Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toevoegingen voor betere smaak.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: toevoegingen voor betere smaak.

    High Smokey,

    I got the strange feeling of dejavu. Kom dit topic twee keer tegen twee keer door jouw gestart. Nu heb ik daar niks tegen maar is mischien handig om deze samen te voegen of zie ik dit verkeerd.

    Grtz

    Comment


      #17
      Re: toevoegingen voor betere smaak.

      ik ga dit echt proberen heb er nog al van gehoord..

      Grtzz
      There is a moment for wiski, there is a moment for red whine. Give us a moment for high time!

      Comment


        #18
        Re: toevoegingen voor betere smaak.

        Oorspronkelijk geplaatst door knockie View Post
        das ff wat anders treve01, wat U bedoeld is na de oogst wiet verzwaren door bijvoorbeeld vlak na de oogst cocacola (of suikerwater) te schudden, duim erop en spuiten maar.

        das erg vies en imo oplichterij oftwel meer van toepassing op broodkwekers

        greetz
        idd ERG VIES & ZAKZETTERIJ = SUKKELS DAN HET DOEN

        Comment


          #19
          Re: toevoegingen voor betere smaak.

          Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
          hey mannen,
          Hoe zit het nu met de resultaten???
          Grtz $iR
          Inmiddels bijna een jaar verder, ook ik ben wel benieuwd naar eventuele resultaten..?
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #20
            Re: toevoegingen voor betere smaak.

            Ik heb van andere kwekers ook gehoord dat je fruitsap kan toevoegen aan het water, om de wiet een betere smaak te geven. Ik heb het zelf nog niet getest, maar ga het wel is proberen in een van de volgende kweekjes

            Comment


              #21
              Re: toevoegingen voor betere smaak.

              Maybe domme opmerking maar...
              Door de zuren en chemische toevoegingen (denk aan E-codes en smaakversterkers e.d.), zal de ec-waardes ook anders
              zijn dan dat je ''normaal'' hoort te voeden.
              Zou dit dan niet juist ''slecht zijn'' voor de dames.
              of maakt dat niet veel uit als je dat in de laatste week voor et knippen doet bijvoorbeeld!!?/


              Greetz

              Ps. heb et over de fruitsap dan
              Peel me i'm fat free!

              Comment


                #22
                Re: toevoegingen voor betere smaak.

                laatste weel afzuuren naar ph 6 verder niks,dan trekt de plant de laatste voeding uit de aarde.is ook handig omdat je ec als het goed is weer rond de 1 gaat zitten zodat je je aarde kunt hergebruiken.

                Comment


                  #23
                  Re: toevoegingen voor betere smaak.

                  Iemand al concrete test resultaten of is 't gewoon broodje bullsheit

                  Comment


                    #24
                    Re: toevoegingen voor betere smaak.

                    ik zou ook wel wat meer willen horen . ben pas op het forum en heb dus nog niet veel kunne doornemen maar ik krijg bij sommige threads(draadjes ) wel al de impressie dat er iets gestart wordt maar niet afgerond . dit zou het enige minpuntje zijn op deze prachtige side .
                    wait and see they say in English
                    so I will wait

                    Comment


                      #25
                      Re: toevoegingen voor betere smaak.

                      Sinds topicstart 2 jaar verder is de commercie hier natuurlijk al op ingesprongen.
                      Er zijn nu meer topshooters, en budboosters etc etc te koop. Om net nog een laatste zetje te geven, dus waarom knoeien met bietensap en stroop.
                      Zo te zien vind niemand het echt interessant, of het risico waard om alsnog de laatste weken je kweekje te verknoeien.

                      Laatste week geef je alleen water, liefst regen, desnoods afgezuurd. Om de smaak van je voeding uit de plant te krijgen, niet om je aarde goed te krijgen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Last edited by heaven; 7 October 2010, 03:11.

                        Comment


                          #27
                          Re: toevoegingen voor betere smaak.

                          dan gooi toch wat suiker erbij.
                          rare stekkenboer gewone suiker monecuul is gewoonweg te groot om daar de vliezen van de wortel te komen gaat echt niet werken!!!!

                          Comment


                            #28
                            Re: toevoegingen voor betere smaak.

                            Dat weet jij niet. Want je hebt namelijk geen bewijs. Het kan namelijk heel goed mogelijk zijn dat di-sachariden ( sacharose Wiki/Tafelsuiker ) worden afgebroken to mono-sachariden in de grond door bacterien en de plant. Je weet waarschijnlijk ook niet dat 99,9% van de stofwisseling van de plant in de grond, in de wortelcellen actieve stofwisseling is. Meestal heet dit actief transport (stofwisseling die energie vergt) en passief transport (stofwisseling via osmose, dus osmotische waarde en semi-permeable membraan, water verplaatsing (temperatuur, druk, klimaat) is hier voor de plant essentieel).

                            Ander leuk voorbeeld van menselijk afbraak van koolhydraten naar redelijk grote multi-sacheriden (suiker ketens van 2 of meer basis suiker (maltose) moleculen), houdt een stukje brood in je mond, enzymen en mondbacterien in je speeksel beginnen dit al af te breken van koolhydraten tot grote multi-sachariden (meestal van 2 tot 5 of 6 sacharide ketens), er zal een zoete smaak ontstaan, anders is het geen brood. Zetmeel, nog veel meer koolwaterstof verbindingen aan elkaar ( macro-moleculen, soms met de betere microscopen voor het blote oog zichtbaar), kunnen op hun beurt ook door enzymen en bacterien worden afgebroken tot koolhydraten en soms zelfs snel tot kleinere multi-sachariden. Zeer grote multi sachariden worden eigenlijk polysachariden
                            Last edited by heaven; 7 October 2010, 05:23.

                            Comment


                              #29
                              Re: toevoegingen voor betere smaak.

                              En als je van te voren al weet dat je wiet niet te pruimen wordt, dan is het misschien een goed idee om hier rekening mee te houden als je voeding aanschaft, en je zaadjes uitzoekt.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #30
                                Re: toevoegingen voor betere smaak.

                                Zo had ik gehoord dat men ook wel eens de laatste week water geeft met limonadesiroop aardbei... Blijkt ook een zoetige smaak te geven!

                                Comment

                                Bezig...
                                X