Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Markster´s 5x PP x NYCD(regular seeds)+

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Markster´s 5x PP x NYCD(regular seeds)+

Hallo,

Hier update van groeidag 31 vanaf ze boven grond kwamen

De plantjes groeien erg goed en zijn vandaag voor de eerste dag onder de hps 18/6 daardoor beetje hangerig denk ik .

Ze hebben vanmorgen gewoon afgezuurd water gekregen van ph 6,15. 80 ml per plant
    Tensiometer 6 uur later op 2 dus prima

Daarvoor dag of 4, 60 ml van ph 6,2 en ec 0,8

Denk dat alles vrij goed gaat,en hoop dat de stekken er dit weekend zijn zodat die nog ff mee kunnen onder 18/6 want denk dat deze ver onder 12/12 moeten aangezien ze maar Max 75 cm mogen worden.

1 plantje heeft 1blad met 2 gedraaide vinger (zie foto) hoe zou dit komen??
    Als jullie dingen zie die niet goed zijn hoor ik ze graag,

(Geef langs onderen water)
    Attached Files
    Geniet van iedere dag!!

Comment

Dat je blad wat hangt kan idd zijn door dat ze nu een bom meer licht krijgen. Plant heeft die bladeren en de hoeveelheid bladgroen aangemaakt naar het licht waar ze toen in stond. Plant kan die hoeveelheid bladgroenkorrels niet meer aanpassen maar reageerd door het oppervlak wat teverkleinen door de bladeren wat te laten hangen. Ook het krullen zou hier een gevolg van kunnen zijn. Denk niet dat je een tekort hebt of iets dergelijks. Ook zie ik asymetrische bladeren. Zou eventueel om tmv kunnen gaan. Ik zou er voorlopig ff niks aan doen en verdergaan zoals je nu bezig bent. Als die gedraaide bladeren gaan verkleuren (geel, bruin) trek dan nog maars aan de bel. Het nieuwe blad wat de plant aanmaakt zal weer aangepast zijn aan het spectrum en de intensiteit van je hps.

Grtz

Comment

Grond vochtig genoeg ? op foto 3 ziet de kluit er heel erg droog uit :/ kan ook anders zijn eens je paar centimeter naar beneen gaat in de pot.

MvG Izzzz

Comment

Hallo,

Bedankt weer voor je duidelijke info weer Monty.

@ Iz Water hadden ze pas gekregen langs onderen, dus dat zit wel goed denk ik ( hoest met jou kweek ga je nu door of NO RISK ),ty

Dat gedraaid blad is gelukkig maar 1 blad en dat was ook al onder de tl !

De asymetrische bladeren is ook maar bij 1 plantje maar die had als eerste treu leaves ook al beetje flip blaadjes,hoop niet op tmv (zo ja kun je daar wat aan doen)

Geef ze volgende keer ook gewoon afgezuurd water want heb idee dat blad redelijk ´donkergroen´is!!

Hoop wel snel stekken,zou ik deze toppen anders,misschien tegen eind van de week andere boer met Haze stekken?

Maar hoop op die pp voor vanavond (haha)

Groetjes,
          Last edited by jehsd; 28 February 2010, 10:51.
          Geniet van iedere dag!!

Comment

ghehehe nope man , alles is afgekoppeld en veilig weggeborgen.
            Dames gedumpt in den dender , dus veel valt er niet meer verder te doen
            Maja beter ffkes low profilen en dan weer goed & hard van start

MvG Izzzz veel suc6

Comment

de bladeren zijn zowieso donker,en t soortrje heeft niet zon grote behoefte aan veel voeding.voor de rest gaan ze lekker al moeten ze toch wel op 12/12 aangezien je max hoogte!
              grtz

Comment

Gvd...kutpost!!! Jammer dat die zaden nooit zijn aangekomen he mark. Maar hou deze alvast in de gaten zodat ik er al wat van kan opsteken.
                Grtz $iR
                sigpic

Comment

Hallo,

Mijn blaadjes worden vanaf onderen, heel langzaam geel eerst lichtgroen dan geel is nu verplaatst tot aan de 3 de rij blaadjes (vanaf onderen)

Ook hangen de blaadjes van 2 planten nog wat (niet te droog of te nat en ph ook oke) zou dit nog steeds zijn van het overschakelen van tl naar hps??

Vanavond wat fotoos proberen posten,

Heb ze beetje water met wat voeding gegeven in de hoop dat het geel verdwijnt!! (ik denk tekort nog steeds in 5liter stekgrond)

Groetjes,
                  Last edited by jehsd; 5 March 2010, 14:02.
                  Geniet van iedere dag!!

