 1e EU gecertificeerde hydromeststoffen. Dit geeft garanties voor consumenten en verkopers omtrent zuiverheid, samenstelling, concentratie’s en etikettering en is tevens de enige certificering die voor elk land binnen de EU geldt.
    PLAGRON Eurofoam
    Eurofoam is een hydrologisch medium met een lichte pH-buffer en vrijwel voedingsloos, bestaande uit een mengsel van steenwol-vlokken en agrofoam-vlokken. Eurofoam is te vergelijken met mapito, alleen wordt mapito gedeeltelijk hergebruikt en is daardoor minder stabiel van kwaliteit. De Plagron Eurofoam is niet hergebruikt, en dus volledig stabiel van kwaliteit.
    De eigenschappen in het kort.www.plagron.com.


    De Eurofoam is dus veelzijdig toepasbaar, in alle hydrologische, ultraponische en aeroponische systemen en zowel recirculerend als drain-to-waste watergift.


    Groeten,



    CIAze

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Oorspronkelijk geplaatst door CIAze View Post
      Inderdaad hazolator, alleen zit de vervalste batmix in nagemaakte Plagron zakken.
      Kijk zelf maar.



      WAARSCHUWING!

      Vervalste Plagron BATMIX in omloop.

      Net als bij dure horlogemerken, tassen en parfums, is er sinds kort vervalste Plagron Batmix in omloop.
      Men heeft getracht de Plagron-zak na te maken en de inhoud is absoluut niet de vertrouwde Plagron kwaliteit.
      Bijgaande foto toont de opvallende verschillen tussen het origineel links en de vervalsing rechts.
      Mocht U een vervalsing gekocht hebben, breng hem dan terug naar uw growshop en ruil hem voor de echte Plagron Batmix.
      Verder krijgen we bericht van blanco zakken zonder Plagron opdruk die worden aangeboden als zijnde van Plagron. Dit is GEEN Plagron grond en wij kunnen dus ook geen garanties geven over de kwaliteit.

      Bedankt voor jullie aandacht.
      Hoi Ciaze,

      Nu heb ik een zak batmix aangeschaft en twijfeld aan de echtheid.
      Nu voldoet hij niet aan de 6 punten van vervalsing,maar wel 3punten van hier boven.
      Namelijk punt 2,5 en 6 voldoen hier wel aan.

      Als het een vervalsing is,moeten dan al deze punten niet kloppen of als er al 1 ervan niet klopt is het dan al nep???

      Gr
      Carlito

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Hey Ciaze,

        Onlangs ben ik Alga Grow van Plagron gaan gebruiken,je hebt me overtuigd hoor
        Je vertelde toen dat als de verpakking van het product op kan zwellen en dat het voor de rest geen kwaad kan.
        Het ruikt niet naar ammoniak dus is de voeding nog goed.
        De verpakking blijft bol staan,ook nadat ik er wat uitgenomen heb.
        De Bloom verpakking is goed,de jerrycan ziet eruit zoals het hoort.

        Grtz,Cootje

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          Beste Carlito,

          Bij ons zijn maar 2 mogelijkheden bekend. de originele zak en de nepzak die op alle 6 punten afwijkt.
          Maar.....
          Als er een bobbeltjes relief in je zak zit, is het geen originele plagron zak(punt 5).
          Bij de originele Plagron zak zit onder de tekst een open ruimte van zo'n 15cm(punt 6).
          De witte blokjes aan de bovenkant v/d zak zitten bij Plagron niet aan de zijkant, maar meer in het midden(punt 2).

          Mocht je echt overtuigd zijn dat het een (nieuwe) nepper is, zou je dan de lege verpakking naar Plagron willen sturen.
          Ter vergoeding zal ik je, als het een vervalsing is, een topgrowbox Terra, Coco of Alga opsturen twv €68,- (afhankelijk v/d winkel waar je gaat).

          Beste Cootje,

          Als de verpakking uitgezet is, zal deze waarschijnlijk zo blijven, ook als de CO2 eruit is. Staat er een batchnr.op de fles gedrukt (niet op etiket, meestal op zijkant onder de dop? Zo ja, welke?
          Veel succes ermee.

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            Hoi CIAze,

            Het batchnr.: 3H1/X1.9/250/08/B/EM-050111 ,betreft een bolle 5 liter Alga Grow jerrycan.
            Heb er totnutoe nog geen 10ml van gebruikt...maar groeien doen ze

            Grtz,Cootje

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Sorry Cootje, mijn fout,

              dit is niet het Batchnr. want bij een 5literkruik staat dit op een sticker aan de onderkant v/d kan.


