Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

    Niet te veel water geven, hou ze droog
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
      Niet te veel water geven, hou ze droog
      zal der aan denken en komt goed
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

        spannend

        Comment


          Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

          kanon alles goed kanjer? luister man...een ding moet altijd onthouden..met babies (dus seedlings) moet kamer altijd op hoge percentage vochtheid zijn.tenminste 80 procent..het begin groei en zelfs de hele groei stadium moet een hoge vovhtigheid gebben,,tipje: zet flessjes met water en laat ze open in de kamer gezien die kliene jastje een cola flesje 1,5 liter is genoeg maar vergeet de water niet te vervangen voor een frisse water.water is nodig nu voor de eerste fase van de wortles..het enige wat ik je zou aanraden is een beetje rootsjuice gerbuiken een keertje is genoeg,..ander ding dat ik wou zeggen is..raak niks met pincet ..lol dat was grappig eventjes maar tis niet zo grappig want de kiemplantje is echt kwetsbaar ..de natuur van een kiemplantje is zo dat ze zelf uitkomen en de schildje van de zaad valt zelf weg..hoeft ze niet te storen....dus: hou de lamp on een redelijke hoogte niet te laag want anders krijg je een krappe internode..en raak de lamp niet meer aan totdat je gaat wisslen naar12/12 hou te vochtigheid hoog en laat de aarde niet uitdrogen..hou het moist

          Comment


            Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

            @souljah Ik heb je tip aangenomen en er net 1 uur geleden een fles water ingezet (2 open knipte spa blauw flesjes)

            dat Root Juice heb ik staan van bio bizz en gaat ik morgen is een klein beetje van door het water doen als ze weer wat te drinken krijgt


            Toch heb ik het idee dat er iets niet goed is met me kleine zaailing want als ik kijk hoe meeste eruit zien op google en dan die van mij bekijk dan denk ik dat lijkt er gewoon niet eens op.

            Meeste pix die ik vind van zelfde tijd hebben zichtzelf open geklapt en die ik heb staan heeft nog steeds zo krul en nog niks van lob blaadjes of andere dingen.

            ik zal als ik straks thuis ben een foto posten ervan.Misschien dat de ace kwekers iets geks zien of tips hebben.

            ja wat ook nog kan dat ik te snel wil en gewoon geduld moet hebben

            OJA toch maar een luchtvochtigheids meter net besteld
            Last edited by kanon; 3 February 2016, 11:22.
            sigpic
            LED there be light

            Comment


              Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

              IMG_3073[1].jpg

              foto genomen toen ik thuis kwam maar was zo opgefokt door iemand van me werk (een klant) dat ik echt ff nergens zin in had en ff nergens om gaf (ja was echt boos)

              nu weer rustig maar dit is wat ik bedoelde met na vanaf vrijdag is ze nog steeds zoals ze erbij stond toen ze net uit de aarde verscheen!
              waarom blijft dat rare krulletje erin zitten bij mij? welke bij andere na 3 dagen staan zich opvouwt? en je bij somige al na 4 dagen lob groei ziet

              hier nog geen fuck en staat er al een dag of 3 zo bij inmiddels

              morgen ga ik er weer wateren en dan wat Bio biz root juice erbij doen, door het water.


              Mijn leken en newbie idee is het lijkt net of ze stil staat en dat er nu onder de grond meer gebeurt als er boven


              iemand een verklaring of uitleg
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                Ik zou even rustig aan doen met water geven en geduld hebben....
                [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                Comment


                  Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                  Oorspronkelijk geplaatst door ip20 View Post
                  Ik zou even rustig aan doen met water geven en geduld hebben....

                  Ik geef echt minimaal water zoals je ken zien op de foto.

                  das wat iedereen me aanraad -> niet te nat maken en zeker in begin niet

                  maar had me eten op en zei tegen me vriendin ga ff kijken boven en vond aarde echt droog.
                  dus heb er 0,5 ml 6.2ph water gegeven zoals te zien is op foto.

                  ik zei ook al een aantal berichten hierboven misschien als newbie toch leren wat meer geduld te hebben en de natuur ze gang laten gaan

                  okee ik wacht netjes af
                  sigpic
                  LED there be light

                  Comment


                    Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                    en gister ook al water Voor jouw gevoel is het minimaal, maar laat nu echt maar even een dagje droog staan. Dus niet elke dag, maar om de dag haha
                    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                    Comment


                      Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                      ja dit is moeilijk geduld hebben , je wilt het zo goed doen voor dat plantje, maar dat is eig niet nodig, want dan doen we teveel

                      Comment


                        Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                        kanon de fototje is niet zo helder maar ik vrees dat je je seedling kapot hebt gemaakt( pincet manoeuvre ) ..of tis een zwakke zaad..ik zou gelijk een andere zaad gooien without any hesitation direct in de potgrond in de pot..haal die ding uit en zet een nieuwe zaad in..en hou de aarde moist..niet nat maar vochtig..spons anchtig..je bent lekker op tijd nog .,, de best way of germinating is direct soil.. nature way..ik doe zelf zo..dan moet je niks met watje of wat dan ook voor stress voor de wortels..lekker direct in de aarde en alleen door vullen als die uit komt...en zo te zien heb je dikke aarde( ziet er goed uit) in de pot dus je hoef geen groei middel zelf te gebruiken behalve een keer rootjuice ..pas over 3 weken tenminste in groei maar een beetje groei middel...maar first things first..

                        Comment


                          Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                          Er zit volgens mij gewoon nog een stukje vlies van het zaadhoesje omheen?
                          Heel voorzichtig verwijderen, soms is zachtjes aanraken met je vingers voldoende.
                          Zelf werk ik nooit met pincet, op mijn wenkbrauwen na dan, ik wil graag 'voelen' wat ik doe.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                            lol ....

                            Comment


                              Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                              ik zal zo een foto maken (duidelijk deze keer)

                              want lk kijk net en ik zie een klein gekarteld blaadje


                              Okee foto

                              IMG_3084[1].jpg

                              en volgens mij zie ik er tegenover ook iets gebeuren maar das nog maar 0,3 mm en op de foto niet te zien
                              Last edited by kanon; 4 February 2016, 09:11.
                              sigpic
                              LED there be light

                              Comment


                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X