Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

    Ik heb ergens gelezen dat al de blaadjes precies dichtplooien, dat ze dan proberen het verdampen tegen te gaan. Ik zou haar een dubbele dosis water geven en even kijken hoe ze reageert.
    Ik zou zeker nog niet opgeven, ze is tenslotte nog niet ten dode opgeschreven.
    Als je het niet meer snapt kan je ook back to basics tis te zeggen doe zoals ik:
    Batmix plagron grond en enkel water ^^ ik was er ook even helemaal niets meer van aan het snappen en nu reeds 2x geluktz oogst met puur water en goed gevoede grond

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

    Comment


      Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

      He Kanon! Wat is dat nu, niet opgeven hoor, je maakt jezelf veel te druk.
      Gewoon door gaan met kweken, als deze plant niet naar je zin is flikker je deze weg en zaai dan opnieuw.
      Ik heb wat gegoogled maar kwam wat meer problemen tegen met deze plant, snel overvoed, schriele phenotypes etc.
      Kleine pot en kleine ruimte maakt het er niet makkelijker op.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

        probleem gevonden aarde moet bij de start 10% water bevatten,zodat de plant na de 2 of 3 waterbeurd gaat zoeken naar het vocht beneden in de pot,in volle bloei 15% want dan is de plant groter en verdampt hij meer,met 1/5 liter hou je alleen de bovenkant een beetje vochtigzou beginnen met 2 keer zoveel water

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        blad dat hangt duid erop dat de plant het niet naar zijn zin heeft,maar vooral dat ze dorst hebbendoor te hangen staan ze minder in de zon.daarom alle beginners en extreemd blowende kwekers,vul je potten tot de rand zodat de potten dezelfde inhoud hebben,en weeg ze,zo kan je zonder groene vingers aan de hand van het gewicht merken of de plant veel verdamt of niet,nodig weegschaal en maatbekker.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        kom op kanon geef de moed niet op,plantje is zeker nog niet verloren
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

          AT al boy en girls

          Ik zit nu op me werk en kan even niet een heel verhaal gaan zitten tikken ivm met dat er steeds mensen naast me staan met werk orders en/of die wat willen vragen.
          Dus hou het ff kort en als ik vanmiddag thuis ben, gaat ik er even op me gemak voor zitten.

          Ik heb der nog wel gisteren voor net toen het licht uit ging, bijna 450 ml water gegeven en zag dat er na een paar sec water uit de gaten onderin de pot kwam.
          Geen hele sloten maar een piep klein beetje.

          dus ben benieuwd straks bij thuis komen wat het gedaan heeft.

          Ben ff verder nu met werken LTR!
          sigpic
          LED there be light

          Comment


            Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

            Het gaat niet van een leien dakje man! Balen. Misschien toch nog maar eens 35 euro investeren

            http://www.blumat.nl/Webshop/202112/...nsiometer.aspx
            [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

            Comment


              Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

              Mmm , als de aarde kurkdroog is loopt het met watergeven er meestal met dikke stralen onderuit de pot.
              Ben ook benieuwd Kanon.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                als de blaadjes weer fier overeind staan,zet de plant dan op de weegschaal en geef pas water als er 100 gram verdampt is,en misschien toch je lamp iets hoger hangen.
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                  *update*


                  Er net achter gekomen wat het is (het probleem)
                  Ik heb een maatje welke begin 2016 naar USA verhuist is voor ze werk (heeft 15 jaar lang binnen en buiten kweken gedaan) dus geen nono en ik weet hij is gewoon een ace.

                  Ik dacht toen ik wilde starten das mooi dan heb ik zijn hulp en kan ik mooi van hem leren, wil het niet dat hij zegt toen alles bijna rond was sorry ik ga in begin 2016 naar USA om daar te wonen en te werken.
                  Heeft het ook echt naar ze zin daar en Skype wekelijks met hem omdat ik hem al nu bijna 35 jaar ken vanaf dat we nog in de zandbak speelde als peuters.

                  anyhow whats the deal!

                  het is een temp probleem.

                  Uitleg:

                  Ik sprak hem en zegt ik kom er morgen op terug (vandaag dus) hij zegt je hebt alles gedaan normaal water geven en niet de voeding overdreven.

