Wat ligt er op jou bord vanavond?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • misto
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2010
    • 1011

    #1

    Wat ligt er op jou bord vanavond?

    Korting op 420shop
    Hebben jullie ook wel is het probleem dat je geen idee hebt wat je moet gaan koken?

    Vandaar dit topic om wat creaties/ideeen te delen

    Helaas is junkfood nog verreweg het goedkoopste voedsel te verkrijgen en maakt het lastig om goedkoop en gezond dagelijks dagelijks te eten

    Hieronder zie je een smakelijke prak Bami-Goreng en een gebakken eitje erbij

    1x pak kant en klare bami-goreng (10 minuten) €2.70 ....."half pak gebruikt"
    1x gebakken ei (3 minuten) €0.20
    1x glas melk

    Lekker gerecht binnen 10 minuten voor slechts € 1.55 !

    Last edited by misto; 16 June 2011, 17:53.
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.
  • ceBep
    Retired
    • Jun 2009
    • 4745

    #2
    Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

    Bij ons gezin (van 5) eten wij dit ook wel eens, vooral als er weinig tijd om te kokkerellen is..... lekker goedkoop en tevens errug lekker

    Helaas geen foto van ons avondeten, want dat is al op weg naar onderen.. in verband met werk en naar het ziekenhuis voor controle was het een mengelmoes, voor diverse personen, van macaroni, soep en opgebakken aardappels,rode kool en worst....

    Comment

    • Quattro
      Grower
      • Jan 2011
      • 669

      #3
      Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

      Ziet er goed uit. Eet smakelijk!Ons menu. Aardappels is de oven, broccoli en kalkoen. Grtz

      Comment

      • HJM
        Wicked Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2010
        • 3714

        #4
        Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

        Melk is voor baby's.

        Maar voor de rest ziet het er goed uit hoor.
        Studentenvoer kan erg lekker, gezond, snel en goedkoop zijn. !!!
        Maar de bami of nassie kant en klaar kopen hoort daar niet bij natuurlijk.

        Lekker zelf doen, erg simpel en kost geer ruk.

        Koop wat in de aanbieding is, en eet altijd vers. Kost niets meer en smaakt altijd beter.
        En dan weet je 's middags niet wat je 's avonds eet, nooit saai dus.
        Zo had ik vandaag spagetti met kaas (belegen goudse, gorgonzola, pecorino en room) /porcini saus en brocoli. Alles vers en gaan kant en klaar pakjes dus.
        Alleen de porcini was als poeder. Dat is in Nederland helaas weinig vers te krijgen. Nog wat kastanje champion en oesterzwam er door.
        Als versiering wat gebakken ontbijtspek en verse basilicum erover en klaar. (in krap 20 minuten)
        Ik hoorde geen klachten van mijn verwende gezin, dus..................

        Greetz, HJM
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment

        • moreweed
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Dec 2009
          • 5939

          #5
          Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

          Oorspronkelijk geplaatst door HJM
          Lekker zelf doen, erg simpel en kost geer ruk. Koop wat in de aanbieding is, en eet altijd vers. Kost niets meer en smaakt altijd beter.
          Helemaal mee eens ! heb vaak eigenlijk geen zin in koken maar verbaas mezelf dan om in 'n kwartiertje een vers bereide maaltijd op tafel te krijgen zonder dat dat echt inspanning heeft gekost. Oke > ik kook meestal voor anderhalf dus dat is heel wat anders dan het elftal van Vale Daarnaast eet m'n dochter aanzienlijk enthousiaster als ze zelf heeft kunnen meehelpen in de keuken...
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment

          • Weedjewel
            Special member
            Lucky Member
            • Nov 2010
            • 808

            #6
            Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

            Ik hoop dat er veel lekkere recepten binnenkomen, want ik weed ook vaak niet wat te eten.................

            Comment

            • misto
              Advanced Grower
              MemberLucky Member
              • Mar 2010
              • 1011

              #7
              Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

              niet mokken maar wokken!
              Last edited by misto; 25 May 2012, 22:02.
              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

              Comment

              • Xtreme
                Banned
                • Jul 2009
                • 4271

                #8
                Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                'k Heb pas gegeten: hangcultuur mosselen, volgens het recept van Auberge des Moules uit Philippine. Gewoon een fikse kluit roomboter in een grote pan laten smelten, mosselen met aanhangend water in de pan, uiterst fijn gesneden platte peterselie en ui meekoken en een fikse scheut Pinot d'Alsace en veel versgemalen peper erover en verder zelfgebakken witbrood met gezouten roomboter en zelfgemaakte mayonaise.
                Last edited by Xtreme; 20 June 2011, 18:51.

                Comment

                • tumble trimmert
                  Banned
                  • Mar 2010
                  • 3610

                  #9
                  Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                  nog niks

                  Comment

                  • Modest
                    Expert Grower
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2010
                    • 1390

                    #10
                    Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                    Vandaag een diepvriespizza, en wrs morgen diepvriesfritjes met curryworst.
                    Stap voor stap geraken we er wel.

                    Comment

                    • Cannabal Lector
                      Special member
                      Lucky Member
                      • May 2011
                      • 758

                      #11
                      Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                      ziet er lekker uit ! welke winkel heb je die kant en klaar bami gekocht dan ?
                      Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

                      :alienstoned:AliĆ«n Fields Guerilla 2012- 2x Outdoor Grapefruit ​← klik hier


                      sigpic

                      Comment

                      • HJM
                        Wicked Grower
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2010
                        • 3714

                        #12
                        Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                        Vandaag Sperziebonen in roomboter met gekookte piepers (Nicola) met de jus van de van bio rund gehakt gemaakte tartaartjes. (rundgehakt gekneed met groene peper, zout, uien poeder.)
                        In de braadjus wat knoflook en tijm (uit de tuin) en dan blussen.

                        Klaar in 20 minuten, en smaakte prima.

                        Greetz, HJM
                        Last edited by HJM; 28 July 2011, 01:26.
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment

                        • misto
                          Advanced Grower
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2010
                          • 1011

                          #13
                          Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                          Sla
                          Geraspte worteltjes
                          zalm
                          fransekaas
                          cherry tomaatjes
                          als toevoeging kan je ook nog maceronie erbij doen om het extra te laten vullen en eventueel gebakken pijnboompitten
                          ... ik had ook nog komkommer liggen alleen vergeten erbij te doen
                          Last edited by misto; 10 April 2013, 00:52.
                          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                          Comment

                          • belladonna
                            Guru of all Growers
                            Lucky Member
                            • Aug 2008
                            • 10674

                            #14
                            Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                            Gekookte aardappelen tartaartje en doperwten
                            God was never on your side..

                            Comment

                            • mister frank
                              Retired
                              • Nov 2009
                              • 785

                              #15
                              Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                              dezen avond is het erwtjes in een bechamelsausje met patatjes en een kippenborstje
                              en natuurlijk wel allemaal vers

                              Comment

                              Bezig...