Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geelachtige bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    geelachtige bladeren

    Korting op 420shop
    de planten zijn in bloei gegaan en de nieuwe blaadjes kleuren geelachtig...
    zag zo'n week geleden gele bladpunten, heb dan minder voeding beginnen geven, nu dit... ik geef plagron voeding en volg het voedingsschema, plantjes zijn Jack Herer autoflower.

    kan iemand helpen of is dit niet ernstig?
    thnks

    DSC04056.jpg
    Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
    Jack Herer in scrog
    The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

    #2
    Re: geelachtige bladeren

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-Oplosser

    11) Groen-gele verkleuring, van binnen naar buiten in de jonge bladeren en in de groeischeuten. De nerven blijven meestal groen. - Verdergaande vergeling tot soms bijna wit van de bladeren, ook grote bladeren worden geel. Dit remt de groei.

    - In ernstige gevallen treedt er necrose op in het blad en is de groei en bloei van de plant geremd.


    IJzer (Fe) tekort.
    b) Zo niet, ga dan naar # 12.

    12) bladeren zijn licht groen of geel te beginnen bij de basis, terwijl de bladranden groen blijven. Necrotische plekken kunnen tussen de aderen ontsaan. Bladeren zijn niet gedraaid. - belangrijk voor de stofwisseling en celdeling die in de plant worden gestimuleerd. Een Mn-tekort vertraagt bloem-en topvorming - de rijping vertraagt en kan bij ernstige tekorten tot een misoogst leiden. Mn-tekort komt relatief vaak voor.
    Het belangrijkste (en onderscheidend van een Fe- of Zn-tekort) en kenmerkende symptoom is dat de rand van het blad groen blijft, terwijl de rest van het blad geel of wit is. Dit treedt het eerst op boven in de plant en op de groeischeuten - er ontstaan onder aan het blad chlorose en een witachtige vlekkerigheid. In minder ernstige gevallen is er sprake van een geelachtige kleurzweem binnen de donkergroen rand van het blad.

    Mangaan (Mn) tekort
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: geelachtige bladeren

      Das een ijzertekort ja

      Comment


        #4
        Re: geelachtige bladeren

        ok thnks voor de replies.

        ik gebruik aarde van plagron light mix, en nu enkel ng terra bloom en green sensation van plagron, is dit dan vreemd dat er ijzer tekort zou zijn?

        zelf ook wat opgezocht:

        - ik gebruik enkel kraantjeswater (ph gecorrigeerd), kan dit een oorzaak zijn?

        - ph in de aarde is rond de 6,8.... mss iets te hoog nog?

        - mogelijks te vochtige wortels, waardoor te weinig zuurstofopname?

        - of te lage temperatuur bij de wortels, waardoor ook te weinig zuurstofopname?

        kan dit?

        en hoe los je gemakkelijk een ijzer te kort op... ik zou dit probleem redelijk snel willen oplossen, want dit belemmerd de bloei, toch?

        grtz en bedankt voor jullie reacties!
        Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
        Jack Herer in scrog
        The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

        Comment


          #5
          Re: geelachtige bladeren

          de ph is wat te hoog, deze week even water van een lager ph geven.

          ph van 5,8 en dan word de grond vanzelf zuurder

          Comment


            #6
            Re: geelachtige bladeren

            Je gebruikt het voedingsschema zeg je.... Hou je je aan de aangegeven waardes? Ik gebruik zelf ook plagron, maar als ik me aan het schema hou, kom ik op een EC-waarde van 3.0 ofzo... ik geef (ruim) minder dan voorgeschreven, en dan kom ik wel op een EC-waarde van 2.0 / 2.1 ... niet klakkeloos het schema aanhouden, maar meten zou ik zeggen.. PH-waarde lijkt me ook idd wat aan de hoge kant... succes !
            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

            Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
            (running)

            Comment


              #7
              Re: geelachtige bladeren

              Thanks. Momenteel heb ik me aan het schema gehouden, idd wat overvoeding als gevolg. Nog enkele weken tegaan, wil mn plantjes fit houden.
              Ec kan ik niet testen...
              Zal proberen Ph te zakken en voeding te minderen.
              Hopelijk helpt dit het ijzer tekort verhelpen, want normaal zou dit toch voldoende aanwezig moeten zijn.

              Dank voor de antwoorden
              Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
              Jack Herer in scrog
              The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

              Comment


                #8
                Re: geelachtige bladeren

                Plantjes rond begin bloei die met een groeisprint bezig zijn hebben wel vaker wat lichter blad.
                Ik ben niet overtuigd door deze ene foto.


                btw. Ik denk dat je met Green sensation ook wat vroeg bent.
                Last edited by QnQ; 24 November 2013, 21:18. Reden: handtekening met link naar helpdesk
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: geelachtige bladeren

                  hoi jackthebass,

                  je (medium) ph moet een waarde van 6,4 hebben,met die waarde kan de plant het beste alles opnemen,
                  deze waarde in je medium bereik je door het voedingswater af te zuren na 5.8.

                  je ijzer tekort kun je makkelijk oplossen,kijk voor een bladbemesting met ijzerchelaat,bv PLAGRON FISH FORCE.
                  je zult zien wanneer je het gebruikt,dat het binnen 4dagen verbeterd.

                  gr staff

                  Comment


                    #10
                    Re: geelachtige bladeren

                    thnks.
                    hier nog wat foto's. de planten hebben idd een groeisprint gehad, en steken nu zichtbaar de energie in de aanmaak van toppen (bladeren worden precies wel smaller). heb nu twee dagen geen voeding meegegeven en water met ph 5,5. heb de indruk dat het wel al beter gaat...


                    12.jpg
                    11.jpg
                    10.jpg


                    heb idd wel al gemerkt dat de planten een week achter komen op het schema dat ik heb en de voeding ook wel beetje aangepast.
                    Green sensation geef je pas als je al duidelijke bloei ziet toch?
                    nog es bedankt en grtz
                    Attached Files
                    Last edited by JacktheBass; 25 November 2013, 09:34.
                    Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                    Jack Herer in scrog
                    The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: geelachtige bladeren

                        Ik moet me bij QnQ aansluiten.

                        Vaak heb ik ook lichter kleurende toppen bij aanvang van de bloei.
                        Deze verdonkeren na verloop van tijd wel...

                        Vooraleer vanalles en nog wat te gaan proberen zou ik ze toch eerst enkele dagen geven om tot zichzelf te komen.

                        Bladeren gaan snoeien, zoals hierboven beschreven, zou ik niet doen.
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                        Comment


                          #13
                          Re: geelachtige bladeren

                          mn ph waarde zat wel iets te hoog, dus daar ben ik nu mee bezig. en idd. kga niet direct vanalles proberen, de planten idd wat tijd laten. heb al wat bladeren weggesnoeid en wat gediefd onderaan, ook met hetzelfde in gedachten dat er zo meer energie in de toppen zou gaan, en vind wel dat het aan het beteren is. wil ook niet te veel wegsnoeien. thnks
                          Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                          Jack Herer in scrog
                          The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

                          Comment


                            #14
                            Re: geelachtige bladeren

                            oke. hoop snel eens weer wat plaatjes te zien. erg benieuwd naar de afloop .

                            greets hobby kweker

                            Comment


                              #15
                              Re: geelachtige bladeren

                              Snoeien doe ik dus persoonlijk nooit!

                              Die zonnepaneeltjes, genaamd bladeren, hebben ze echt wel nodig. (Tenzij je scogt ofzo)
                              sigpic
                              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                              Comment

                              Bezig...
                              X