Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED DIY tutorial voor noobs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Je kan natuurlijk ook altijd de moeite doen om iets als een halfpipe scrog te maken. Als de wanden uit planten bestaan is er geen verlies.

    Comment


      Ja er zijn ook andere methodes om de wandverliezen wat proberen te verminderen, maar daar zijn weer allerlei andere nadelen aan verbonden. Bijvoorbeeld ook met een halfpipe heb je nog flinke wandverliezen of anders enorme uniformiteitsproblemen.

      Maar goed "niemand" doet dat hier ook, dus dat wordt wel heel theoretisch allemaal. Met HPS verbaast het me eerlijk gezegd wel dat geen hond met de lamp vertikaal kweekt. In de VS is dat wel gebruikelijker. Met leds heeft het eigenlijk allemaal niet zoveel zin. Al wil ik dat ook nog wel een keer proberen. Worstel alleen een beetje met de bereikbaarheid van de planten.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Drie jaar geleden heb ik er hier een verslag van gemaakt. Ging toen voor het eerst naar 1 op 1 met hps. Daarna de moeite niet meer gedaan. Nu zet ik gewoon de grote aan de buitenkant en de kleintjes in het midden. Maar voor zoiets perfect in orde te krijgen zou je in twee keer moeten zaaien.

        Comment


          hallo wat vinden/denken jullie van deze led diy kit?

          Kingbrite 200w Diy Cxb3590 Cob With Reflector And Frame Grow Light Kit , Find Complete Details about Kingbrite 200w Diy Cxb3590 Cob With Reflector And Frame Grow Light Kit,Cxb3590 Led Grow Light,Cxb 3590 Grow Light,Cxb3590 Grow Light from Supplier or Manufacturer-Shenzhen KingBrite Electronics Co., Ltd.
          De Bloemen Van Bri

          Comment


            Niks mis mee, alleen dure verzending en bijkomende kosten en die lenzen zijn overbodig.

            Comment


            • WillyWally
              WillyWally commented
              Editing a comment
              beowulf
              En in plaats van die reflectoren die lenzen ?
              Heb gezien dat je dan wat licht verliest maar is er niet meer risico dat de COB vuil word of beschadigt geraakt zonder iets ?
              En wil je (of iemand anders) is kijken
              https://kingbriteled.en.alibaba.com/...21995f482soXXw
              Ik zou gaan voor 1 van 200Watt maar ze hebben er meerdere en snap het verschil niet, sorry als het een noob vraag is wil uiteindelijk gewoon de beste lamp voor m'n plantje

            • Wietefras
              Wietefras commented
              Editing a comment
              Je kan de COBs schoon maken met isopropanol (isopropyl alcohol). Staan op Youtube wel filmpjes van (geloof van Bridgelux)

              Heb eigenlijk niet gemerkt dat ze vies worden, maar als je toppen er tegen aan groeien dan kan het wel natuurlijk

            • WillyWally
              WillyWally commented
              Editing a comment
              Wietefras Bedankt !

            Ik heb hier misschien een goeie vangst gedaan op het werk.
            Ik verschoot me een ongeluk toen ik vanmorgen volgende sets op een pallet zag liggen...
            Heb direct gevraagd of ik er 4x mocht meenemen als ik ze kon gebruiken


            Het zijn niet de standaard sets die worden verkocht, maar ik vroeg mij af of ik van deze samengestelde lampen iets kon vinden.
            Lijkt mij dat ik die lens en die COBs wel makkelijk te vervangen zijn.

            Ik heb al gezocht naar die drivers enzo, maar ik ben daar allemaal niet zo super handig in. Ik probeer het uit te zoeken, maar weet dat hier personen zitten die waarschijnlijk de info klaar hebben zitten in hun hoofd.

            CHeck foto's. Als ik de drivers en alu frame al kan hergebruiken, scheelt mij al wat aan prijs, dan hoef ik er enkel nieuwe COBs op te zetten.
            Ik heb wel volgende website gevonden met info over deze lampen. Het zijn zijn ook gewoon high brightness magazijn lampen.

            http://www.globalmarket.com/product-...-10187601.html

            Ik tag hier 2x LED experts als ik dat mag ? Wietefras beowulf

            Ik vind er zelf niet meer info over tot ik hem straks open vijs, maar volgende dingen zouden er moeten inzitten:


            Driver: LD-HBL-80W-CL2 (vind ik niet echt terug op meanwell website)
            COB: Bridgelux, 80 Watt (geen idee welke COBs dit zijn, maar lijk mij haalbaar te zijn om ze te vervangen met een gewone COB 3590 met holder
            Color Index: >= 80Ra
            Input AC 85-265
            Lumen: 7200lm
            CCT: 2700~7500K
            PF > 0.95
            Voltage: 90 - 260V
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 7 photos.

            Comment


              Gewoon zo gebruiken?

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Inderdaad.
                Aansluiten, ophangen, klaar.

                En maandag met de auto naar het werk en de rest van die lampen inladen.

