Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TUTORIAL: Scroggen van A-Z

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

    zijn er toevallig mensen die een vragen topic hebben over scrog ? of kan ik deze hier gewoon even stellen ?
    zo niet, maak ik zelf een soort opvolg topic van men ronde die nu draait,
    Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
    Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

    Comment


      #47
      Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

      Als het over scrog gaat mag je die best hier stellen denk ik.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #48
        Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

        wel ik ben nu aan het wachten na de aller eerste topping, tot ze wat op hun plek staan zodat ik er LST op kan toepassen zoals in het topic, nu heb ik de indruk dat mijn bladeren echt groot zijn en deze wel redelijk wat licht tegen houden voor wat eronder zit. moet ik gwn rustig afwachten of kan ik deze reuze bladeren er van tussen halen, daar zit ik nu mee want hij heeft natuurlijk ook wel wat nodig om licht op te vangen en te groeien.. (6x Bubblegum XL) hopelijk komt de linker kant ook inorde. het lijkt dat ze toch al een betje achterstand hebben op de overige 4

        foto's zijn wel van enkele dagen geleden..

        20161119_180332.jpg20161119_180015.jpg20161119_180203.jpg
        Last edited by Vinne; 22 November 2016, 01:17.
        Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
        Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

        Comment


          #49
          Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

          Duidelijke topic, goed gedaan.

          Ik heb 1 keertje gescrogd maar beviel me niet echt. Ik had toen gaas met grote gaten gebruikt. Een mooi frame met draden lijkt mij toch makkelijker. Misschien dat ik ht maar weer zo nog een keertje ga proberen. Ik vindt het trouwens wel erg veel werk dat opbinden, dat is wel een heel groot nadeel.
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

          Comment


            #50
            Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

            Voor dat beetje extra werk krijg je anders veel meer voor terug. Op een half uurtje ligt toch alles neer? Hoef je hooguit een aantal keer te doen en dan is de groei er toch uit.

            Comment


              #51
              Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

              @Vinne: Ik zou op dit moment geen blad verwijderen, zeker het grote blad niet, dat is nu nog erg belangrijk.
              Bubblegum XL is voornamelijk Indica, dus die groeien nu eenmaal niet zo snel.
              Ze stoppen ook rap met groeien als ze eenmaal in bloei staan dus die hou je wat langer op 18/6

              [eigen mening]
              Ik zou niet al teveel rommelen met RQS strains, ook niet aan scroggen, LST'en of toppen.
              Plantjes van RQS krijgen erg vaak herma-trekjes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #52
                Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

                Ik heb gelukkig geen herma gehad van amnesia van RQS ondanks m'n scrog.
                RQS gaf bij deze soort aan dat deze strain gescrogged kon worden.
                Maar dit is pas m'n eerste kweek en heb maar drie dames.
                Beginnersgeluk?
                Vanwege de vele waarschuwingen voor RQS hier heb ik voor de zekerheid maar een andere leverancier uitgezocht. [emoji23]



                I like it!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  #53
                  Re: TUTORIAL: Scroggen van A-Z

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  @Vinne: Ik zou op dit moment geen blad verwijderen, zeker het grote blad niet, dat is nu nog erg belangrijk.
                  Bubblegum XL is voornamelijk Indica, dus die groeien nu eenmaal niet zo snel.
                  Ze stoppen ook rap met groeien als ze eenmaal in bloei staan dus die hou je wat langer op 18/6

                  [eigen mening]
                  Ik zou niet al teveel rommelen met RQS strains, ook niet aan scroggen, LST'en of toppen.
                  Plantjes van RQS krijgen erg vaak herma-trekjes.

                  Ja is ook de laatste keer dat ik met rqs ga werken heb nog wel redelijk wat zaden liggen dat er eerst Door gedraaid gaan worden voor ik nieuw aanschaf maar ben ook van mening dat je te veel afwijking hebt op 10 zaden lijken er 2 of 3 op elkaar en de rest is anders ...
                  Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
                  Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

                  Comment


                    #54

                    Comment


                    • Modest
                      Modest commented
                      Editing a comment
                      Je plaats het netje boven je plant wanneer je wilt.

                      Ik persoonlijk doe het nu zonder de klemmetjes, maar als je deze gebruikt kan je ze na een tijd wel weg nemen, al maakt dat geen verschil.
                      Scroggen doe je zo lang als je wilt. In principe duurt de groeitijd met of zonder scrog even lang. Het hangt voornamelijk af aan de hoeveelheid planten en de oppervlakte.

                    #55
                    Modest

                    Comment


                      #56
                      Spijtig dat alle foto's weg zijn.

                      Comment


                        #57
                        Met het originele engelstalige artikel ernaast waarin de foto's wel staan prima te volgen tutorial
                        2e
                        3e

                        Comment


                          #58
                          Duidelijke info! Bedankt

                          Comment

                          Bezig...
                          X