Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologisch kweken is onzin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Biologisch kweken is onzin

    Ik doe voornamelijk bio. Vooral omdat het mij niets kost, afijn, een paar euro per jaar en wat jampotjes.

    Voor 10 euro per jaar koop ik bio-mest. Voor circa 20 euro per jaar potgrond (is ook bio). De rest van mijn voeding haal ik uit composteersystemen. Eentje met schimmeltjes, eentje met bacterien, en de wormenbak bevat beide.
    Is dat onzin? Ja. Is dat zinvol? Ook. De invalshoek bepaalt nogal veel.

    Voor een paar euro meer heb ik perfecte voeding, chemisch en in een flesje. Maar daar heb ik
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #77
      Re: Biologisch kweken is onzin

      Ik kweek bio op aarde (biobizz lijn) en waarom??? Niet perse omdat het bio is maar omdat mij het geadviseerd is omdat dit voor een beginner het makkelijkste is, fouten met teveel of te weinig voeding worden niet meteen genadeloos afgestraft.
      Ze hebben de complete lijn aarde en voeding met voorgekouwd voedings schema dus minder kans op problemen en makkelijkere leercurve.
      Ga ik ooit eens over op Hydro en niet bio? Waarschijnlijk wel omdat ik van techniek en tweaken houd, en op aarde saai gaat worden na een paar kweekjes denk ik, en omdat ik graag voor de kick een zo hoog mogelijke opbrengst wil van zo goed mogelijke kwaliteit.
      En dat is met alleen bio voeding niet mogelijk, maar wel zonder pesticiden!
      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
      Verslag:
      1e n00b binnen kweek...
      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

      Comment


        #78
        Re: Biologisch kweken is onzin

        Mij interesseert de opbrengst dan weer minder, vooral het resultaat telt...
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #79
          Re: Biologisch kweken is onzin

          bio kweek is volgens mij 100% natuurlijk dus geen lampen geen voeding niks nada... enkel vogelstront en regen ! en wat in de grond zit .. ? of zit ik verkeerd ...

          Comment


            #80
            Re: Biologisch kweken is onzin

            Dan is vogelstront je voeding toch? Klinkt een beetje dubbel; geen voeding maar wel mest.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #81
              Re: Biologisch kweken is onzin

              Ik zie biologisch kweken nog altijd als je eigen planten/groenten/fruit zonder pesticiden, onafhankelijk van welke voeding je gebruikt.

              Comment


                #82
                Re: Biologisch kweken is onzin

                Ik als noob leerde deze week er is altijd iets van bijsturen en voeding nodig!

                kijk dat van dat bestrijdings shit ding ben ik met jullie eens dan is het geen bio meer

                maar ja ik leer nog !
                sigpic
                LED there be light

                Comment


                  #83
                  Re: Biologisch kweken is onzin

                  Ik weet zelf niet meer wat ik bio kan noemen en wat niet.

                  Bloedmeel bijvoorbeeld, komt uit slachtafval van de vee-industrie (belastend voor milieu in zowel veeteelt, als vervoer, als productieproces). Veel belastender dan minerale voedingen, waarbij het milieu op de eerste plaats staat (voornamelijk om verlies te voorkomen zijn productieroutes vrijwel lucht- en waterdicht. Ze doen het dus voor eigen gewin, maar de milieubelasting is daarmee laag).
                  Veer- en Beendermeel idem dito.
                  Neem-olie is een insecticide, maar toevallig ook gewoon voedselbron voor mens en dier.

                  Helemaal bio vind ik het 'de natuur zijn gang laten gaan' zonder toevoegingen van wat dan ook. Hooguit door bladeren te harken en de composthoop te gebruiken als bron voor voeding.
                  Zodra je er mest of compost op pleurt, van eender welke afkomst, verstoor je 'de natuur' al; er komt meer in de kringloop op die plek, dan er was.