              • WietParkiet
                WietParkiet commented
                Editing a comment
                maar is er iets als teveel licht voor wietplanten? Het zijn "high intensity" leds normaal, die een hal moeten verlichten. Als ik er zo 4 of 5 in een tentje hang open ik misschien een portaal naar een andere wereld

                Soit, ga morgen zo'n stekker halen, zal er eentje aansluiten en zal eens zien wat dat geeft!

              Goh, ken er niets van en wil niet dat men huis affikt

              Ik heb er 5 meegenomen, heb er 1 uit elkaar gehaald. Ik denk dat ik die drivers wel kan gebruiken. Het zijn - voor zover mijn kennis rijkt - 1200mA.
              Die leds heb ik nog nooit gezien en ga ik niet gebruiken, als ik die drivers kan gebruiken dat zou echt vet zijn! Zitten er trouwens 2 in.

              Enkel lees ik in de cree datasheet 36V en 72V, maar op todogrowled zie ik wel dat die drivers ook 70-136V zijn.
              Heb er geen kaas van gegeten, maar alles lijkt binnen specs te vallen.

              Die koelblokken zijn 16cm diameter en 13 hoog, dus die kan ik zeker gebruiken.

              Als ik toch nieuwe drivers koop, ik heb gezien dat ze bijtodo van die drivers kopen die je aan die koelbox kan schroeven maar ook zo'n losse. Wat is het verschil?
              Als ik vrij ben straks zoek ik wat dieper, maar denk dat ik best nieuwe cobs en driver koop.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 5 photos.

              Comment


              Dan zou ik eerder is op de site van TME kijken, die drivers die ze bij todogrowled gebruiken kosten daar iets van een 16 euro. Moet je juist de afmetingen van de cree chips is bekijken. Is wel belangrijk da ze volledig contact maken met de heatsink. Maar je kan deze dus ook perfect gebruiken, 1200 mA is ideaal. Chips en holders en klaar.

              Comment


                Ik vind het moeilijk om die afstanden van de holders terug te vinden.. COb holder dimensions vind ik bijna enkel de sites die het verkopen, maar vind er geen datasheet van. Die koelblokken hebben maar 4x gaten en die staan 3.2cm uit elkaar. Iemand een idee?

                Even over die 2 drivers. Als ze beide 40watt zijn heb ik dan in totaal 80watt? Snap gewoon niet waarom er 2 op zitten. De eerste zegt wel power supply en de ander driver..

                Ik denk dat ik morgen eens een zo'n stekker ga halen en 1 lamp gewoon effe daaraan vastmakken en opstarten, eens zien wat dat geeft.
                Last edited by WietParkiet; 2 February 2019, 16:42.

                Comment


                  Ik heb de leds gevonden denk ik:

                  https://getiangroup.en.made-in-china...W-LED-COB.html

                  80W en ik heb 2x drivers van 40 Watt, dus dat zouden ze wel eens kunnen zijn

                  Kleur code is 6000K, is goed voor groei, maar niet voor bloei als ik de tutorials hier zo lees. Ga ik daarmee in de problemen komen of heb ik gewoon genoeg watt dat het niet zo hard uit maakt?

                  EDIT: Knal, stekker aan vast gemaakt en de eerste werkt al. Komt serieus wat licht af! Zo, nu nog een tentje en afzuiging en we zijn gesteld.
                  Last edited by WietParkiet; 3 February 2019, 15:22.

                  Comment


                  • Weske
                    Weske commented
                    Editing a comment
                    Voor bloei heb je 3000/3500k nodig

                  Ik heb ne maat dat een kleine kast (35x35x150) wilt ombouwen tot kweekruimte en daar graag een COB in zou willen hangen.
                  Volgens mij is 1 van 50Watt meer dan genoeg maar hij vraagt zich af of hij niet beter af is met 1 van 100Watt.
                  Wat denken jullie ?

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Met meerdere lampen heb je een betere verdeling van het licht, ik zou 4 x 25 watt doen, of 2 x 50 watt.

                  • WillyWally
                    WillyWally commented
                    Editing a comment
                    De kast is maar 35x35...

                  1 lamp is meer dan voldoende

                  Comment


                  • WillyWally
                    WillyWally commented
                    Editing a comment
                    100Watt is ook 1 lamp

                  Bijvoorbeeld:

                  https://www.greensell.nl/c-4230968/c...its-en-lampen/

                  (geen idee hoe je 2 links moet posten)
                  Last edited by WillyWally; 8 February 2019, 17:17.

                  Comment


                    Hier even een noob led vraag, ik zit de vero29 gen7 80cri 3500K te eyeballen. die draait op ongeveer 38v (37,6 @ 25c@2100 volgens datasheet).

                    Ik wil een tentje van 80 bij 80 vullen en ga liever voor wat hogere stroomkosten dan aanschafkosten at the moment.

                    Ik zat te denken om 3 van die cobs aan te schaffen en de EGL-240-2100 (115v) erop aan te sluiten. 3x38=114v@2100mA = 239,4watt

                    Klopt deze berekening? Klopt het setje ook een beetje bij de oppervlakte?

                    Comment

                    Bezig...
                    X