Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bangbang's wiettuintje 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bangbang's wiettuintje 2013

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Deze zomer is bangbang weer terug voor zijn tweede buiten seizoen, vorig jaar (1e kweek) veel ervaringen opgedaan. Dit jaar ga ik de tips die ik vorig jaar heb gekregen van mede-kwekers en zelf geleerde details gebruiken om mijn planten nog gezonder te laten groeien/bloeien. Verder heb ik ook voor andere soort zaden gekozen. Maar hetzelfde voedingsschema gehouden als die ik vorig jaar heb gebruikt.

    Soorten zaden:
    5 x Auto bomb autoflower - Bomb Seeds: Ruderalis/Indica/Sativa
    3 x +Speeds - Sweet Seeds: Critical Mass x Speed Devil #2
    1 x Auto Blue Diesel - Advanced Autoflower: Auto biodiesel mass x auto blueberry. India/Sativa
    2 x White Widow - Huismerk: 75% indica - 25% Sativa


    Voeding:
    Ik heb net als vorig jaar ook dit jaar gekozen voor de voedingslijn van Dutch Pro, omdat deze mij goed beviel en ik er ook groeien reviews over heb gelezen op het internet. Ik gebruik de volgende middelen:
    - Multi Total
    - Take Root
    - PH-
    - Original Bloom A&B, aarde
    - Explode (moet nog worden aangeschaft, heeft iemand nog ervaringen met dit product? Heb deze vorig jaar ook niet gebruik ivm de hoge prijs)

    Voedingsschema:

    http://www.eugrowshop.eu/images/file...ro%20Aarde.pdf

    Verwachtingen:
    Ik verwacht dit jaar mijn planten een stuk groter/voller te laten worden dan vorig jaar. Dit ga ik doen door het gebruiken van grotere potten en het minder verplaatsen van de plant door de tuin heen. (minder stress). Ook ben ik benieuwd naar de werking van het product Explode. Mijn laatste keuzen uit de zaden was die van +Speeds - Sweed Seeds, van deze zaden kon ik niet veel informatie vinden en ben ik benieuwd naar het resultaat.




    Dit was mijn eerste deel, vandaag begonnen met ontkiemen. Foto's/verslagen van het ontkiemen tot het eindresultaat zullen hierna zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk worden geplaatst.
    Wanneer iemand vragen heeft of tips bij mijn verslag hoor ik het graag, ik sta hier geheel open voor.

    Tot de volgende Update!
    Last edited by bangbang10; 17 April 2013, 17:38.
    Buitenkweek 2013:
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ettuintje-2013

    #2
    Re: Bangbang's wiettuintje 2013

    Update #1

    18-04-2013:
    Vandaag begonnen met het ontkiemen van alle elf de zaden.
    Het ontkiemen heb ik gedaan in plastic bakjes, met daarin natte watjes waarin de zaadjes op soort gesorteerd liggen te ontkiemen. De plastic bakjes heb ik afgesloten met folie, in de folie zijn kleine gaatjes gemaakt.

    Bij de volgende update zal ik het planten van de ontkiemde zaadjes in stekgrond uitwerken. Maar voor zover hopen dat alle elf de zaadjes gaan ontkiemen!


    Foto's van het ontkiemen:
    1103.jpg1104.jpg1105.jpg



    Tot de volgende keer!


    Buitenkweek 2013:
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ettuintje-2013

    Comment


      #3
      Re: Bangbang's wiettuintje 2013

      Succes Bangbang!

      ik kom zeker binnen piepen!

      Comment


        #4
        Re: Bangbang's wiettuintje 2013

        Update #2

        22-04-2013
        Gisteren was de dag dat alle 11 de ontkiemde zaadjes geplant konden worden, het ontkiemen heeft in totaal maar 4 dagen geduurd.
        Een bekende had een leuk pakketje gevonden in een tuinwinkel voor het kweken van stekjes, super handig bijna alle benodigheden (op aarde en de zaden na) zat in het pakketje. Dit pakket heb ik gebruik bij het planten van de zaadjes.
        Alles ging goed bij het planten totdat mijn maat die kwam helpen een zaadje (White Widow - huismerk) liet vallen......... Natuurlijk een heel tijdje gezocht, maar een zaadje zoeken is hetzelfde als een spelt in een hooiberg zoeken zoals ze dat zeggen. Uiteindelijk het zaadje niet meer terug gevonden :'( :'(. Mijn maat van harte bedankt voor zijn goeie hulp!!!! (Hij deed het natuurlijk niet expres, hoop ik voor hem haha)

