Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner. Tips mbt aanschaf en gebruik lamp, tent, voeding etc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Beginner. Tips mbt aanschaf en gebruik lamp, tent, voeding etc

    Korting op 420shop
    Beste hobby kwekers,

    zelf ben ik een beginnend kweker en ik zit met een hoop vragen. Ik zou graag men eerste tent willen kopen. Nu heb ik via een website wel iets intressants gevonden maar ik weet niet welke lamp ik het best kan gebruiken. Ik twijfel tussen een 270w of een 360w spectrabox pro 5 (led). + heeft er iemand ervaring met doseringen van voeding en dergelijke? Ik zocht vertafort te gebruiken, mensen die hier ervaring mee hebben?
    ik bedankt jullie al vast!

    Mvg Extreemhigh

    #2
    Voor advies zul je meer info moeten geven omtrent de grootte van je kweekruimte.

    Lees anders dit eerst even door.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-nl-beginner
    Succes
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3


      Je past de lamp aan op het kweekoppervlak.
      Daarna pas je de afzuiger aan op de lamp, en de filter op de afzuiger.
      Easypeasy.

      ** kijk ook eens op het forum "de kweekruimte" waar je info over dit soort dingen kunt vinden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Oke bedankt jongens! :p en dit zou voor een opp van 120x120x200 zijn dus kdacht dat daar wel al iets sterker in mocht. Maar ik zal is op deze links kijken of ik alle info vind, nog is bedankt!

        Comment


          #5
          Persoonlijk zou ik voor zo iets gaan als ik overstap op led.
          4 van deze dingen bijvoorbeeld
          https://www.todogrowled.com/gb/led-g...l-star-60.html
          Of kijk anders hier eens
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs
          Volgens de specs van je genoemde lamp belicht deze een oppervlak van 0,8m2
          https://www.desjop.nl/index.php?lang...b#.WkRLvDO0uEd
          Maar de oppervlakte die je wilt belichten is 1,44m2.

          Hopelijk kan je met deze info wat.

          Succes
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment


            #6
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              amai jij ziet het direct groot en is dat voor eigen gebruik?
              2x600 watt plus afzuiger plus fan enz kost je wel dikke 130 euro per maand aan elektriciteit he
              daaraan al eens gedacht soms?
              eerder ging je voor 120x120 en nu direct voor een 280x120 das wel groot verschil
              en verwacht geen 1,2kg droog hieruit van eerste keer want die 1 op 1 is wel bij ervaren kwekers
              maar soit ik volg je eerste kweekverslag alleszins

              Comment


                #8
                Beste Danny,
                bedankt voor te reageren en ja 'go big or go home' was het motto voor ik hieraan begon en ook heb ik hierbij een partner incrime dus alles is gedeeld door 2 enjaa inderdaad we hebbe onze zinnen gezet op 600g dat zou haalbaar moeten zijn toch? Enja 1st was het de bedoeling om weinig planten te gebruiken maar dan zoude deze lang moete groeien voor de gewenste capaciteit dus ben ik bij verschillende hobbykwekers gaan kijken en sommige hadden gewoon meer planten staan die ze max 70cm laten worden en dan in bloei zette zodat de cyclustijd vermindert maar je toch nog wel wat hebt bereikt in die korte periode en daarom zoeken we ook te klonen van moeder planten enz iedere keer achter 5maanden de sterkste stek te nemen en daarweer verder mee te gaan.
                Mvg Extreem

                Comment


                  #9
                  Stekken zijn altijd even sterk en ook even sterk als de moeder, daar gaat het precies om bij stekken: uniformiteit.

                  Partner in crime, yeah....als er geoogst wordt.
                  Verder loop jij al het risico.
                  Daar hebben jullie het wel over gehad hoop ik ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Hey beste forumleden,

                    het is weer even geleden dak een update heb gegeven dus hier komt het.
                    1ste en vooral wil ik 1st antwoorden op QnQ reactie. Tuurlijk zijn wij of beter gezegd ik hier van bewust en onze regeling loopt prima op deze moment maar toch bedankt voor dit even boven te halen. Ook werd er my verteld dat ze inderdaad de zelfde eigenschappen heeft als de moeder maar ik dacht dat deze konde verschillen van elkaar want ja niet iedere mens is de zelfde en ik dacht dat dit voor planten misschien ook zo zou zijn geweest. Dus bedankt voor deze info

                    Verder groeie ze zeer goed! Ik ben begonnen met Terra Vega toe te voegen voor de groei. Ik ben gestart met een lage dosis (6ml) om te zien hoe ze reageren en zoek dan geleidelijk aan op te bouwen. Ze krijgen ook rhizotinic maar moet ik deze blijven geven of niet?
                    De gorilla is denk ik klaar voor te stekken zowel als de haze berry dus binnenkort familie uitbreiding
                    ook zoek ik Terpenes te gebruiken voor de gorilla. Iemand die hier ervaringen mee heeft?