                  Hij weet ook als ik zeg joh heb dat gedaan en zo dat dat ook waar is.
                  dus hij zegt neem is je IR termometer en meet is temp op een top van plant , op de bovenkant bij de afzuiger en bij de bodem van je kast.


                  toen schrok ik

                  Bodem : 26.7 c wat de meter van Davin ook aangeeft
                  top plant : 31 c (dus bovenste deel van de lemon skunk)
                  boven kant kast : 34 C (das waar de led nu bijna hangt) en die twee ventilatoren heeft die warme lucht afblazen van de spectra box

                  Ik zeg heb nu een fan hangen als ik die aanzet zie ik op de Davin temp en ph meter temps van 29,8C op de bodem en moet ik hele dag een raam open hebben.

                  Hij zegt zet die is uit.

                  wij nog even verder ouwe hoeren en na 10 min zegt tie kijk nu nog is! en meet nog eens.

                  en ik stond van huh ! de Dalvin gaf aan 25,5c en bovenin de kast was het 27,1c


                  en dat is het probleem hier !

                  plant verdampt of niet of te omdat de temp hier te hoog is!

                  Het leuke is toen ik nog geen fan erop had staan er niks met de plant mis was en het leuk deed maar zodra ik naar bloei stand ging (dus alle leds op de spectrabox aan) en de fan erop
                  dat hij de hete lucht van de afblaas van de led unit door de kast heen blaast.

                  Als ik de Spectrabox ook meet (met een pro Industrial term meter van 3m) zegt deze de spectra box is 39,8 graden) das dus echt warm das haast 40C

                  me maatje zegt als het te warm word voor een plant dus boven de 31C stopt de plant met verdampen en neemt tie ook veel minder water op.

                  en das dus waarom me snolletje er zo fucked up bij staat.

                  Nu kan ik twee dingen doen

                  of de fan uit laten (en heb zelfs net een cpu cooler net FFsnel omgebouwd als fan ipv de pro garden fan) om te kijken of dat helpt en binnen 5 min is het 29,8 C in de kast en 31C op de top van de plant.

                  en das te dan stopt alles kwa water opnemen en voeding en verdampen en groei.Gewoon simpel omdst tie de warme lucht die de spectrabox uitblaast door de kast laat stromen en het dus net een broeikas word.

                  of ik laat de fan uit en dan heb ik geen luchtstroom tussen me blad en stengels maar blijft de temp wel tussen de 25 en 27 en in de nacht 21.

                  Kortom van de zomer kweken hier kan ik vergeten want dan is de om gevings temp hier al minimaal op schuine dak 34c met de zon erop.

                  de tip van me maatje was eigenlijk net als die van jullie:

                  Gewoon laten staan en niet janken en doorgaan want ze is nog niet verloren!
                  maar bedenk iets waardoor de temp zakt, of anders zal je met co2 apperaat moeten werken als je boven de 28C gaat zitten.
                  want das mij probleem hier te hoge temp en geen fan kunnen hebben anders 31 C max op de plant meten.

                  shots:





                  Ik heb besloten der nog te laten staan en geen fan meer te gebruiken en weer vanaf het weekend bloei en heaven te geven.


                  zo stond ze erbij vandaag bij thuiskomst
                  IMG_3274[1].jpg

                  de effe snel in elkaar ge flanste fan ! (cpu intel cooler op een net adapter)

                  IMG_3276[1].jpg


                  dat ziet er bij kast open doen zo uit dan :

                  IMG_3278[1].jpg

                  na wat spelen met lucht en te veel temp -> echt binnen een half uur weer een hang plant hebben of treur wilg


                  IMG_3282[1].jpg

                  bij fan uit en geen lucht stroom

                  dit zien als temp ipv 29 to 31

                  IMG_3284[1].jpg


                  Nee Kweken is echt makkelijk iedereen kan het met een beetje spullen zeggen ze dan

                  NOU HIER GAAT HET ZWAAR FUCKED up en dan heb ik ook nog is gezeik op me werk wat ik steeds minder leuk gaat vinden en gaat het slecht met de gezondheid van me ouders.
                  dan kom je thuis en denk je ff alles vergeten en ff verstand op nul en doe je de kast open en kom je dit tegen.
                  vandaar ik zei sluit de topic maar en fuk kweken gisteren!