Comment

Hoy Jehsd,

Als ik het goed op heb dan staan je plantjes al een dikke 5 weken in 5 liter stekgrond zonder dat je er voeding aan hebt gegeven?
                    Dit is in feite zeer arme grond die niet echt bedoeld is om op voor te groeien (enkel het wortelen van stekken en kiempjes). Volgens mij is het dus nogal redelijk logisch dat je na 5 weken tekorten begint te krijgen. Veel sterkere voorbemeste potgrond is op papier goed voor 3 weken, mengsels zoals batmix voor 6 (maar vaak ook minder afhankelijk van je plantjes). Zeker op het vlak van N, Ca en Mg maar ik veronderstel ook wel wat op de andere elementen. Ikzelf zou eigenlijk al anderhalve week tot twee weken geleden gestart zijn met het lichtjes opbouwen van de groeivoeding (20% - 40% - ... eventueel in begin dag niet dag wel).
                    Als het een gebrekje van stikstof is kan het zijn dat het geel terug wat groener kleurt, van Mg en Ca echter denk ik niet dat dat mogelijk is (eventueel het groen terug wat donkerder, maar de blaadjes verlies je op termijn). Vaak lees ik op engelstalige forums dat als je plantjes echt de blaadjes omhoog richten ze bidden om Mg.
                    Ik lees veel over water maar welk water geef je ze? regen of kraantjes?
                    Volgens mij is het snel op te lossen hoor Jehsd omdat je de pH en ec meet. Ik zou zeker beginnen met groeivoeding en zelf starten met een goeie dosis. Hou dezelfde werkwijze min 3 dagen aan om te zien of het iets uitmaakt, trek je conclusies en pas aan. Opnieuw 3 dagen volhouden voor het zien van effect, enzovoort... (1 dagje is gewoon te kort op aarde om effect te zien van een wijziging naar mijn mening).
                    Ik ben niet echt overtuigd over het feit dat je plantjes TMV zouden dragen omdat het echt veel erger kan. Zelf merkte ik ook wel al minder symmetrische vingertjes op bvb voor de fan. Ik zit weer met een besmette batch (opnieuw met het fameuze witverkleuren van de bladeren wat volgens mij afhankelijk is van de waardeplant, NL in mijn geval) en heb vingers die terugdraaien en de hoofdnerf van zichzelf raken of zelf passeren. Ik weet nog je vele ambetante mails over de warmtekabel en veronderstel dat dit dus wel onder de knie is. Veel meer kun je niet doen dan ze een optimale temp geven, vooral ook aan de worteltjes. Sproeien met melk zou ook helpen tegen het bestrijden van virussen en je plantje zou het extra calcium wel eens goed kunnen gebruiken. Echter als het niet nodig is (TMV) zou ik het zeker niet aanraden + ook als Mg gebrek moet je zeker geen Ca toevoegen he ja!!!
                    Ik las overlaatst ook dat canna, als een van de weinige planten, bepaalde stoffen in zich draagt die een ziekte kunnen overwinnen of onderdrukken zoals wij een immuunstelsel hebben. Hoe het precies ineen zit weet ik nog niet maar dit bevestigd mijn ervaring en stelling dat op termijn je plant leert leven met de ziekte.

Overpotten voor 12/12 is dus een must naar een pot met min dubbele inhoud, maar op het eind van de rit zou je wel een probs kunnen krijgen door foute NPK waardes. Ook zal door het starten van voeding een eventueel calciumtekort niet worden aangevuld omdat deze ontbreekt in normale voeding. Tzou wel eens een hele klus kunnen worden...

Grtz $iR
                    Last edited by SirSmokeAllot; 5 March 2010, 14:43.
                    sigpic

Comment

Ik pot ze vanavond over in mijn voorbemeste aarde ga meteen ook 2 van de 3 toppen ,onderin de 12l potten doe ik 2 cm hydrokorrels

Heb magnesiumsulfaat staan en wat kan ik ze geven voor het calcium tekort?

Ga eerst proberen met voeding op te bouwen van 0,8 naar 1,6 ofzo,en zien wat ze doen (misschien al snufje magnesiumsulfaat toevoegen bij volgende gietbeurt)

Bedankt voor je post $ir,

Groetjes,
                      Geniet van iedere dag!!

Comment

$ir ,

Met die foute npk waardes bedoel je dat het bovenste van 12 l pot dan stekgrond is en het onderste bemeste grond of?

En ik gebruik kraantjes water dat gelucht is van de chloor!! ec 0,4 En heb al 3 waterbeurten met voeding gegeven 30 a 40%

Mijn warmtekabel nog niet volledig oke werkt nu met tijdschakelaar, lampen uit kabel aan, en over dag 3 uur uit 2 uur aan?? Eens om bodemthermostaat denkk !

Groetjes,
                        Last edited by jehsd; 5 March 2010, 19:02.
                        Geniet van iedere dag!!

Comment

Hier de fotoos bij gewoon licht!!!

Sorry voor kwaliteit als ik vanavond overpot maak ik betere en wis ik deze

1 plantje van die gekrulde verimpelde bladeren is dat door het licht (3e foto)

En die gebogen top bij laaste foto is van uit tent te halen is over 2 uur weer recht!
                          Attached Files
                          Last edited by jehsd; 5 March 2010, 18:43.
                          Geniet van iedere dag!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jehsd View Post
                            Hier de fotoos bij gewoon licht!!!

