Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

    Korting op 420shop
    hallo medekwekers,

    dit word mijn eerste kweek die ik zet onder licht en vond het wel leuk om het met jullie te delenn.
    Ik heb dus een 4 ladenkastje ergens vandaan getrokken en omgebouwt tot een mooi kweekhokkie en de afmetingen zijn lxbxh 55x35x85 mooi formaatje dacht ik zo, de lamp paste precies met refelctor kap en nog zat ruimte onder de lamp om te groeienn. mooi grote afzuiging en 2 inlaat gaten. de plantjes staan in 4 liter potjes.




    2012-12-18 17.37.57.jpg2012-12-19 17.36.19.jpg2012-12-22 16.40.54.jpg2012-12-22 16.41.18.jpg2012-12-22 16.46.27.jpg2012-12-22 16.41.47.jpg

    Deze eerste 2 foto's zijn van dat ze net boven zijn, en de laatste 4 zijn van vandaag de 22e, 4 dagen nadat de eerste boven kwam.

    Heb een temp. en lv meter gekocht maar niet ideaal is die dus heb even een betere besteld en nog een clip-on fan, want die afzuiging zuigt wel af maar de plantjes willen ook een beetje wind in de rug hebben. verder is de temp met licht aan 23-27,5 Graadjes en Lv is niet al te hoog jammergenoeog 25% +- maarja beetje nat sproeien zo nu en dan, natte handoek?

    Ik vind het wel mooi & jullie?

    Groeten!
    Attached Files

    LA untraceable!
    Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

    #2
    Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

    Ziet er mooi uit, maar ik zou de plantjes op zo'n 2 a 5 cm van de lamp houden.

    Comment


      #3
      Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

      Ziet er goed uit, leuk bedacht met het kastje!
      Ik volg je graag, overal wat informatie aan het opdoen voor mijn eigen eerste kweek.

      Succes ermee!

      Comment


        #4
        Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

        weer een daggie verder, ze plantjes lijken het naar hun zin te hebben in het hokkie. alvast even het scroggnet aangepast en opgehangen. vanaf het net tot lamp is 21 cm leek me wel mooi zo. Hopeljk komt morgen me mini fan binnen dan heb ik even wat betere temp, lekker 23 graden als het even mee zit zou wel mooi zijn hij zit nu telkens al gauw rond de 25/26 graden lijkt me niet ideaal.



        2012-12-23 17.56.56.jpg
        Attached Files

        LA untraceable!
        Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

        Comment


          #5
          Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

          ik ga je ook volgen,ben zelf ook pas een kweek met een 200w spaarlamp begonnen mja veel succes met die van jou

          Comment


            #6
            Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

            zoo tijd voor een update na best wel een lange periode, leuk dat er een paar mensen zijn die aanschuiven bij het verslag.
            het is inmiddels bijna 3 weken terug nadat ze boven de grond kwamen en ze zijn lekker gegroeid. de temp overdag is rond de 24 Graden en snachts niet lager als 17 Graden. de Lv is rond de 40.

            2013-01-06 15.58.22.jpg2013-01-06 15.59.31.jpg

            De Linker is een beetje scheef maarja dat trekt vast wel bij, ik ben vandaag op lichturen 12/12 overgegaan en heb de rechter alvast getopt op de 5e internode. en die andere wou ik ook al toppen alleen die is nog zo scheef en compact bovenin daar wacht ik nog even 2 dagen mee of zo, in de 3 weken heb ik ze om de dag water gegeven. ik heb ook Alga Grow voeding gebruikt 2ml op 500ml water en ik gaf voeding om de waterbeurt.

            2013-01-06 15.58.55.jpg 2013-01-06 15.59.17.jpg
            De getopte Deze moet nog getopt worden

            Nu hopen dat ze allebei lekker uit de grond komen schieten en ik ze mag gaan scroggen.

            Dat was het weer voor deze keer! Adios amigos over een tijdje weer meer, Keep it Green
            Last edited by JSTLA; 6 January 2013, 15:25.

