Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

    @ mildred, Dankje Dankje jaa het net gaat denk lekker vol worden idd haha, naja ze zijn er net doorheen dus kan de indeling van het '' Takkenstelsel '' om het zo maar even te noemen haha nog goed bepalen waar ik wat wil voor optimaal lichtbenutting ;d de laagst gemeten temperatuur ligt iederen nacht in deze koude periode van het jaar rond de 13 graden. maar dat zal in de nacht denk niet langer dan een periode van 2 uur in totaal zijn. ( zolang staat de verwarming snachts uit )

    Thnx voor de Reactie, GROetennnn

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    @ QNQ naja ten opzichte van het hok en de lamp hoogte en het netje zit de fan daar Perfect MAAR de plant kan er idd makkelijk ingroeien maar ik houd dat elke dag goed in de gaten en als het zo ver komt trek ik me tak gewoon de anderen kant op hoor kan geen kwaad en zo hoop ik dat er geen takken / budds in de fan gaan komen ik zie het niet als een groot probleem iig. ja de lamp mag opzich wel een stukje lager alleen het past allemaal net aan en als ik hem lager wil gaan hangen hangt hij scheef en me kleine fan hangt dan ook weer in de weg, ik heb het zo berekend dat als er buds aan zitten dat de lamp dan ongeveer de ideaale hoogte heeft. en hij produceerd niet veel warmte deze lamp maar in mijn kleine hokje wel, daarom heb ik die kleine fan erop gericht staan ook die voert gelijk de warmte af naar de afzuiging Greetz
    Last edited by JSTLA; 24 January 2013, 10:20.

    LA untraceable!
    Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

    Comment


      #17
      Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

      Ik zou nog geen bloeivoeding geven als ik jou was, anders krijg je snel tekorten in stikstof.
      waarom is dit precies?

      Stikstof ( tekort)
      De bladverkleuring begint onderaan de plant en kan zich later naar boven uitbreiden. Stikstof heeft de plant gedurende haar hele bestaan in grote mate noding. Een tekort maakt de plant boven dien vatbaar voor schimmels. Een gebrek kun je aanvullen door tijdelijk extra stikstof door de voedingsoplossing te mengen. Na een paar dagen zal de bladkleur zich wat herstellen, ook al zullen deze bladeren nooit meer de oude worden. Nieuwe gevormde bladeren zullen weer normaal van kleur en grootte worden.


      bron: http://www.superwiet.nl/Ziektes_en_plagen.html

      dan is mijn vraag, door bloeivoeding te geven krijg je dus een tekort in stikstof ? kan iemand dit even uitleggen

      Comment


        #18
        Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

        ziet er heel mooi uit pik
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment


          #19
          Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

          Ik heb met een vorige plant van mij ook gehad dat hij stikstof te kort kwam juist toen ik hem nog GEEN bloeivoeding gaf in de periode dat hij in bloei stond, ookal was dit een heeele raare plant en met ze 2e in een pot vonden ze ook niet bepaald fijn, ik heb wel een paar fototjes die zet ik ook wel even neer, MAAR toen ging hij vanaf onderen idd Geel worden en dat ging langzaam naar boven, dus ik bloeivoeding halen en tada na een paar dagen trok hij weer beetje bij en hij Stopte met zichzelf opeten vanaf onderen hier de foto's Deze plant heb ik in me kamer gekweekt haha achter het raam en wat een bizzare plant was het zo nu en dan om te zien. en een joekel zeg wel 2 meter bijna! IMAG0453.jpgIMAG0658.jpgIMAG0667.jpgIMAG0669.jpg2012-11-13 17.35.55.jpg

          dit was mijn alleerste BEUNHAAS kweek haha ik kan er om lachen de eene in de bruine ronde pot was zo mooi maar moest zonodig ballen krijgen dus die heb ik ergens in de wildernes toen nog geplant haha, de andere 2 hadden een totaale opbrengt van 60-70 GRam het was Early skunk maar zo Early was het niet hij heeft 4 maanden gestaan Greetz voor de 3e keer vandaag!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          @ poepzak200 , Dankje Dankje vind ik zelf ook!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          ik gebruik altijd nog deze topic die ooit is aangemaakt door Monty toen der tijd! heel handig voor de mensen met bladproblemen onder ons en niet weten wat ze er mee aan moeten klik)

          Binnenkort weer foto's
          Last edited by Silas; 2 February 2013, 16:31.

