Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TUTORIAL: Scroggen van A-Z

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

    10, was eentje als reserve. Bleken dan 4 kleiner planten bij te zitten en die staan met 4 in de middelste rij.

    Comment


      #32
      Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

      ah okay....mooi opgelost zo

      Comment


        #33
        Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

        Thanks voor de info Beowulf ga er wat meer van opzoeken
        Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
        Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

        Comment


          #34
          Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

          een vreemde vraag wrs omdat elke plant wat ander groeit sneller aanpast of dergelijk,
          maar ik vraag me af hoelang het duurt voor je 4 dames en scrog van 1,2m op 1,2m vol zet,
          kwestie van wat in te kunnen plannen.. heb al men materiaal al aangekocht, en zie men eerste scrog ervaring zeker zitten !
          ik heb een nieuwe strain van (RQS royal domina) aangekocht om hier mee aan de slag te gaan, hopelijk gaat alles goed verlopen
          het zal alvast en zeer leer rijke ervaring zijn, ohja voor ik het vergeet, zijn er ook bepaalde lampen die ik voor de groei periode op deze wijze beter kan aanschaffen (ik werk nu bescheiden onder 250hps) qua kosten maar miss zijn er betere groei lampen die hetzelfde doen of beter en minder stroom vreten ? ben echt al dagen youtube en forums aan het afzoeken, kan altijd wel iets fout lopen natuurlijk maar ben liefst zo goed mogelijk voorbereid, alvast bedankt en sorry voor de vele vragen en hopelijk wordt ik snel weer wat wijzer
          Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
          Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

          Comment


            #35
            Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

            Draai er anders een 250 MH in. 250 watt is wel wat weinig voor die oppervlakte, daar hoort eigenlijk een 600 in. Al kon men gavita het wel op 500. Of je maakt je scrog wat kleiner. Om het met 4 vol te krijgen zou ik toch op een week of 7 groei rekenen. Kunnen ze wel in 30-40 liter bakken. Maar met 250 watt zullen ze wel gaan strekken als je je aan die 1,2 houdt.

            Comment


              #36
              Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

              Yeah, dat.
              250W is voor max. 60x60cm oppervlak.
              Als je alles uit je kweek wil halen op 120x120 moet je echt met 600W HPS of equivalent aan LED gaan kweken.
              Als je bedenkt dat 250W ongeveer 30cm van de planten af moet, en je oppervlakte is 120x120 dan begrijp je dat het ergens wringt.

              Die Royal Domina is ook niet echt een beginners-strain. (voor zover er beginners-strains zijn)
              De Black Domina van Sensi (die RQS daarvoor gebruikt heeft) is niet zo stabiel, dus het kan wel wat verrassende resultaten geven.

              Dat opgemerkt hebbende; Niks is onmogelijk natuurlijk.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #37
                Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

                Black domina van mijn stokpaardje is wel stabiel en laat zich uitstekend toppen/binden. En is nog steeds 3+1 gratis. Black jack van sweet seeds dus.

                Comment


                  #38
                  Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

                  Ik bedoel met 'niet stabiel', dat als je 25 planten zet, dat je dan 4 verschillende pheno's krijgt.
                  Het kan heel goed dat jij net die topper hebt gehad, en als ik er eentje zet, dat ik precies die slungelige pheno krijg.

                  Ahja, maar Black Jack is wat anders ey
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #39
                    Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

                    hmmm zwaardere lamp is meer energie en kosten, momenteel kan ik niet veel zwaarder gaan in lamp, tenzij idd en led lamp van 300w die voor 600 produceert,
                    maar ik ben niet zo happig op die leds, 3 jaar geleden had en maat van mij en led lamp maar daar is nooit veel goeds onder gaan groeien,..
                    dus is mijn interesse hier snel weer van afgedwaald aangezien die ledlampen niet echt goedkoop zijn in aankoop,
                    (als iemand goede led kan aanbevelen die betaalbaar is, altijd welkom)
                    ben ik weer in het zak gezet door de winkelverkoper, die zei me dat ik hier perfect en scorg in de tent kon doen, op die 250, en dat die op 4a5 weken vol zou staan, maar zolang ik geen zware lamp heb kan ik beter niet scroggen of in een kleinere ruimte gaan werken..
                    Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
                    Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

                    Comment


                      #40
                      Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

                      Ook als je niet scrogt is die 250W geschikt voor maximaal 60x60
                      De afstand van de lamp tot de plantjes is zo'n 30cm. Als de lamp er zo dicht op hangt, komt er aan de buitenkant weinig licht.
                      Als je daar rekening mee houdt kun je er verder prima onder scroggen. (ik heb 'm zelluf ook

                      Heb je al uitgerekend op de energiekostenberekeningpagina wat het verschil is over 1 kweek bij 275W of bij 660W ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #41
                        Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

                        heb mijn vorig kweekje met een energie meter laten draaien, maar neen, heb het nog niet berekend ga het zodadelijk eens bekijken,

                        de vorige kweek heb ik ook in die ruimte gedaan maar heb de dames puur natuur laten groeien
                        ze stonden ook met 4 (candykush) heeft me net iets meer als 200gr opgeleverd, wat al meer als genoeg is voor de hobby, maar dacht eens iets anders uit te proberen vandaar de interesse naar de 4way LST scorg techniek, eventueel en 2de 250hps aanschaffen ofzo, eerst eens gaan tellen wat de energie factuur gaat zeggen alvast bedankt QnQ

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Ook als je niet scrogt is die 250W geschikt voor maximaal 60x60
                        De afstand van de lamp tot de plantjes is zo'n 30cm. Als de lamp er zo dicht op hangt, komt er aan de buitenkant weinig licht.
                        Als je daar rekening mee houdt kun je er verder prima onder scroggen. (ik heb 'm zelluf ook

                        Heb je al uitgerekend op de energiekostenberekeningpagina wat het verschil is over 1 kweek bij 275W of bij 660W ?
                        aanschaf 600hps in aantocht wat en leuke meter ik zat aan de kosten van een 600W met mijn berekening die ik deed op men 250 :p
                        where did i go wrong haha ik vond het echt al zo vreemd maar goed nu kunnen we er tegen aan wat leuk wat leuk !!
                        Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
                        Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

                        Comment


                          #42
                          Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

                          dit is een topic waar ik zeker wat mee ga kunnen

                          Comment


                            #43
                            Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

                            Van a tot z inderdaad. Word mn handleiding voor de eerste poging.
                            Bedankt!
                            verslag 1, verslag 2

                            Comment


                              #44
                              Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

                              Duidelijk verhaal.
                              Benieuwd hoe ik het er in de praktijk vanaf zal brengen.😃

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                              Comment


                                #45
                                Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

                                Alles duidelijk op een rijtje, komt helemaal van pas straks.

                                Thanks!

                                Comment

                                Bezig...
                                X