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  BTW at Stemma nee water liep er niet uit als een waterval gisteren maar meer als he ik laat een paar druppels via me gaatjes vallen !

                  @Jorem ! ja man maar jij ben al wat jaartjes verder als ik dit is me eerste en ik weet er zijn mensen die wegen en zei altijd HMMMM dat gaat wel ver maar begin daar wel steeds
                  meer iets van te hebben kwa THAT MAKE SENCE.

                  dus we kutten gewoon door ! en zal het op den duur toch wel door gaan krijgen.

                  Hoop ik :LOL
                  Last edited by kanon; 10 March 2016, 17:53.
                  sigpic
                  LED there be light

                  Comment


                    Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                    Hey leuk dat je oorzaak gevonden hebt.

                    Kan je even nakijken of je genoeg verse toevoer van lucht hebt en minstens dubbel zoveel afvoer?

                    Ik neem altijd als vaste regel dubbel zoveel exhaust als intake. Voor de rest zet ik dan een fan die van benede naar boven blaast. Dit helpt de warme lucht stijgen

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                    Comment


                      Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                      Ik denk dat jij gewoon een kutplantje hebt, het ligt niet aan jouw skills
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                        Daar wil ik wel een stekkie van dan ?

                        Dadreps heeft de klok horen luiden..
                        Bij een passieve ingang moet de oppervlakte daarvan 3x zo groot zijn als de oppervlakte van de afvoer.
                        Dan heb je ook geen temp. problemen.
                        Last edited by QnQ; 10 March 2016, 22:49.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                          haha pagina 14 van je verslag zijn we inmiddels en we moeten nog zoveel weken Godfried Bomans zei ooit eens; de kunst van het schrijven is het niet schrijven

                          Je weet pas zeker als je de oplossing hebt gevonden zodra je plant weer bijtrekt. Heb zelf niet veel praktijk ervaring, en al helemaal niet met PH regelen. Maar elke keer die Plagron PH min in je water, kan dat ook de PH van de grond niet op hol brengen? En in combinatie met je bio voeding? Dacht eens gelezen te hebben dat je dan de Lemon Kick moet gebruiken ivm aanwezige zuren in Plagron PH min.

                          Probeer je niet in de war te brengen hoor alleen zo veel mogelijk uit te sluiten
                          [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                          Comment


                            Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                            kijk zo mag ik het zien gewoon doorgaan,nooit meer naar de shop of alleen voor gratis vloeitje en effe de prijs te vragen
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                            Comment


                              Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                              @Stemma -> weet het wel zeker dat het een downie plant is, en is al sinds het begin dat ze moeilijk doet (vanaf uit zaadje en boven komen)
                              ZIE BEGIN van dit verslag.

                              @Dadreps _ de kast is compleet van het bedrijf G-tools en ik gok zomaar is dat hun echt wel berekent hebben zoveel lucht naar binnen en zoveel afzuiging naar buiten.
                              Ook volgde ik een stuk of 5 kweek verslagen op een EU forum welke met deze kast kweken en suc6vol een aantal leuke kweekjes deden.
                              Ook die DR groen van de wel bekende Rollingstoned.nl kweekt ik denk nu al 2 jaar met deze kast en als je ziet wat een leuke dingen die doet erin.
                              doet er nu zelfs een scrogg kweek in met een was rek als net.


                              probleem hier op zolder is warmte in mijn hokje en komt dat het dubbelle isolatie is zowel onder dak pannen als binnen onder de afgewerkte platen.


                              In de winter kan je hier echt in je t shirt zitten en als is het buiten -2 dan hier op zolder gewoon warm


                              @ip20 -> ja het is wat veel dat geef ik toe maar misschien wel leuk en leerzaam voor andere kwekers die ook beginnende zijn.

                              Ik snap dat Plagron ph- niet goed is , want het is zalpeterzuur ofzo iets dus dat zegt al genoeg.Mors maar is een drupje ergens op en kijk wat er gebeurt.