          LA untraceable!
          Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

          Comment


            #20
            Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

            Wow, mooi uitzicht!

            Mooie plantjes ook, je bent iets voor mij vertrokken, dus hier kan ik zien wat de nabije toekomst me zal brengen. Stel maar goed veel bemestingsvragen, daar begin ik nu ook stilletjesaan aan te denken.
            Last edited by pastinaakpeter; 24 January 2013, 12:27. Reden: dubbelposting
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

            Comment


              #21
              Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

              okee, plantjes zien er goed uit! hoe dat precies zit met bemesting blijft altijd een lastige vraag idd , of je moet het kunnen meten
              dat topic over bladproblemen is inderdaad geniaal

              Comment


                #22
                Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                @pastinaakpeter jaa aaangenaam uitzicht he, oke is wel leuk om te zien dan, drop hier is een link dan wil ik ook wel zien hoe jou hokje eruit ziet

                en wat betreft bemestingsvragen, tja ik denk daar niet zo aan eig, zou zo 1, 2 ,3 niet weten wat ik moet vragen, zolang de ph maar beetje mooi is toch haha? 5,5-6,5 dacht ik en voor de bladprobleempjes is dat topicje wel geniaal idd! morgen weer wat buigen over het net en n foto update

                LA untraceable!
                Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                  Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyHaze View Post
                  waarom is dit precies?

                  Stikstof ( tekort)
                  De bladverkleuring begint onderaan de plant en kan zich later naar boven uitbreiden. Stikstof heeft de plant gedurende haar hele bestaan in grote mate noding. Een tekort maakt de plant boven dien vatbaar voor schimmels. Een gebrek kun je aanvullen door tijdelijk extra stikstof door de voedingsoplossing te mengen. Na een paar dagen zal de bladkleur zich wat herstellen, ook al zullen deze bladeren nooit meer de oude worden. Nieuwe gevormde bladeren zullen weer normaal van kleur en grootte worden.


                  bron: http://www.superwiet.nl/Ziektes_en_plagen.html

                  dan is mijn vraag, door bloeivoeding te geven krijg je dus een tekort in stikstof ? kan iemand dit even uitleggen
                  Juuw!
                  Het is eigenlijk ook geen tekort, maar een blokkade. Niet door bloeivoeding te geven, maar door te vroeg te geven. Daar moet ik mezelf even verbeteren . Door de hoge concentratie P en K in bloeivoeding, verandert je EC en PH. Ook zal de plant door toevoeging van bloeivoeding eerder gaan bloeien. Voor de een is dat goed nieuws, voor de leek is het een hel. Wanneer een plant in bloei schiet, maar nog wel wat te groeien kan gebruiken, zal die N (stikstof) in mindere mate opgenomen worden door de wortels. Deze haalt ze dan uit andere delen van de plant, vandaar de gele kleur. Dit betekent echter wel dat je plant qua groei geremd wordt. Toppen en bijbehorende bladeren hebben ook groeivoer nodig, en dus N. Hoewel P en K in grotere hoeveelheden nodig zijn ten opzichte van de groei waar N het belangrijkst is, zal je toch een remming krijgen en inleveren op 't resultaat. In het geval van zo'n blokkade dan. Het kan ook NIET optreden. Maar je vergroot de kans door erg vroeg met bloeivoeding te beginnen. Ik reken net als met alle andere voeding: drie weken na de eerste haren pas gaan voeren. Je hebt dan nog zeker 4 weken om te knallen.