                  Dat hoeft niet goed of slecht te zijn, maar de definitie voor bio is zo ruim als de persoon het kan interpreteren. Dat maakt de boel er niet makkelijker op.
                  Zelfs keurmerken hebben er moeite mee.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #84
                    Re: Biologisch kweken is onzin

                    Ben je maatschappelijk verantwoord aan het kweken LR2?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #85
                      Re: Biologisch kweken is onzin

                      Nog wel een mooie toevoeging op biologisch kweken. Een geheel natuurlijke preventie tegen spint, bladluis etc.

                      http://www.rollingstoned.nl/kweek-wi...heersbeestjes/
                      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                      Comment


                        #86
                        Re: Biologisch kweken is onzin

                        Nee en ja Stemma; de maatschappij heeft geen last, maar ook geen voordeel van wat ik doe.
                        Maatschappijneutraal kweken dus. Is dat ook mogelijk?
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #87
                          Re: Biologisch kweken is onzin

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                          Klopt. Natuurlijk "kan" het. Ik kweek in mijn achtertuin ook zo primitief. Punt is alleen dat als je op die manier de gehele wereldbevolking wil voeden dat je dan niet genoeg opbrengst hebt. De opbrengst van een "middeleeuwse kweek" is maar een fractie van wat ze met moderne kweekmethodes bereiken. Zels het verschil tussen bijvoorbeeld net iets modernere Nederlandse methodes en Spaans/Turkse methodes is al enorm.
                          een boerderij die werkt op permacultuur kan tot 3 maal meer oogst opbrengen dan de klassieke manier van boeren plus je gebruikt enkel grondstoffen van uit je eigen boerderij omdat je een constante cirkel vormt waar niets in verloren gaat. naar mijn mening is biologisch beter voor onze wereld, gezonder, duurzamer, en ja echt wel lekkerder!!! mijn tomaatjes op kippenmest en compost waren veel lekkerder dan die met dcm voeding....

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Oorspronkelijk geplaatst door ip20 View Post
                          Nog wel een mooie toevoeging op biologisch kweken. Een geheel natuurlijke preventie tegen spint, bladluis etc.

                          http://www.rollingstoned.nl/kweek-wi...heersbeestjes/
                          mijn led systeem is waarschijnlijk kapot door lieveheersbeestjes in mijn tent te steken. ze waren er in gekropen en zo in contact gekomen met de "hitteplaat" en ws nog andere dingen want nu werkt ie nie meer
                          1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                          Comment


                            #88
                            Re: Biologisch kweken is onzin

                            Helaas wekren dat soort zaken ook niet in de praktijk:
                            http://www.thelandmagazine.org.uk/ar...candy-mountain

                            Dat bio groentes beter smaken is meermalen weerlegd door blinde smaaktesten. Vertel mensen dat iets bio is en het is direct "lekkerder" dan exact hetzelfde product ernaast wat dan zogenaam niet bio is. Smaak is te vormen door de gedachte.

                            De WHO heeft dit ook uitputtend onderzocht en de enige voorkeur die ze konden ontdekken had te maken met de mate van rijpheid van de producten. Een onrijpe tomaat is inderdaad niet te vreten en helaas zie je in de supermarkt meer onrijpe tomaten liggen dan rijpe.

                            De tomaten uit Nederlandse glastuinbouw zijn lekkerder dan wat je ook aan bio spul kan vinden. Alleen wordt dat in Nederland niet verkocht. Die gaan bijna allemaal naar het buitenland omdat men hier liever goedkoop winkelt dan op basis van kwaliteit. Of als men dan meer wil betalen dan betalen ze liever voor een bio sticker (die je niet eens kunt eten!) dan voor echte kwaliteit.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #89

                              Comment


                                #90
                                Re: Biologisch kweken is onzin

                                Een moeilijke discussie waar je niet zo snel uitkomt..
                                wanneer is iets niet meer, of juist wel 'natuurlijk'?
                                Is aardolie natuurlijk? En zwavel? En E100, E150a en E153? (resp: kurkuma, karamel en koolstof)
                                is vitamine c natuurlijk? (E300)
                                een beetje oog voor het milieu etc vind ik natuurlijk een goeie zaak maar sommige dingen kunnen wij (koningklijk meervoud, wij als mensheid) efficienter dan de natuur en zolang wij met zo veel mensen op deze aardbol willen rondlopen, ontkom je niet aan intensieve veeteelt en landbouw denk ik.

                                Comment

                                Bezig...
                                X