Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De verlichting in je kweekruimte

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: De verlichting in je kweekruimte

    QNQ2012274.JPG deze ? Bij de doe-het-zelf zaak.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      Re: De verlichting in je kweekruimte

      Simpeler, eenvoudiger en veiliger kan het toch niet.
      Nergens blote draadeinden.
      Maar voor zover je foto exact weergeeft wat ik zie, is dat je met een zwarte schakeldraad -naar ik vermoed van 2.5 kwadraat- negen fasedraden van 2.5 of 1.5 kwadraat hebt doorgelust.
      Daar is op zich niks mis mee: Ik doe dat wat anders.
      Bij mij gaan er geen dubbele draden in een enkele klem:ik stop een enkele draad in de klem, maar voordien heb ik via een lasdop een aftakking gemaakt.
      Er zijn vele wegen die naar Rome leiden: wat wijsheid is, kunnen we alleen maar naar raden.
      Last edited by Kwasimodo; 12 December 2014, 09:29.
      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

      Comment


        Re: De verlichting in je kweekruimte

        Lasdoppen worden tegenwoordig niet meer gebruikt. Dat ding heet een lasklem en is veel veiliger. Snap niet goed waarom je dan nog zo'n lasdop wilt gebruiken? 2.5 mm voor tl'en is overkill. Anderhalf is echt zwaar genoeg, zeker over de korte afstanden die hier gebruikt worden.

        Comment


          Re: De verlichting in je kweekruimte

          Een goed getwijnde draad in een lasdop vind ik altijd nog veiliger dan een lasklem.

          Maar als jij lasklemmen veiliger vindt dan is dat jouw goed recht,

          Natuurlijk is 1.5 kwadraat meer dan voldoende op een tl aan te sturen.

          Maar ik koop mijn 2.5 kwadraat draad op lengtes van 100 meter.

          Dus het nut van 100 meter extra 1.5 kwadraat draad-in drie kleuren- aan te schaffen, vermag ik niet in te zien.
          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

          Comment


            Re: De verlichting in je kweekruimte

            dat zijn WAGO klemmen kunde gewoon in doe-het-zelf halen

            Comment


              Re: De verlichting in je kweekruimte

              De kans dat iemand niet professioneel een lasdop verkeerd gebruikt is zoveel keer groter dan zo'n klem. Ik ken een aantal mensen uit de bouwsector, die gebruiken enkel nog klemmen.

              Comment


                Re: De verlichting in je kweekruimte

                Er is een reden waarom men lasdoppen niet meer gebruiken en enkel nog waggo's.
                Twijfel zelfs niet,gewoon e waggo gebruiken, geen lasdoppen

                Comment


                  Re: De verlichting in je kweekruimte

                  Denk er wel aan dat de wago's gemaakt zijn voor harde draad, gaat niet werken met soepele draad.
                  Je kan de draadeinden solderen maar nog mooier is een eindaderhuls monteren, maar ik moet daarbij zeggen dat ik de rechte hulsjes niet bij de bouwmarkt kan vinden en de bijbehorende tang evenmin. Wel die setjes die voor auto's veel gebruikt worden maar die zijn niet geschikt.
                  Solderen zal dus voor de meesten de handigste optie zijn.
                  Last edited by TP70; 18 December 2014, 14:19.
                  Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                  Comment


                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      Re: De verlichting in je kweekruimte

                      QnQ je hebt helemaal gelijk en het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Solderen heeft een averechts effect bij klemverbindingen; je maakt de verbinding juist nog onbetrouwbaarder dan die al is. Tin is zo zacht dat je het gewoon wegdrukt zonder dat het enige elastische energie opneemt, waardoor er nooit een goede klemkracht op de ader kan worden uitgeoefend.

                      Comment


                        Re: De verlichting in je kweekruimte

                        ja ok, die met oranje klemmetjes zijn geschikt voor soepele draad, was ik even vergeten te vermelden.
                        Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                        Comment


                          Re: De verlichting in je kweekruimte

                          Nou, hij is eindelijk gelukt, ondanks mijn twee linker handen:



                          Het lijkt heel veel licht, maar het is bij elkaar maar 377 watt.
                          Die planten moeten nog dichter bij het licht tegen het screen aan.

                          Comment


                            Re: De verlichting in je kweekruimte

                            Uwe foto is ni zichtbaar...

                            Comment


                              Re: De verlichting in je kweekruimte

                              Nog eens proberen dan.
                              Vanwege mijn linker handen is ie nog niet zoals de bedoeling was;

                              DSCF0025.jpg DSCF0028.jpg

                              Comment


                                Re: De verlichting in je kweekruimte

                                En waarom kies je daarvoor ipv 400 hps? Puur de warmte want dit moet toch ook wat warmte creeeren? En leds kunnen ook een felle piekstroom trekken las ik ergens op een electra forum. 35 fittingen, 35 ledspots. Das ook een duur plaatje. Gedurfd, dat wel.

                                Comment

                                Bezig...
                                X