        Maar goed de 10.... zaadjes staan klaar om boven de aarde uit te komen, ik heb bij het planten zoals ik zei het pakketje gebruikt (foto's) en speciale stekgrond (foto's ).

        Het goeie nieuws van deze update was dat alle zaden waren uitgekomen, alleen daarna de tegenvaller natuurlijk dat ik er nu eentje kwijt ben geraakt. De volgende update zal er zijn wanneer de hopelijk 10 plantjes boven de grond zijn uitgekomen.

        Tot de volgende keer!


        23-04-2013 007.jpg23-04-2013 006.jpg23-04-2013 008.jpg
        Last edited by bangbang10; 1 May 2013, 20:12.
        Buitenkweek 2013:
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ettuintje-2013

        Comment


          #5
          Re: Bangbang's wiettuintje 2013

          wie weet vind je eind de zomer een wietplant van 2 meter onder je bed maar goed het is wel balen zeg! succes

          Comment


            #6
            Re: Bangbang's wiettuintje 2013

            image201304220001.jpgimage201304220002.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door m1k3yzz View Post
            wie weet vind je eind de zomer een wietplant van 2 meter onder je bed maar goed het is wel balen zeg! succes
            Het zou wat zijn!haha. bedankt!
            Buitenkweek 2013:
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ettuintje-2013

            Comment


              #7
              Re: Bangbang's wiettuintje 2013

              jammer van het ene zaadje...die stekkenbak set is altijd handig
              .ben benieuwd naar het volgende succes
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Bangbang's wiettuintje 2013

                @lyra49 zeker handig die stekkenbak, en ik baal nog steeds van dat zaadje haha.

                Update #3

                26-4-2013:
                Gisteren na werk even gekeken naar het stakbakje, en tot mijn grot verbazing waren 8 van de 10 zaden al boven de aarde uitgekomen! Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan, verder heb ik in deze vier dagen niets gedaan aan het water geven of iets dergelijks, heb de zaden gewoon vier dagen lang laten staan in de stekdoos.
                Zowel de White Widow, Bomb Seeds en Diesel zijn allemaal boven de grond uitgekomen, alleen de Sweeds Seeds laten nog op zich wachten.

                Verder niet veel nieuws, ga deze week een PH-meter aanschaffen, omdat de zuurtegraad van het water toch heel belangrijk is!

                Vraag:
                Wanneer zal ik deze stekjes gaan overplanten naar 18L potten met gewone growaarde erin die uit de growshop komt? En kan ik de planten met deze weervoorspellingen lekker buiten laten staan, of nog even daarmee wachten? (niet in de volle grond)?


                Tot de volgende update, ik hoop dat jullie mijn twee vragen kunnen beantwoorden!
                26-4-2013 073.jpg26-4-2013 074.jpg26-4-2013 075.jpg
                Buitenkweek 2013:
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ettuintje-2013

                Comment


                  #9
                  Re: Bangbang's wiettuintje 2013

                  Overpotten doe je wanneer ze lekker geworteld zijn. Laten we zeggen; wanneer er meer dan vijf wortelpuntjes onder uit je pot steken. En ja, ze kunnen naar buiten zodra het niet meer vriest. Maar deze kiempjes zijn zo gestrekt dat ze bij het eerste zuchtje wind afbreken ben ik bang. Je zult dus voorzichtig moeten verpotten, en tot de lobblaadjes in de grond stoppen. De turfpotjes zijn klote want die breken te langzaam af, dus scheur die een beetje kapot voordat je ze ingraaft.

