Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn deze lampen goed??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Zijn deze lampen goed??

Oké, dacht echt te zien dat de geboorde gaten voor de lucht nog blootliggend hout hebben.
    Vocht is een vervelende, zeker bij mdf of spaanplaat, maar ik heb vertrouwen in jou bouwkunst.
    Heb inmiddels heel wat mooie bouwwerken van jou bewonderd

Waarom ik zeg dat als de groei tegenvalt je nog kan spelen met de kleurtemperatuur heeft de volgende reden.
    Voor mijn eigen opzet ben ik namelijk uit gegaan van de volgende informatie op dit forum:
    Oorspronkelijk geplaatst door king canna View Post
    ff simpel uitgelegd,, met stuurlicht (nooit van gehoord eigenlijk) bedoelt monty eigenlijk denk ik de plant te besturen doormiddel van de juiste lichtkleuren te gebruiken.. om de lente te immiteren pak je blauw achtig licht en in het najaar word het langzaam steeds roder.. door tijdens de groei ook de juiste blauwe lichtsoort te gebruiken 4000K tot 6500K zal de internode afstand zeker korter zijn dan geel/rode lampen 2700K

6500K begin lente
    6000K lente
    3300K begin zomer
    2700K zomer
    2000K nazomer/begin herfst

een combinatie verhouding van 1 groei en 2 bloei lampen schijnt het beste te zijn..
    ...
    Dit kun je http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/8056-Planten-klein-houden#3 nog terugvinden*.
    *Krijg de link alleen niet werkend hier, maar als je 'm kopieert komt het helemaal goed.

~ Weedy: Nu werkt hij weer
    Last edited by Weedy; 17 June 2010, 19:34. Reden: Link gemaakt.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Je hebt gelijk Kroket , die geboorde gaten hebben nog bloot hout.

Mogen deze nu al voeding krijgen???Of gewoon water blijven geven.En nenene,ik geef nu niet meer teveel.

Comment

Voeding is afhankelijk van de gebruikte bodemmix.
        De kant en klare mix die ik heb gebruikt heeft bijvoorbeeld genoeg voeding voor 2 weken, maar dit verschilt per soort.
        Om met zekerheid te zeggen of je kan gaan voeden kan je het beste naar de planten kijken.
        Een lichtgroen blad duidt op een te kort aan voeding, wacht je te lang, worden de bladeren geel en gaan dood.
        Een mooi (donker)groen blad en een rood lijntje in de bladstengel duidt op genoeg voeding.
        Wordt de bladstengel helemaal rood, zit je (in mijn ogen) te hoog in de voeding.

Comment

Zie helemaal geen rood lijntje.............Zal maar eens wat voeding gaan bijgeven dan.
          Ik heb potgrond gemixt met cocos grond 5O/50.Maar zoals ik hier kan lezen zit er in die cocos 0,0% voeding....

Comment

Niet te enthousiast worden hé, hier even wat voorbeelden (in overleg met Crullie).
            De volgende foto is precies goed qua voeding:
            18062010322.jpg

En op deze foto kan je zien dat de plant een overschot aan voeding heeft gekregen:
            18062010321.jpg

De volgende zit op het randje en heeft net niet teveel voeding:
            18062010323.jpg

Succes, groeten van Crullie en Kroket.
            Last edited by kroket; 18 June 2010, 15:03.

Comment

Ok,thanks.
              En doe die Crullie de groeten van me.

Comment

Heb zonet nog even gekeken & ze staan nog vochtig.
                Ben eens met me'n vinger over de stelen & bladeren gegaan,maar ik ruik nog helemaal niets.....Is dit normaal?

Comment

Meestal geuren ze al wel een beetje als je je neus tussen de bladeren steekt.
                  Maar de echte geur komt pas als de plant goed begint te bloeien.
                  En aangezien jij nog steeds in de groei zit, zul je nog eventjes moeten wachten .

Comment

Hopeloos,alle stengels zien zo paars.............weet echt niet wat er aan de hand is.
                    Heb vandaag de planten in een grotere pot gezet & de stekker van de kast uitgetrokken!!
                    Staan nu buiten in de zon.
                    En als het niets word,gooi ik ze bij me'n 3 kippen.die vreten ze wel op.

Comment

Paarse bladstelen hebben is niet erg hoor, het is gewoon even een te veel aan voedingsstoffen.
                      Te veel voeding of water is een veelvoorkomende fout.

Bij mij ging het aan het begin ook eventjes fout, daardoor heb ik nu 1 plantje met dwerggroei.
                      Dit is ook het plantje met de paarse stelen die ik op de foto liet zien.
                      Maar dit plantje laat ik ook gewoon staan.
                      Laat je de moet niet in de schoenen zakken en probeer het nog even, ze trekken wel bij.
                      Stress tijdens de groei periode kunnen ze wel hebben, probeer tijdens de bloei wel de stress te vermijden.
                      Dit zorgt voor hermafrodieten (KAN, hoeft niet) en "fluffy" wiet.

In jou geval zal ik de planten vanaf nu gewoon normaal kraanwater geven tot haar bladstelen weer groen beginnen te worden.
                      Daarna rustig aan steeds een beetje voeding meegeven, als de bladstelen weer paarser worden
                      geef je even 2-3 dagen normaal kraanwater totdat de steeltjes weer wat bijtrekken.

Wiet is en blijft onkruid, het heeft niet heel veel nodig om te groeien en te bloeien.
                      De meesten streven alleen naar de perfecte omstandigheden om de opbrengst zo hoog mogelijk te maken.
                      Als ze het niet echt naar hun zin hebben zul je ook wat inleveren betreft je opbrengst, maar je haalt er zeker nog wat vanaf!
                      Kop op!
                      Last edited by kroket; 26 June 2010, 03:08.

Comment

En.. Trekken ze nog een beetje aan?

Comment

Inderdaad Kroket.Die paarse is dus een vent & heb ik gisteren bij de kippen gegooid & die andere mini White Widow,staat terug in de kast op 12/12,want hij kwam buiten in bloei.
                          Zal er eens een foto van nemen als hij in ze'n lichtperiode zit.
                          Moet er nu nog voeding gegeven worden , of enkel water??

Comment

Mooi om te horen rider

Wat ik begrijp heb je ze vorige week nog in een grotere pot gezet..
                            Denk dat je dus nog wel even voeding in de aarde hebt zitten, met een weekje (of misschien 2) als dat er ook uit is kun je voorzichtig gaan bijvoeden.
                            Begin met een kleine hoeveelheid voeding en wissel af met normaal water, de aarde slaat ook aardig wat voeding op.
                            Als je denkt, wat zijn mn bladeren toch licht van kleur of er gebeurt niks met de steeltjes (verkleuring), kan je wat meer gaan geven.

Comment

Je ziet de topjes al op me'n WW.
                              En hoe nu verder???? Vertrek morgen voor 2 weken naar Spanje.HA.

Foto-RPWLSZUY.jpg

Comment

ik heb deze lampen voor de bloei 4 stuks in een kastje Phlillips master pl - e polar 23w 827 e27 zijn die goed ervoor ?

Comment

Bezig...
                                X