                  Het is een beetje als al het warme water aanzetten voordat je gaat douchen.. Zodra je er in stapt, is het warme water op. Resultaat: het is koud en je wilt er snel onderuit.

                  Niet te vergeten steekwoorden: opbouw van zouten, stress, vergeling, sterfte
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                    @LR2 Goeie informatie ! ik ben nu al begonnen met de bloeivoeding en ben vanplan dit aan te houden tot het einde van de kweek. Met me volgende kweek kan ik wel kijken hoe het verloopt als ik langer groeivoeding blijf geven en nog geen bloeivoeding geef de eerste 3 weken 12/12 lichtperiode en dan ga knallen met bloeivoeding erbij

                    Greetz

                    LA untraceable!
                    Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                      zooo mensen, fotoupdate tijd! het is vannacht wel erg koud geweest zeg in het hokje, een recordje 9.8 Graden. Net weer even aardig wezen scroggen denk dat het de een na laatste keer scroggen was, miss dat ik later paar ty-raps moe vervangen omdat de takjes wat dikker worden natuurlijk maar dat zie ik over een paar dagen wel weer. probeer de takken beetje goed over het netje heen te trekken, en ze zei blaadjes steek ik door het net heen zodat de nieuwe zijvertakkingen goed veel licht pakken naar mijn mening heb ik de takjes wel aardig netjes over het net heen gescroggt, wat vinden jullie ervan? Greeeetzzzz

                      2013-01-26 15.07.40.jpg2013-01-26 15.08.36.jpg2013-01-26 15.08.14.jpg2013-01-26 15.09.37.jpg2013-01-26 15.09.50.jpg2013-01-26 15.10.05.jpg

                      LA untraceable!
                      Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                        Ziet er goed uit, ga je die bladeren en zijscheuten onder het net ook wegdieven

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                          Ziet er netjes uit, voor zover ik kan oordelen natuurlijk. Hoe hoog hangt je scrognetje? Ik heb al foto's gezien dat het netje lager lijkt te hangen.

                          Mij is gezegd geweest om de temperatuur niet onder de 18 graden te laten dalen, kwestie van de groei niet te vertragen. Blijkbaar zit er wel wat rek op die regel?
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                            @West2010
                            Jaa ik ben wel vanplan te gaan dieven onder het net alleen weet nog niet echt wanneer, mischien kan iemand mij hier meer over vertellen want ik wil niet me plant heel erg beschadigen wat mischien wel kan gebeuren als ik veel te vroeg ga dieven?

                            @ pastinaakpeter
                            Jaa ik ben ook erg tevreden tot zover! me net hangt op +- 32cm en de afstand van net tot lamp is +-22 cm. het net heeft altijd dezelfde hoogte gehangen alleen ik had wel cd-rom hoesjes onder me potten liggen om ze hoger te zetten.

                            Dat over die 18 graden heb ik ook gehoord en gelezen, maar ik maak me daar niet echt zorgen over en natuurlijk probeer ik het snachts warm te houden maar lukt nie altijd. er zit blijkbaar wel veel rek op die regel. t is toch onkruid haha

                            de plantjes zijn nu weer lekker genieten van het licht en aan het bijtrekken van de scrogg sessie vannochtend, ik heb +-18 mooie takken geteld die door het net zijn gescroggd . laat ze maar Bloeien de eerste witte haren heb ik ook gespot ;d

                            LA untraceable!
                            Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

                            Comment


                              #29
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                #30
                                Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

                                Jaa precies, idd dat heb ik gemerkt vorig jaar toen de plantjes buiten stonden werden ze beetje paars bijv, ik vind dat wel mooi altijd hoor en zeker als er nog een lekker plakkerige top op komt gehele Alleen zou iemand mij wat over het dieven kunnen vertellen, wanneer ik dat nou moet gaan doen ?

                                LA untraceable!
                                Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

                                Comment

                                Bezig...
                                X