Sorry voor kwaliteit als ik vanavond overpot maak ik betere en wis ik deze

1 plantje van die gekrulde verimpelde bladeren is dat door het licht (3e foto)

En die gebogen top bij laaste foto is van uit tent te halen is over 2 uur weer recht!
                            Zien er deftig uit... Sjiek sjiek

Comment

Hier de fotoos net na het overpotten!! 5 ltr naar 12 ltr

Wat zou het probleem zijn bij die laatste foto,(er zijn 3 of 4 fotoos gepost van deze plant) degen die ik getopt heb heeft er ook beetje last van de kleinste niet!!!
                              Durfde die ene niet te toppen (nog meer stress)
                              Heb 12liter potten gevuld met 5 liter bemeste aarde hier een scheut afgezuurd water vanph 6,2 gedaan en ec van 0,8 en dit goed gemixt.

Onderin de potten natte hydrokorrels met ph van 6,4,heb de kluit aangevuld met die aarde (zie eerste post) gewoon recht uit de zak,en ze dan aangewaterd buiten de oude kluit met water van ph 6,1 en ec 0,99.

Verwacht nu paar dagen geen water te hoeven geven ga kijken hoe ze reageren ,en dan voeding aanpassen naargelang hun behoeftes en hopen op vrouwen!

Als stekken er zondag niet zijn gaan ze maandag onder 12/12, en als ze dan toch nog komen gaan ze maar meteen onder 12/12 in die 12 liter potten!!

Als iemand opmerkingen of tips heeft hoor ik deze graag!

Groeten,
                              Attached Files
                              Last edited by jehsd; 5 March 2010, 23:19.
                              Geniet van iedere dag!!

Comment

Hoy Jehsd,

Ik denk dat het overpotten een hele goeie zet was en de plantjes er wel zullen doorkomen. Hoop ook dat de stekken er vlug zijn zodat ze weer niet te lang op dezelfde bodem hoeven te staan voor ze mogen knallen.

Over Mg en Ca hoef je je nu voorlopig geen zorgen meer te maken volgens mij en afhankelijk van de aarde zou stikstof toch ook wel goed moeten zitten voor een tijdje. Het geven van groei zou ik nu even laten omdat de nieuwe bodem zal voorzien in de behoefte aan voeding.
                                Persoonlijk heb ik het niet zo op magnesiumsulfaat of epsom zout omdat het naar mijn mening schadelijke nevenproducten maakt (sulfaten). Ikzelf heb een fles van canna MgO (vloeibaar bitterzout) en CaO (vloeibare ongebluste kalk) staan voor noodgevallen maar reeds in bloei en groei voeding zit ook al wat Mg. Door het overpotten zou dat wel goed moeten komen. Op termijn vind ik dat je dat wel begint te zien maar als de glans wat uit de bovenste grote bladeren verdwijnt en ze weer eens dof lijken, is een paar druppeltjes Mg extra soms een goeie beslissing.
                                Je zegt dat je regenwater gebruikt en daar zit heel wat Ca in. Eenmaal er een tekort is volstaat dit niet meer en dus moet je ervoor zorgen dat in de bodem reeds voldoende aanwezig is om de hele kweek mee rond te komen. Nu je hebt overgepot + het kraantjeswater komt dat wel goed. Mijn ervaring leert me dat een stikstof en Ca gebrek soms heel erg op elkaar lijken maar bij een stikstofgebrek het blad eerder helemaal geel trekt terwijl deze van Ca al bruine vlekken vertoont voor ze volledig geel is. Jammer genoeg komen beiden vaak samen voor...
                                Over foute NPK waardes enzo hoef je je nu nog niet echt zorgen te maken, opnieuw door het overpotten.
                                Maar stel dat het lang zou duren dan verbruikt de plant opnieuw heel veel stikstof uit de nieuwe grond (ook P en K uiteraard). In de bloei zou dus kunnen een onevenwicht optreden in ideale NPK waardes omdat er gewoonweg niet voldoende N meer in de pot is (tzelfde voor Ca en Mg uiteraard waardoor je toppen niet willen toegroeien en je fluffy toestanden krijgt) en teveel P en K. Als je er dan nog eens een booster (P maar vooral veel K) opgooit is het volgens mij helemaal om zeep.

Maar ik zou me niet echt zorgen meer maken Jehsdman als het wat vooruit gaat. Je schatjes zullen optimaal profiteren van de nieuwe bodem en zienderogen verbeteren. Het voeden zou ik nu even laten.

Hm, dat ene plantje is vreemd. Kzou op het eerste zicht zeggen te veel water, maar het zou misschien ook te weinig kunnen zijn. Is ze al altijd zo geweest of komt het door de stress van het overplanten?

Grtz $iR
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X