                    Tips and tricks altijd welkom
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      Als je een schaap kloont is die ook een kopie van het origineel, ik denk dat het bij mensen hetzelfde is.
                      Niet iedere mens is hetzelfde omdat wij geen klonen zijn maar nakomelingen van twee verschillende genen-pools. (vader en moeder)
                      Uit zaad van planten komen ook nakomelingen met andere kenmerken en die kunnen onderling ook verschillen.
                      Ahja, genoeg geneuzel eh...maar stekken zijn dus een kopie van de moeder omdat er geen invloed is van andere genetica.
                      Als de moeder bijv. TMV heeft (of hermafrodiet is) dan krijgen alle stekken dat ook.
                      (hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd, ik heb er niet voor geleerd zoals sommige andere leden op JD

                      Ik wilde eigenlijk alleen ff vragen hoeveel water je bij die 6ml doet, want bij Terra Vega is de maximum dosis voor grote planten 5ml per liter water.
                      De planten op de foto staan een week in de pot ongeveer ? Dan hebben ze nog geen voeding nodig eh....
                      Misschien over 1-2 weken, en dan begin je met 2ml/L ofzo.
                      Kun je aangeven in welke grond de planten staan, want ik zie wel veel verschil, maar ik zie niet welke in de kilomix en welke in de batmix staan.

                      Ahja, en heb je inmiddels de Terra bloom al gevonden ?
                      Dat is de bloeivoeding waarmee je begint, ongeveer 2-3 weken na omschakeling op 12/12
                      PK13/14 is een PK booster, die geef je alleen in week 5 van de bloei.
                      Green sensation heeft hetzelfde doel als PK13/14.

                      Je zoekt terpenes ?
                      Terpenen zijn moleculen die in de plant zitten.
                      Daardoor gaan je planten zo lekker ruiken en smaken.
                      Een plant die je niet ruikt heeft weinig terpenen en zal ook een stuk minder smaak hebben.

                      Grts
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Je hebt het misschien niet gestudeerd maar ik ben er wel heel veel mee met je uitleg! Top
                        de dosis van Terra Vega is op 2 liter gebaseerd omdat ik 2liter spa geef aan de plantjes.
                        de 2 bovenste heb ik in een mix gezet(badmix en kilomix).
                        De amnesia staat in de badmix en de andere haze staat in de kilomix. Misschien moet ik wat meer gronden gaan mengen?
                        Maar kmoet er ook bijzeggen dat de kleinste hazeberry teveel water had gekregen in begin en was in de nacht omver gevallen maar ik heb deze nog kunnen redden maar staat wel zeer veel achter.
                        dat green sensation bijna het zelfde was al pk13/14 wist ik niet. Dus deze moet ik niet in combinatie gaan gebruiken dan?
                        Ook over de tyden van voeding geven wist ik niet maar met de over schakeling van groei naar bloei wou ik byna 2 weken zuiver water gebruiken dus dit zou dan moete lukken denk ik.
                        Ook staan ze al een maand te groeie, de grootste is al 35cm xd das nog niets en waarschijnlijk had het sneller kunnen gaan maar ben ook laat begonnen met de voeding denk ik.
                        Op internet (Zamnesia) kan je Terpenes kopen deze zijn inderdaad voor smaak en geur. Het zou 100% natuurlijk zijn en je zou 1 druppel ervan op je top moeten doen en dit er laten indrogen. Ik wou weten of er hier mensen waren die er misschien ervaring mee hadden.
                        in ieder geval al hartelijk dank voor je tips en raad QnQ! khouw jullie op de hoogte van het verdere verloop!

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Ik zou geen rommel op je zelfgekweekte zuivere wietje doen, dat is niet nodig.
                          Ok, zolang ze maar leven is er hoop he, succes.

                        #13
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #14
                          Hey beste leden,
                          het is weer een tijdje geleden dat ik me laten horen heb maat alles gaat hier zeer goed. Ik zou graag wat foto's delen maar ik kan blijkbaar maar 1 tegelijk uploaden . Net hebk een nieuwe lamp geplaatst voor de stekken klein te houden. Een 18W TL-lamp heb ik momenteel erboven hangen en dit lijkt toch goed te gaan (bureaulamp van +-15jaar oud had het begeven). Ik zoek binnenkort over te schakelen naar bloei moeste er nog tips zijn houw je dan zeker niet in om een comment te posten .
                          Alvast bedankt !

                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                            #15
                            Howto: Meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                            • Extreemhigh
                              Extreemhigh commented
                              Editing a comment
                              Hartelijk bedankt Q!
                          Bezig...
                          X