Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag ledstrips Samsung F-Series gen3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag ledstrips Samsung F-Series gen3

    Korting op 420shop
    Hoi, kan ik deze samsung f series 3 gen led strip gebruiken voor het maken van een kweeklamp?
    De Samsung SI-B8V261560WW

    #2
    Ik ben het zelf aan het testen, maar ik ben zelf meer fan van daglicht-wit, of cool white. Da's net meer in het spectrum voor groene planten.
    Met "warm wit" zit je er net iets naast; het werkt, maar niet zo goed als cool white.

    Zelf heb ik maar een beperkte test setting, en die gaat pas draaien in de winter.
    Ik heb wat spaarlampen vervangen voor een LED-strip, daar lijken de planten geen last van te hebben. Ze lijken het ook niet super veel beter te doen. Maar het bespaart me ontzettend veel hitte en de strips zijn tenminste waterdicht. Maar in dit geval gaat het dan om tropische schaduwplanten.. Wiet vraagt 10x zoveel licht per oppervlak. Het kan best zijn dat je uiteindelijk toch een gelijkaardig wattage op moet hangen als andere lampen.

    Zelf ben ik er wel van overtuigd dat het zonder zelfbouw-COB-systeem kan. Ik heb een aantal plantenlaboratoria gezien, daar waar ze niet in disco-paars kweken, gebruiken ze cool white TL. Dat hebben zij uitvoerig getest, zodat ik dat niet hoef te doen. Bij mezelf is het om die waterdichtheid en de levensduur vs. kosten te doen. Ik ga er vanuit dat mijn LED-voeding toch wel 6 jaar mee gaat. Mijn T-neon kost elk jaar 120 euro omdat zowel de lampen als de fittingen/behuizing/elektra het begeven. Neon geeft veel meer licht, maar vraagt het dubbele wattage en wordt een aantal keer zo heet.
    Mijn LEDs draaien stabiel op 49 graden C. Een hele verlichting ten aanzien van 80+ graden.
    Maar goed, ik heb dus nog geen overtuigend resultaat geboekt.. Dat komt komende winter.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Met een stuk of 10 van die strips kan je er prima plantjes onder kweken denk ik.
      Zou inderdaad wel iets koeler licht kiezen.
      Bij cobs gebruik ik 4000K en dat is al 'warm' genoeg om onder te bloeien.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bringdown heeft met deze een kweekje gedraaid misschien kan je is in zijn topic kijken .

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...diy-led-strips

        Comment


          #5
          Ik gebruik al jaren 3000K led verlichting (COBs en wat recenter strips). Werkt prima. 3500K kan ook nog wel voor bloeien, maar hoger dan dat zou ik toch eerder voor voorgroeien gebruiken.

          Heb zelf van de Samsung F-series de SI-B8V521560WW met dubbele rij leds. Heb je er maar half zoveel nodig. Scheelt in de hoeveelheid werk om een armatuur te bouwen, maar ook flink in de kosten.

          Rond de 325W van die dubbele rij strips per m2 zou voldoende moeten zijn voor 800umol/s. Ze worden getest op ongeveer 50W en dan heb je er dus aan 6 of 7 genoeg per m2.


          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Wietefras
            Last edited by Kleine Belg; 19 March 2019, 09:41. Reden: nieuwe info gevonden
            2018, Bubblegum, Kera Seeds
            2019, Jack Herer, Kera Seeds

            Comment


              #7
              Hoe meer strips hoe dichter de lamp erop kan. Al moet het ook weer niet zo zijn dat je absurd veel watts op een oppervlak straalt.

              Ik weet niet hoe efficient de led strips zijn die je wilt gaan gebruiken, maar de goeie strips zijn met 170lm/W a 180lm/W wel twee keer (tot drie keer) zo efficient als TL balken. Dus dan heb je aan een veel lager wattage al voldoende vergeleken met die TL balken. Dat scheelt ene hoop stroom en dus een hoop kosten. Al is soms wel het probleem dat als het te efficient wordt dat je het dan weer niet warm genoeg krijgt.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                ik heb de Samsung F-Series LT-F564B 2′ LED Strip Build – 3’x3′ gemaakt van https://ledgardener.com/diy-led-stri...ung-bridgelux/
                zeer content van de resultaten (laatste run was 1g/w). de link gaat naar een pagina waar je goede bedradingsschemas, driver en ledstrip keuze kan bekijken en kan vergelijken voor verschillende maten van growboxes.
                Let op als je zelf bouwt met de hoge stromen die gaan lopen door je draden. Zoals je er kan lezen, gaat het bij de leds over "the sweetspot" zoeken. dit wil zeggen dat je kijkt naar het hoogste rendement van de leds vaak rond 75 % van hun max). Je voedt de strips dus niet met de maximale stroom die ze aankunnen. je kan dan beter een paar strips meer hangen en zodat je meer leds hebt die samen dezelfde lumen kunnen geven. dan benader je de 170-180lm/watt zoals in de datasheets te vinden is.

                kweek ze!

                1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

                Comment

                Bezig...
                X