Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deel hier je ervaring met silicium producten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

    Geen belediging maar een prikkel om beter na te denken, want soms roep je dingen..................
    En als ik hoogbegaafd was bleef ik hier weg.

    Nu spuiten met VCB vruchtboomcarboleum. (zeker niet als de bonen uitlopen, ze moeten volledig in rust zijn)
    In de groei periode elke 14 dagen afwisselend spuiten met stoffen als Finesse, Topsin M, Teldor, spuitzwavel.
    Je mag peer spuiten met kaliwaterglas, maar blijf onder 0,5 cc/ltr. Dit werkt ook goed als hecht middel voor boven genoemde middelen.
    Gebruik altijd een uitvloeier, de spuitvloeistof mag niet meer parelen.
    Natrium is niet ok voor peren, dus Vital, Silinal maar ook chilisalpeter geef je beter niet.

    In april en juni naast de normale bemesting patentkali strooien. Daar zit ook Mg in.
    Jonge aanplant niet te veel mest geven, maar wel voldoende P voor een sterk wortel gestel.

    Zorg voor veel bijen, zaai dus vroeg een bloemen mengsel voor bijen. Bvk met Reseda en Phacelia.

    Hier nog wat info.

    http://www.houtwal.be/vakartikels/bo..._fruittuin.htm
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #77
      Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

      Okay gelukkig maar HJM!!! Zand erover! Ik heb altijd van elke soort twee fruitbomen naast elkaar staan voor optimale bestuiving.
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #78
        Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

        Ik heb aandachtig het artikel gelezen over Gen200 en andere siliciumzuren, zelf gebruik ik de Siliforce siliciumzuur, en ben er erg tevreden over. Het komt van oorsprong uit de famacie en is zo blijkbaar de fruitteelt en glastuinbouw ingerold. Het blijft ook een beetje een gevoel.
        Maar ik heb het idee dat de weerstand wel beter is / gestegen is. heeft er iemand ervaring met dit product of zou Gen200 beter zijn?

        Comment


          #79
          Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

          Ik gebruik een natuurproduct, te weten lavameel van DCM. Ook daar zit silicium in.
          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

          Comment


            #80
            Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

            Oorspronkelijk geplaatst door Dre69 View Post
            Ik heb aandachtig het artikel gelezen over Gen200 en andere siliciumzuren, zelf gebruik ik de Siliforce siliciumzuur, en ben er erg tevreden over. Het komt van oorsprong uit de famacie en is zo blijkbaar de fruitteelt en glastuinbouw ingerold. Het blijft ook een beetje een gevoel.
            Maar ik heb het idee dat de weerstand wel beter is / gestegen is. heeft er iemand ervaring met dit product of zou Gen200 beter zijn?
            Siliforce is gewoon Orthokiezelzuur (H4SiO4) ik zie geen voordelen tov kalimetasilicaat.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
            Ik gebruik een natuurproduct, te weten lavameel van DCM. Ook daar zit silicium in.
            Alleen niet zo snel opneembaar. En alleen verspuiten in een oude spuit.
            Werkt dan wel vrij goed preventief tegen schimmels.
            Last edited by HJM; 29 August 2014, 23:25.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #81
              Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

              Het klopt dat lavameel/korrel niet snel opneembaar is. Ik gebruik het overigens niet als bladvoeding, maar meng het door de bovenlaag van gemalen kokosvezel van Ecostyle: dus spuiten is niet aan de orde.
              Over het nut van bladvoeding met lavameel zijn de meninge niet eenduidig.
              Overigens gaat mijn voorkeur toch al uit naar enkelvoudige bio-meststoffen, zoals beender-, bloedmeel en vinassekali van Ecostyle voor de NPK en kieseriet van DCM voor de Mgo: die worden ook niet snel opgenomen.
              Maar het voordeel -naar mijn mening- is dat je niet snel kunt overbemesten.
              Ik heb liever een een langdurig werkzame enkelvoudige meststof met geleidelijke opname.
              Vroeger heb ik vaak genoeg met speciale voedingslijnen voor cannabis gewerkt, soms gekocht, maar nog vaker gekregen van kennissen, die ik wiet had gegeven.
              Maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar enkelvoudige bio meststoffen.
              Overigens is het gebruik daarvan significant goedkoper: een eetlepel per ronde van elke voedingstof in een twintig literpot is voldoende en je kunt je medium -in mijn sitatie gemalen kokosvezel- nagenoeg onbeperkt hergebruiken omdat er geen of minder balaststoffen/zouten in het medium achterblijven.
              Overigens bestaat mijn watergift uitsluitend uit regenwater, omdat we zo'n ouderwetse regenbak hebben: dus wat extra AZ-of zeewierkalk moet ik ook nog door de grond mengen.
              Terzijde: een EC-meter en pH-meter heb ik niet en ook nog nooit nodig gehad.
              Last edited by Kwasimodo; 30 August 2014, 09:13.
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

              Comment


                #82
                Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

                Sorry hoor, maar als ik analyseer wat je hier roept ben je de zoon van God of wellicht z'n broer.
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #83
                  Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

                  Hoeveel flessen wijn verder hjm ?
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                  Comment


                    #84
                    Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

                    Heb ik het geluk dat ik op een vulkanisch eiland woon waar de zon ook nog eens goed schijnt. Vraag me dan toch af waarom er hier niet zoveel aan landbouw wordt gedaan ondaks dat de grond vol zit met bijzonder lavameel. Zal waarschijnlijk weer andere voedingsstoffen missen. Iemand kilootje lava gesteente bestellen? Verzending en vermaling voor eigen rekening....

                    Comment


                      #85
                      Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

                      Op een -met guano ondergescheten- rots in zee groeit ook niks. Toch is guano een goede meststof. En versteende guano (coproliet) wordt vermalen tot meststof.
                      Last edited by Kwasimodo; 31 August 2014, 11:38.
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                      Comment


                        #86
                        Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

                        Dat toch precies de reden waarom ze op vulkanen graag planten zetten? Anders dan zou je er beter zo ver mogelijk vandaan kunnen gaan wonen

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #87
                          Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

                          Oude vulkaangebieden, waarvan de oppervlakte is geirrodeerd, zijn uiterst vruchtbaar.
                          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                          Comment


                            #88
                            Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

                            Denk dat de warmte en droogte de voornaamste reden zijn dat hier niet bizar veel verbouwd wordt. In de tijd van de kolonisatie is er nooit echt veel veel verbouwd hier op het eiland in vergelijking met andere eilanden in de buurt. We zullen zien wat het geheel gaat brengen hier. Hou jullie wel op de hoogte in mijn kweekverslag

                            Wat wiki hier over zegt: Het stollingsgesteentedoleriet, ook wel diabaas genoemd, is een mafischganggesteente met tussen 48 en 52% silica.
                            Last edited by Bringamosa; 31 August 2014, 15:23.

                            Comment


                              #89
                              Ik heb dit gevonden bij Hornbach in Duitsland. Zou dit wat kunnen zijn?

                              https://www.hornbach.de/shop/Kaliwas...3/artikel.html

                              https://www.hornbach.de/data/shop/D0...0821171424.pdf

                              Zie verder geen verhouding staan....

                              Comment


                                #90
                                Want je woont in Duitsland?

                                Hier in Nld kan je dat gewoon bij de verfhandel halen bijvoorbeeld.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X