Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De verlichting in je kweekruimte

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ja 2 keer 1 keer te halveren en daarna weer volle bak ik ga een verslag maken heb weer een hoop veranderd
    en ga ook weer een hoop veranderen Ben ook nooit te vereden gr

    Comment


      30 pagina's die ik moet uitpluizen, pfff...

      Ik ben bezig met 5 kleintjes uit zaad en omdat ik hier nog dure 90 cm tl's had liggen, 30€ per stuk, heb ik die boven de net ontkiemde zaadjes gezet.
      Tot nu toe gaat het goed met de aquarium verlichting maar het zal nog wel ff duren alvorens ze minstens 40 cm hoog zijn en in de bloei mogen.

      Ik wil eigenlijk wat we allemaal willen, zo weinig mogelijk stroomverbruik en toch een goede oogst. En het is maar voor 1 x per jaar 5 planten en 600 watt erop liever niet.
      Maar goed, heb een week leesvoer hier en als ik er dan nog niet uitkomt dan roep ik hier wel zachtjes om hulp.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        Met licht erop. Ik heb alleen de fout gemaakt door er 4 vanaf ontkiemd zaadje meteen in een 7 liter pot te planten.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Hoezo is dat fout ? Erger is dat je die 7 liter pot met slechts 4 liter aarde hebt gevuld..

        • Boomvalk
          Boomvalk commented
          Editing a comment
          5 cm van de rand. En ik dacht fout omdat ik ergens op het forum las dat je ze in het begin beter in kleine potjes kan zetten ivm water geven.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Potten mag je de volgende x best vol maken, zakt altijd nog in. Waar aarde is kunnen wortels groeien.

          Kleinere potjes vind ik juist lastiger, die drogen sneller uit en dan moet je eerder / vaker water geven. Is ook persoonlijk, ieder heeft zijn eigen methode.

        Wel interessant maar de effectieve belichting afgaande de versch sterkte lamp, dit is wss zonder gebruik v reflector gerekend?

        Ook valt de juiste minimumafstand te herzien want de streefwaarde hangt sterk vd luchtvochtigheid af.
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          Heeft er iemand ervaring met een mars hydro tc-3000 ? deze zou 300w moeten leveren. Ik ben van plan deze gaan te gebruiken in een 100x100 maar weet niet of wel groot genoeg is daarvoor. Volgens marshydro zou deze te klein zijn, maar op internet zie ik veel telers deze gebruiken in een 100x100

          Comment

          Bezig...
          X