              Groeten

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                Oorspronkelijk geplaatst door CIAze View Post
                Beste Carlito,

                Bij ons zijn maar 2 mogelijkheden bekend. de originele zak en de nepzak die op alle 6 punten afwijkt.
                Maar.....
                Als er een bobbeltjes relief in je zak zit, is het geen originele plagron zak(punt 5).
                Bij de originele Plagron zak zit onder de tekst een open ruimte van zo'n 15cm(punt 6).
                De witte blokjes aan de bovenkant v/d zak zitten bij Plagron niet aan de zijkant, maar meer in het midden(punt 2).

                Mocht je echt overtuigd zijn dat het een (nieuwe) nepper is, zou je dan de lege verpakking naar Plagron willen sturen.
                Ter vergoeding zal ik je, als het een vervalsing is, een topgrowbox Terra, Coco of Alga opsturen twv €68,- (afhankelijk v/d winkel waar je gaat).

                Beste Cootje,

                Als de verpakking uitgezet is, zal deze waarschijnlijk zo blijven, ook als de CO2 eruit is. Staat er een batchnr.op de fles gedrukt (niet op etiket, meestal op zijkant onder de dop? Zo ja, welke?
                Veel succes ermee.
                hallo CAIze

                een grote twijfel heb ik wel.
                Als ik kijk en voel aan het structuur van de zak en naar die 2 andere punten dan durf ik deze zak niet te gebruiken.

                En wat denk jij?Moet ik de growshop waar ik hem heb gekocht dan hierop wijzen of pas als ik van jullie een bevestiging van
                de nepheid van de aarde heb gehad.
                Want ik moet nu nog 2wk met light-mix voorgroeien en dan wil ik ze over potten naar Bat-mix.

                Waar en T.a.v kan ik de zak heen sturen??

                Grtjes Carlito
                Last edited by carlito; 14 May 2010, 17:22.

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Oorspronkelijk geplaatst door CIAze View Post
                  Sorry Cootje, mijn fout,

                  dit is niet het Batchnr. want bij een 5literkruik staat dit op een sticker aan de onderkant v/d kan.


                  Groeten

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    Beste Cootje,

                    Nogmaals sorry voor de late reactie, maar het batchnr. geeft aan dat deze Algagrow 5ltr in 2008 geproduceerd is. Na 2 jaar kan je verwachten dat deze langzaam gaat opblazen. Liefst niet langer dan een half jaar nog gebruiken.

                    Groeten,

                    Nature

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Thanks voor de info

                      Shit,nou dat was dan een duur grapje als ik het maximaal nog 6 maanden kan bewaren.
                      Kan het omgeruild worden door Plagron ?
                      Juist een grootverpakking genomen onder het mom dat ik voorlopig vooruit kan,snap je.

                      Grtz,Cootje
                      Last edited by Cootje; 19 May 2010, 15:06.

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Beste Cootje,

                        De growshop die het je verkocht heeft kan de kruik voor je omruilen. Zij kunnen het dan bij plagron weer omruilen en krijgen een nieuwe kruik ervoor terug.

                        Groeten,

                        CIAze

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Beste CIAze,

                          Gaat niet lukken...ik heb het verkeerde geleverd gekregen.
                          Had 'Terra' besteld en kreeg 'Alga' voeding en op de bon staat ook 'Terra' dus kan er niks mee.

                          Eerlijkheid duurt 't langst toch...ik had het terug moeten sturen...
                          Ben stom geweest

                          Grtz,Cootje

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            beste CIAze

                            klein vraagje ik kweek op bat mix
                            maar heb nu horen zeggen dat je je water niet hoeft af te zuren klopt dat?
                            zo ja is dit van begin tot eind of moet je toch nog later beginnen afzuren?
                            graag wat meer uitleg

                            dank bij voorbaad

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Beste wacko952,

                              Zolang de ph-waarde in de batmix tussen de 5,5 en de 7,0 ligt hoef je niet af te zuren als je bio-voeding gebruikt. Aangezien kraanwaterkwaliteiten in Nederland behoorlijk verschillen kan ik niet zeggen hoe het in jouw specifieke geval zou moeten gaan.
                              Voor minerale voeding moet de ph-waarde tussen de 5,8 en de 6,5 liggen.
                              je kan een halve liter grond naar Plagron sturen voor een analyse, of zelf je grond analyseren. Haal je monster onder uit de pot, dus niet van boven.
                              Wel of niet afzuren is dus afhankelijk van de manier waarop de ph-waarde in jouw grond reageert na verloop van tijd.
                              Veel succes

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                yo kun je de algabloom en greensensation gewoon samen door het water mengen?miss beetje domme vraag maar ik vraag t toch maar ff, ik heb ook geen vat, k moet t doen met lege anderhalve liter flessen, die ik in de kast op temp laat komen....als er nog tips zijn omtrend het zo goed mogelijk mengen hoor ik t graag
                                P'z
                                Last edited by Floeperd; 26 June 2010, 05:16.

                                Comment

                                Bezig...
                                X