                              @QNQ -> LOL

                              @Jorem -> ja moet wel doorgaan staat nu vanaf eind jan. in een kast met afzuiger en led erop -> als ik nu stop heb ik voor lul
                              geld aan Eneco of Stedin zitten betalen voor stroom en zie ik niks van terug (ja een mislukking als kweek ervaring)
                              Dus laat er gewoon staan en probeer er het beste van te maken, het is niet anders en had het ook graag anders gezien.
                              Ik vond het ook echt de eerste paar weken leuk maar laatste tijd zoveel pech en tegenslag dat ik echt met lood in me schoenen naar de kast loop tegenwoordig.


                              Update nu gaan jullie lachen : me vriendin zegt ik heb vrijdag een ATV dag , dus ik gelijk maandag tegen me grote baas ik wil vrijdag vrij kan dat (yep dat kon)

                              dus wij vanmorgen boodschappen doen samen en eerst naar Dirk en daar zag ik in de gagetbak een kweek bakje voor Courgette staan voor 99 euro cent.
                              Ik zeg das gaaf die wil ik doen.
                              bij wat verder kijken lag er ook uitjes in (ook genomen) en een hele zooi snijbloemen dingen maar onderop nog 1 (de laatste) aardbeienplantje (die wilde ik ook)

                              toen gingen we naar AH Xl hier in het winkel centrum en bij daar krijg je weer moestuintjes en keek op de flyer zitten echt leuke dingen bij.
                              van water meloen tot boontjes tot zelfs peentjes en sla (hoe gaaf)

                              ik had vorig jaar toen ik al heel erg graag wat wilde doen maar gewoon niet te doen is met me buren.1 of 2 dames willen doen.
                              dus ik maar Zonne bloemen gezet welke ik gratis kreeg toen bij de intra tuin (geen gein echt bijna 3 mtr geworden toen) en ook een passiebloem van de intratuin tegen de schutting gezet die echt bizar mooi werd en groot.

                              ik zat net is te denken en te lezen want op de AH site, staan echt al veel how to's op en denk als ik nou veel potten neerzet want of in de grond na ontkiemen of in de aarde staat er.
                              dan kan ik gewoon dus een buiten kweek 1 of 2 dingen doen met me restje AF zaden, met als iemand meekijkt zeggen dat word een vaste plant zeggen als de buren weer is over de schutting elke stap van me volgen (ZUCHT)

                              dus ik denk dat ik dit jaar wat buiten ga doen, en dan een beetje zoals van dat is dat spul uit AH moes tuintje en dit word peen en dat word sla en dat word een vaste plant LOL (een AF)

                              ook grappig is dat er mega veel kids buiten staan hier in R'dam bij de AH heeft u moestuintje gehad en mag is ze (stond ereen bij die had 2 tassen vol al)
                              Ik nee die geef ik aan me oma MZL

                              Gene grap maar dit komt goed uit want als er 20 potten staan dan valt een LOL vaste plant niet zo op bij de nieuwsgieren aan beide kanten!
                              en heb nog 4 AF zaden liggen!

                              eindelijk weer is een glimlach na deze week op me snuit

                              dit kan je zaaien trouwens

                              001464288_005_Moestuintje_20-plantjes.jpg
                              Last edited by kanon; 11 March 2016, 10:35.
                              sigpic
                              LED there be light

                              Comment


                                Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                                Zomers binnen kweken is ivm te hoge temperaturen voor maar weinig mensen weggelegd. Maar waarom zet je er niet een pot met zaadje bij ? Deze kun je dan ophogen om tot gelijke hoogte te komen en leidt de aandacht af van je downie.
                                Zelf gebruikte ik daar afwasteiltjes uit de action voor.
                                Buitenplanten kun je enigzins camoufleren door er kunstbloemen van de action tussen te steken. Kijk voor een wat minder geurende soort en zet er een stuk of 4, 5. Want buiten is toprot je vijand.

                                De berichten op Rollingstoned ervaar ik vaak als advertorials, ik neem dat met een korreltje zout. Maar misschien zit ik ernaast. Zo'n set als Lovis aanbood hier was denk ik beter voor je geweest, maar dat is achteraf gelul. Hoe groter je tent/kast hoe makkelijker je klimaat op orde te houden is.

                                En ik denk dat er inderdaad een beetje veel op je schouders rust, probeer te voorkomen dat je een burn out oploopt.
                                Probeer wat te sporten ?
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X