                  Edit: ik zou me niet zo druk maken om de ph. Begin maar eens zonder al dat gedoe, dat moet ook prima lukken. Ik houd 't ook al zeven jaar vol zonder al dat meetspul, gewoon kraanwater, beetje mest en grond. Je vergroot de kans op fouten alleen maar door met ph- en datsoort spul te gaan werken. Het kan makkelijk, waarom dan moeilijk doen?
                  Last edited by LR2; 27 April 2013, 10:23.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Bangbang's wiettuintje 2013

                    @LR2 Bedankt voor je tips, tips zijn altijd welkom! Dit kweekverslag is ook gemaakt om meer te leren en steeds meer kennis te beheersen. Ik heb zoals je al zei de zaailingen voorzichtig overgepot tot het lobblaadje. Resultaat zie je op de foto, een scherpe van de kleintjes volgt vanavond.

                    UPDATE #4

                    29-04-2013:
                    Van het weekend wat aankopen gedaan, en gisteren in 18L en 11L gezet (dit om verschillen te kunnen waarnemen tussen de planten in de verschillende maten potten. Toen ik thuis was las ik de reactie van LR2, dus wel al een PH-meter aangeschaft in de winkel...
                    p.s de + Speed van Sweed Seeds zijn nog steeds niet boven de grond uit gekomen. Geplant in 11L en 18L bakken zijn: 5x Bomb, 1x Diesel en 1x White widow.

                    Foto's van de plantjes zelf volgen vanavond. Verder geef ik nog gewoon water met een PH-waarde van 6,2 zonder voeding o.i.d.

                    Tot vanavond met de foto's van de baby's
                    29-04-2013 006.jpg29-04-2013 007.jpg29-04-2013 009.jpg29-04-2013 010.jpg29-04-2013 016.jpg
                    Buitenkweek 2013:
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ettuintje-2013

                    Comment


                      #11
                      Re: Bangbang's wiettuintje 2013

                      Nice, ik volg je verslag mee op Succes!
                      Last edited by pastapoera; 29 April 2013, 20:17.

                      Comment


                        #12
                        Re: Bangbang's wiettuintje 2013

                        @pastapoera bedankt, ik hoop iedereen ook dingen bij te leren van wat ik heb geleerd! Jij ook succes met je baby's

                        UPDATE #4(bijbehorende foto's)

                        blabla 002.jpgblabla 003.jpg
                        Buitenkweek 2013:
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ettuintje-2013

                        Comment


                          #13
                          Re: Bangbang's wiettuintje 2013

                          Vandaag geen echte update maar wel slecht nieuws,

                          3 zaden van: +Speeds - Sweet Seeds: Critical Mass x Speed Devil #2 : SLECHTE KWALITEIT
                          Had alle zaden van dit soort/merk hetzelfde laten ontkiemen als alle anderen soorten die wel allemaal zijn uitgekomen, maar na twee weken wachten was er nog niks te zien. Vandaag deze drie zaden naar de prullenbak gesmeten! Natuurlijk een mail gestuurd naar de leverancier (niet dat hun hiermee iets zullen doen denk...) dat ik erg ontevreden was dat 100% van de zaden niet uitkwam.
                          In totaal dus al 4 van de 11 zaden(planten) verloren! Erg zonde..

                          Ik hoop dat volgende keer met beter nieuws te komen, wanneer ik een mail terug heb van de leverancier (wietzaadjes.nl), verbeter me als ik geen namen mag noemen!!!! zal ik laten weten war hun reactie op mijn mail was, ik ben zeer ontevreden over deze zaden, kijken of hun professioneel met klachten omgaan...
                          Buitenkweek 2013:
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ettuintje-2013

                          Comment


                            #14
                            Re: Bangbang's wiettuintje 2013

                            Ben nu ook wel is benieuwd, al kan hij ze natuurlijk ook alleen maar koel bewaren, maar qua service kan hij natuurlijk wel wat doen he, om klanten bij hem te houden

                            Comment


                              #15
                              Re: Bangbang's wiettuintje 2013

                              Heel jammer dat het niet gelukt is.
                              Als je nog een zaadje wilt kan ik je wel iets opsturen, heb nog zat liggen(kan je wel een lijst sturen).

                              Verder nog veel succes met de rest van de planten

                              Comment

                              Bezig...
                              X