            LA untraceable!
            Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

            Comment


              #7
              Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

              hey kwekers, we zijn weer een weekje verder en dat vraagt weer om een update, ze hebben afgelopen week de eerste 12/12 lichturen gehad en bij moeten komen van het toppen, volgensmij heb ik iets fout gedaan bij de linker plant haha maarja maakt niet uit, ze gaan lekker hier volgen de foto's weer.

              helaas niet super scherp,

              1e foto; het geheel
              2e foto; De linkder plant die ik niet zo netjes heb getopt denk,
              3e foto'de Rechterplant
              4e foto; onderaanzicht linkerplant, mooie zijvertakkingen vind ik zelf
              5e foto; eerste week van de 12/12 periode zit erop, haha Handig toch
              2013-01-13 16.16.38.jpg2013-01-13 16.17.22.jpg2013-01-13 16.17.37.jpg2013-01-13 16.18.06.jpg2013-01-13 16.18.57.jpg

              Hints, Commentaar altijd welkom en voor nu

              LA untraceable!
              Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

              Comment


                #8
                Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                Gastenn,

                weer tijd voor een update ze staan nu 22 dagen op 12/12 de zijvertakkingen komen lekker door bijna allemal hangen ze in het net het is wel een beetje proppen hoor haha maar komt wel goed! ty-rap hier en een ty-rap daar en ze pakken zo wel aardig licht De plantjes zelf zijn lekker groen nogsteeds en genieten van hun Algo-Bloom Bloeivoeding 4ml op 1L , om de dag water ik ze +- 400ml per plant

                2013-01-22 15.00.58.jpg2013-01-22 15.01.15.jpg

                Keep it green&ga voor de oogst

                LA untraceable!
                Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                  Kleine vraag. Wat is je reden dat je 12/12 doet?

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                    eeeh dan gaar de plant bloeien misschien nog ff wat lezen op het forum.
                    staat genoeg info over de bloei op JD

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                      Ik zou nog geen bloeivoeding geven als ik jou was, anders krijg je snel tekorten in stikstof. Levert in op het eindresultaat. Als alles straks geel kijkt, heb ik je gewaarschuwd
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                        ziet er mooi uit. ik hoop voor je dat ze niet in die fan daar rechts gaan groeien zou ik als ik jou was nog wat op proberen te bedenken.
                        ik weet niet hoelang de plantjes nog ongeveer moeten? maar het lijkt me dat je al wel voorzichtig kan beginnen met voeding geven toch?
                        ze zien er namelijk al best volgroeid uit. maar ik ben maar een leek. te weinig ervaring om het goed te kunnen beoordelen

                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                          Oeps in me laatste update heb ik 22 dagen gezegd maar het waren er 16 had er denk iets teveel gerookt haha maar dat maakt niet uit ik heb vandaag ook het eerste witte haartje gespot en die 2 grote fan leaves onder het net getrokken

                          @ LR2, ik weet het uit ervaring van kweekjes die ik gezien heb met eigen ogen, nadat de 12/12 periode is ingegaan een weekje wachten met bloeivoeding geven en dan lekker geven aan ze en is tot nu toe altijd goed gedaan maar ik snap precies wat je bedoelt met dat ze mischien later wel tekort kunnen komen en zich op gaan vreten vanaf onder etc.

                          @ Hippieman, Naja als dat gebeurt trek ik ze wel naar links toe of zo komt vast wel goed ;d

                          zal vanavond denk nog wel een fototje neergooien

                          Greeeetzzz

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          2013-01-23 16.57.40.jpg
                          De max temp op n dag is 26,6 lekkerhoor

                          2013-01-23 16.56.42.jpg
                          HEt veldje tot nu toe,

                          LA untraceable!
                          Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                            kijks aan.. dat komt wel mooi vol hoor..
                            lekker bezig.
                            en wat is je min temp als de lamp uit is.?

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                              Yup, die fan zit daar niet handig.
                              Als-ie een blad erin trekt staat zo je fan ineens stil of zit er een hele plant tussen

                              Plantjes zien er goed uit.
                              Mag zo'n lamp niet een stuk lager ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X