Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De verlichting in je kweekruimte

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: De verlichting in je kweekruimte

    It's alive...
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      Re: De verlichting in je kweekruimte

      Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
      It's alive...
      Dat bedoel ik

      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      En waarom kies je daarvoor ipv 400 hps? Puur de warmte want dit moet toch ook wat warmte creeeren? En leds kunnen ook een felle piekstroom trekken las ik ergens op een electra forum. 35 fittingen, 35 ledspots. Das ook een duur plaatje. Gedurfd, dat wel.

      Comment


        Re: De verlichting in je kweekruimte

        Is zo'n 60x60 tl bak geschikt voor de eerste paar weken voorgroei?
        Over TL en de kleuren weet ik inmiddels genoeg, maar welke afmetingen heb je nodig als je vanaf het ontkiem moment 3 weken wilt voorgroeien met zo'n 15 zaden?

        http://link.marktplaats.nl/m910867247
        Baas in eigen brein.

        Comment


          Re: De verlichting in je kweekruimte

          Anyone?
          Baas in eigen brein.

          Comment


            Re: De verlichting in je kweekruimte

            Als je weet dat de tl geschikt is voor de groei vanwaar dan deze vraag. Ja deze zijn geschikt voor de groei mits de juiste kleur. lamp er 5-10 cm boven hangen.

            Pak de maten van je voorgroei bakjes die doe je x 15 en je hebt je antwoord of het past.

            Pak je gewoon plastic drinkbekers om te ontkiemen dan moeten ze na een week omgepot worden dan is de lamp alweer aan de kleine kant dus 1 max 2 weken onder die tl bak dan of je moet er meerdere nemen dan kunnen ze de gehele groei eronder staan

            Comment


              Re: De verlichting in je kweekruimte

              Dank je, ik vroeg het omdat ik nog nooit onder een lamp heb voorgegroeid en dus niet weet hoeveel sneller het groeit onder tl in vergelijking met de vensterbank zoals ik vorig jaar deed. Met andere woorden hoeveel potten kan ik kwijt onder 60x60 tl zonder over 2 weken in de verdrukking te komen dmv de groei. Vorig jaar was een clematis potje voldoende voor de eerste 2 weken nu zal een grotere pot nodig zijn. Ik wil sexen voor het naar buiten gaat. Ik kan weer verder nu, thanks. Hierna gaan ze meteen in 32 liter of volle grond.
              Baas in eigen brein.

              Comment


                Re: De verlichting in je kweekruimte

                Ok, weer iets afgevinkt van m'n lijstje.

                Voor de eerste 2-3 weken voorgroeien (als dat genoeg is om te kunnen sexen) heb ik een 60x60 tl bak incl stekker gekocht met 4x18 watt 830 buizen.
                Werkt prima en kostte nog geen tientje. Ook nog even een constructie verzinnen met 4 kabels en een katrol zodat ik traploos de lamp mee kan laten stijgen met de planten.

                IMG_20150324_185132(1).jpg

                De bak wordt gemaakt van whatever is cheap en dan wit verven met latex of grond.
                Ondertussen ook nog even nagaan of een begin op 12-12 handig is en potten verzinnen die groot genoeg zijn voor zo'n korte periode en waarvan er zoveel mogelijk onder deze lamp passen.

                Nog even een vraag voor de kenners, dat wat nu aluminium is.. is het beter om dat zo te laten of kan ik het beter wit spuiten?
                En dat rooster.. er uit slopen?

                Morgen of overmorgen zullen de Omni Red Escape zaadjes wel binnenkomen bij m'n safehouse
                Iedere stap dichter bij de uitrusting compleet hebben maakt me enthousiaster en vrolijk. Ik heb er zin in!
                Baas in eigen brein.

                Comment


                  Re: De verlichting in je kweekruimte

                  rooster eruit slopen das enkel voor op kantoren zodat je niet in de tl buis kijkt. de reflector erachter laten zoals die is.

                  Comment


                    Re: De verlichting in je kweekruimte

                    Bedankt voor je snelle reactie @FlintStoned Ik maak hem even schoon en ga morgen slopen.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Kon het niet laten.. meteen gaan slopen...
                    Ff een tip voor degenen die zo'n lamp overwegen. Sloop je het rooster er uit dan vallen die reflectie V vormen er ook uit haha .
                    Geen ramp verder maar zorg ervoor dat je hittebestendige constructielijm of iets dergelijks bij de hand heb, dit is zo gefixed.
                    Ik zal morgen eens kijken of die action kit patronen met lijm tegen hitte kunnen. Zo warm wordt het niet maar better safe. Oh.. en doe handschoenen aan, hier ging het goed maar dat spul is scherp.
                    Last edited by Eclecticon; 24 March 2015, 20:20.
                    Baas in eigen brein.

                    Comment


                      Re: De verlichting in je kweekruimte

                      Ik zat lekker te browsen en kwam deze tegen LED lampen tegen:

                      Bloei lampen:
                      http://www.ledhydroponics.co.uk/helios6-978.html
                      en
                      http://www.ledhydroponics.co.uk/superhelios6.html

                      De 1e heeft een verbruik (stekker) van 450W maar een HPS equivalent van 1000W
                      De 2e heeft een verbruik (stekker) van 600W maar een HPS equivalent van 1600W


                      Full spectrum:
                      http://www.ledhydroponics.co.uk/superhelios4.html

                      Heeft een verbruik (stekker) van 400W maar een HPS equivalent van 1200W

                      Zijn er al ervaringen met de meest nieuwe modellen? of blijft het verkoop praat...
                      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                      Verslag:
                      1e n00b binnen kweek...
                      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                      Comment


                        Re: De verlichting in je kweekruimte

                        dus andere lamp kopen voor de bloeifase
                        "Weed is not a Drug,it's a plant,
                        So i'm not a drugdealer,
                        i'm a Florist"

                        Comment


                          Re: De verlichting in je kweekruimte

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ariebombarie View Post
                          De 1e heeft een verbruik (stekker) van 450W maar een HPS equivalent van 1000W
                          De 2e heeft een verbruik (stekker) van 600W maar een HPS equivalent van 1600W
                          Heeft een verbruik (stekker) van 400W maar een HPS equivalent van 1200W
                          Sprookjes.jpg

                          Onzin dus.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            Re: De verlichting in je kweekruimte

                            Ik heb nu een Sunmaster 600W HPS lampje gekocht, deze is voor Grow & Bloom. Ik zit nu in de grow phase en het gaat echt prima met deze lamp, en ik vindt het super handig om maar een lampje te hebben. Kent iemand anders deze?

                            Comment


                              Re: De verlichting in je kweekruimte

                              Tja, HPS blijft toch...

                              Comment


                                Re: De verlichting in je kweekruimte

                                Blijft toch wat ?
                                Maak je zin eens af ?
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X