Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Self made slakkenval low budget die beter werkt dan elk ander middel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Self made slakkenval low budget die beter werkt dan elk ander middel

    Korting op 420shop
    S8007120.JPGS8007122.JPG

    Benodigdheden:

    1 Kattenbrokjes uit den aldi of den lidl.
    2 Plastic doosje.
    3 Slakken

    Grtz
    Last edited by Jointjedraaien; 25 August 2014, 23:32.

    #2
    Re: Self made slakkenval low budget die beter werkt dan elk ander middel !!

    Leuk idee, lekker goedkoop, en zotezien werkzaam.
    Volgend jaar maar is proberen.

    Hoe op het idee gekomen trouwens, was het misschien een ''grootmoederstip''?

    Groet

    Comment


      #3
      www.boip.int


      Grtz
      Last edited by bobo; 9 September 2010, 02:12.

      Comment


        #4
        Re: Self made slakkenval low budget die beter werkt dan elk ander middel !!

        mooooooooooooooooi topic bobo er zullen veel mensen blij met zijn met deze oplossing en het kosd bij na niets he lol grt uit het kabouter bos

        Comment


          #5
          Re: Self made slakkenval low budget die beter werkt dan elk ander middel !!

          lol, nooit gedacht dat ze daar ook op af zouden komen. ik doe het gewoon met potje bruin bier, als je ooit een slak wil zien rennen, met bruin bier lukt het je wel! beetje zout erbij en byebye slimy kutbeesten

          Comment


            #6
            Re: Self made slakkenval low budget die beter werkt dan elk ander middel !!


            Schelpkenmerken

            Deze soort heeft geen uitwendige schelp.
            De schelp is rudimentair en bevindt zich inwendig onder het mantelschild.
            De schelp is niet gewonden, zoals bij de meeste slakkensoorten maar bestaat uit een plat, ovaal kalkplaatje (verwarrend genoeg ook wel 'schild(je)'genoemd) waarop groeilijnen te zien zijn.
            De schelp bestaat volledig uit calcitische kalk en kan als fossiel bewaard blijven.
            De schelp is niet kenmerkend voor de soort: schildjes van alle Limacidaesoorten lijken op elkaar.

            Dier
            De grote aardslak is een van de grootste naaktslakkensoorten in Europa en wordt ongeveer 15 tot 20 centimeter lang.
            De kleur is grijs tot bruin met meestal een karakteristieke donkerbruine tot zwarte strepentekening op het deel achter het mantelschild; het mantelschild zelf is gevlekt, bedekt bijna de helft van het lichaam en de achterzijde ervan eindigt in een punt.
            De strepen- en vlekkentekening verschilt per dier en kan ook volledig ontbreken.
            De ademopening is donker gevlekt en zit achter het midden van het mantelschild.

            Voedsel
            De grote aardslak is een enorme eter; niet alleen planten vormen het voedsel, ook voorraden in kelders, honden- en kattenvoer, paddenstoelen en zelfs andere naaktslakken worden gegeten, het is dus een echte alleseter (omnivoor).

            Groetjes

            Bron
            Last edited by Jointjedraaien; 23 July 2011, 03:43.
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Self made slakkenval low budget die beter werkt dan elk ander middel !!

              Damn, dat zal dan al op de markt zijn slakkenval op basis van kattenbrokjes, ga ik verder opzoeken.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Self made slakkenval low budget die beter werkt dan elk ander middel !!

                google afbeeldingen slakkenval

                Comment


                  #9
                  Re: Self made slakkenval low budget die beter werkt dan elk ander middel !!

                  thx, ik geef niet op. Mijn zoektocht gaat verder .

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Self made slakkenval low budget die beter werkt dan elk ander middel !!

                    Ik heb altijd een grote terracotapot tussen mijn bloemen staan , aan de rand van de pot snij/schijf ik een stuk/deurtje uit waar de slakken kunnen binnenkruipen , die pot zet ik op een tegel en ik leg er natte bladeren in en eventueel wat kattebrokken en slakkenkorrels ,de slakken kruipen daar in want het is lekker fris en donker wat ze leuk vinden zo vang je er veel ,maar als er eten is komen ze altijd hoor
                    veel succes met de zoektocht

                    Grtz Hash
                    Geniet nooit met mate !

                    Comment

                    Bezig...
                    X