Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

    Korting op 420shop
    Ik bedoel het heeft bijna altijd een functie... Bijv sommige planten stinken of zien er giftig uit of zijn giftig zodat ze niet opgegeten worden... Met welk doel maakt een cannabisplant THC aan??? Ik weet dat met gebruik van uv licht THC productie toeneemt... Dus denk dat THC de plant wellicht beschermt tegen UV... En volgens mij word er ook wel zonnebrandcreme van gemaakt....
    Maar kan iemand me wat meer vertellen over wat de functie van THC is voor de plant zelf (wij worden er lekker stoned van, da weet ik..)
    Pz

    #2
    Last edited by Xtreme; 7 January 2011, 08:58.

    Comment


      #3
      Re: Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

      wat was er eerder plant of dier? tussenvorm stonedplant mischien.

      Comment


        #4
        Re: Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

        De plant maakt Thc aan om zich te beschermen tegen diertjes en uit drogen te voorkomen.
        Thc kristallen zijn plakkerig en houden vocht vast en ongedierte plakt er op vast en gaat dood
        Dus de thc is eigenlijk een bescherming van de plan
        t

        Gevonden infoWanneer oogsten?
        Licht stimuleert de harsproductie, maar breekt aan de andere kant de "juiste" harsen weer af.
        De stimulerende bestanddelen van de cannabisharsen zijn de THC-componenten (tetrahydrocannabinol). Een paar THC-moleculen (delta 9-THC en delta 4-THC) zijn bekend als actieve bestanddelen.
        Door licht wordt het THC afgebroken en in de niet psychoactieve cannabinolzuren omgevormd. Vers hars (wat net aan het ontstaan is), is doorzichtig en kleurloos.
        Als de harsen worden afgebroken verkleuren ze bruin.

        Het juiste moment van de oogst is dus als de degradatie van de harsen net begint, dus als sommige harskliertjes bruin worden. Soms is het een graatwandeling. Oogst men te vroeg,
        dan is het eindproduct lekker fris en high, maar zijn de grammen wat minder. Oogst men te laat, is wel het rendement beter, maar het eindproduct maakt moe en plat. Het is
        maar net waar je van houdt.

        Algemene invloeden op de harsproductie
        - De productie van hars is afhankelijk van de soort. Sommige soorten en kruisingen zijn bekend als goede brengers, andere niet zo (maar zijn misschien extra lekker).
        De harsproductie is ook afhankelijk van de moederplant. Een goede moeder brengt ook goede stekjes, een mindere moeder altijd mindere stekjes.
        - Hoe ouder een plant, hoe meer hars ze kan maken. Een plant die meteen van stek (10 dagen oud) in de bloei gebracht wordt, kan nooit zoveel hars produceren als een plant die men voor laat groeien.
        - De warmte overdag in een ruimte bepaalt de ontwikkeling van de harsen. Hoe warmer, hoe meer hars tegen de uitdroging van de bloemen aangemaakt wordt.
        (In de nacht daarentegen zijn lage temperaturen gewenst, want dit bevordert weer de uitvorming van het bloemweefsel).
        - Een energierijke gedrongen plant maakt meer hars aan dan een dunne lange (denk aan de lange transportwegen). Een goed verzorgde plant met een optimale transpiratie en een optimale water- en voedingsopname maakt meer hars dan een plant die weinig transpireert. De samenstelling van de voeding is ook van belang: veel stikstof in de bloei remt de bloemrijping, fosfor en kalium bevorderen de bloemrijping.
        Kort gezegd: Hoe gezonder een plant, hoe meer THC.

        Bronn
        Last edited by belladonna; 7 January 2011, 10:38.
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

          De plant maakt hars aan om zich te beschermen. Daarmee is de vraag nog niet beantwoord waarom er thc ingeen hars. Ice-hasj is immers na het extraheren gewoon poeder. Pas bij het persen ontstaat door de harsrestanten een plakje. Dus de hars beschermt en niet de thc ! Dat er thc in de hars zit is mooi meegenomen. Kristallen zijn inderdaad plakkerig: echter niet door de thc maar door de hars. Thc in moleculaire vorm is gewoon poeder.

          Comment


            #6
            Re: Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

            owwwww
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

              Trouwens, we kunnen misschien wel argumenten vinden voor de aanmaak van het hars op zich, maar waarom een hennepplant psychoactieve en stimulerende stoffen aanmaakt, blijft wel een geheim van de planten.

              Donna, je draagt zelf het antwoord aan! Petje af!

              Xtreme

              Comment


                #8
                Re: Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

                Ik wil dat geheim weten erger nog ik moet het weten.... Alles heeft een reden dus ik daag je uit extreme zoek de reden van de thc samen met mij
                Ik haat geheimen
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

                  Sommige zaken in de natuur zullen altijd wel een raadsel blijven. Waarom zijn er bijvoorbeeld evenveel mannen als vrouwen? Voor de instandhouding van het ras zou 1 man op 10 vrouwen voldoende moeten zijn. Lijkt wel leuk, tenminste als je man bent.

                  Comment


                    #10
                    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                    Comment


                      #11
                      Re: Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

                      Ik denk dat je theorie geen stand houdt: immers thc wordt pas aangemaakt in het bloeistadium. Dus in de "groei" biedt dit geen bescherming. Vraag maar eens waarom guerrilla kwekers soms gaas rondom de planten aanbrengen.

                      Comment


                        #12
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                        Comment


                          #13
                          Re: Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

                          Aight dan interessant... Dankje Bella voor je verhaal en uitleg....en de rest ook

                          Comment


                            #14
                            Re: Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

                            Nou Extreme 1 man op 10 vrouwen zou onmogelijk gaan aan gezien de meeste mannen al moeite hebben 1 vrouw.
                            En 1 man kan ons ras niet in stand houden aan gezien mannen tegenwoordig lui zijn (sorry tis een feitje)

                            En toch wil ik weten waarom maakt een plant thc aan
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: Waarom maakt cannabis eigenlijk THC??

                              Nou Extreme 1 man op 10 vrouwen zou onmogelijk gaan aan gezien de meeste mannen al moeite hebben 1 vrouw.

                              Dat is een punt voor jou Bella. Dames hebben een voordeel: het is nu eenmaal gemakkelijker om met je mond open te liggen dan je arm gestrekt te houden.

                              Comment

                              Bezig...
                              X