Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Markster´s 5x PP x NYCD(regular seeds)+

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Markster´s 5x PP x NYCD(regular seeds)+

Dat ene plantje ziet er na 4 uur licht beter uit dan na 17 uur licht gaat hoe langer hoe meer hangen(weet het ook niet)?

Als het aan lv lag ouden ze het toch allemaal hebben?

Staat wel al een tijdje zo raar ja maar is niet vanaf het begin,snap het ook niet dacht in begin aan lichtintensiteit maar hangt al 3 dagen vershoudfolie boven (cm of 10 )

Ik wacht gewoon af als het van de dorst of een tekort komt zal ze wel bijtrekken(in grond ook Mg!) volgens de zak

Hou jullie op de hoogte!

Groeten,
    Geniet van iedere dag!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jehsd View Post
      hangt al 3 dagen vershoudfolie boven (cm of 10 )
      Heh? wat is hier de bedoeling van jehsd? Ik begrijp het niet... Je plantje is toch al oud genoeg om niet meer overdekt te moeten worden voor hogere LV?
      Persoonlijk vind ik dat allemaal wat overdreven. De LV is iets wat een hobbykweker in zn klein hokje niet kan controleren. In het begin fixeerde ik me er ook wat op, maar dat ging vlug over (hele hok vol schimmel door ophangen vochtige handdoek). Nu krijgen mn kiemen en stekken wat ze nodig hebben (hoge LV) in een verwarmde propagator en eenmaal ze geworteld zijn vliegt het deksel er onherroepelijk af. Meestal draait de LV hier rond de 50-60, als het regent 60-70 (woon aan de kust he) maar tijdens de zomer zakt deze ook wel eens tot 30 (alhoewel ik niet echt meer kweek indoor in de zomer).

Grtz $iR
      sigpic

Comment

De bedoeling van die folie was iets minder straling van de hps op mijn planten te hebben ,en ik dacht dat ze daardoor een beetje gingen hangen(ze komen vanonder 4 weken tl dus)

Haal het zo wel weg het haalt toch niks uit!!

In die propagator met stekken, staat die dan in je hok onder tl of hps? De mijne waarschijnlijk gelijk mee onder 12/12 in 12 ltr bemeste aarde??

En snap niet dat lv zo laag is,bak met zand en verw. kabel is goed vochtig!!

Ty groetjes,
        Geniet van iedere dag!!

Comment

Wortels zien er niet zo goed ontwikkeld uit he ? voor 5 weken in een 5liter potje ?
          Propagator heb ik is onder hps gezet en was wel 45 graden in de prop , dus enkel tl of spaarlampen voor mijn propa nog
          Volgens mijn mening moet je niet te veel aandacht aan de lv besteden , heb ik nog nooit gedaan althans.

Veel suc6 ng verder

MvG Izzzz

Comment

Stonden 4 weken in die 5 liter,waarschijlijk wortels dan ook tekortje gehad ofzo door de stekgrond??

Klote he,maar nu in bemeste aarde ben benieuwd wanneer ik resultaat zie?

Als het geel groen morgen niet geler is,is het goed he,maar de kleine blaadjes van 1 plant werden ook al lichter aan de randjes!

Ben benieuwd!!
            Geniet van iedere dag!!

Comment

Stekaarde, stekaarde is gemaakt om in te zaaien/stekken. bij het zaaien heeft je plant geen mest nodig dus steken ze die er ook niet in.
              daarom dat je wortelen mschien een mindere evolutie hadden.
              met die bemeste grond gaat het veel beter gaan denk ik persoonlijk.

Comment

@ RSG : DUH!

Tuurlijk komt wel goed nu jehsd met die bemeste grond , verslechten kan in feite gezien niet (hoop ik voor jou )

MvG Izzz

Comment

Dat van die folie vind ik toch nog steeds iets raar hoor Jehsd, vraag me af waar je dat haalt. Ik groei persoonlijk zelf nooit voor onder hps maar veronderstel dat het aangewezen is eerst helelmaal bovenin je hok te beginnen (min 1 meter) om dan stelselmatig te zakken tot max 40 cm voor een 400Wer. Vraag dit best nog eens na bij iemand die dezelfde werkwijze gebruikt als jij.

Grtz $iR
                  sigpic

Comment

@ RSG bedankt maar zei ik net

@$IR ONDER WELK LICHT KWEEK JIJ DAN???,mijn licht nu 1,2 meter boven planten en nog ff dagje wachten om te zakken,heb trouwens die slappere ook getopt daarnet!

Heeft nou niemand een idee hoe het komt dat hij zo hangerig is,de steeltjes staan krom maar wel ´stijf´ Markster heb jij dit al gezien bij jou???

Alles komt goed bij de vorige al genoeg pech gehad
                    Geniet van iedere dag!!

Comment

@ RSG bedankt maar zei ik net

@$IR ONDER WELK LICHT KWEEK JIJ DAN???,mijn licht nu 1,2 meter boven planten en nog ff dagje wachten om te zakken,heb trouwens die slappere ook getopt daarnet!

Heeft nou niemand een idee hoe het komt dat hij zo hangerig is,de steeltjes staan krom maar wel ´stijf´ Markster heb jij dit al gezien bij jou???

Alles komt goed bij de vorige al genoeg pech gehad
                      Vind wel dat je planten rare vlezige bladeren hebben..
                      heb ik nog nooit gezien xD

Comment

Klopt maar is gelukkig maar bij 1 tje,die andere 2 hebben er weinig tot geen last van!

Te nat stond hij/zij zeker niet,heeft iemand een idee hoe dit komt??

Groeten,
                        Geniet van iedere dag!!

Comment

Klopt maar is gelukkig maar bij 1 tje,die andere 2 hebben er weinig tot geen last van!

Te nat stond hij/zij zeker niet,heeft iemand een idee hoe dit komt??

Groeten,
                          Wat wortels afgebroken tijdens het verpotten.
                          wacht gewoon een eindje en dan zie je wel wat er gebeurd.

Comment

Nee ook niet hij had het al voor het overpotten??
                            Geniet van iedere dag!!

Comment

Ik heb er het raden naar jehsd, dat sukkelaartje. Misschien komt dat wel nog goed nu ze overgepot is. Echt doods ziet ze er wel niet uit vind ik want het kan nog serieus veel geler.
                              Volgens mij is de afstand van lamp tot je plantjes goed en dus hier ligt het ook niet echt aan. Misschien kreeg ze niet voldoende licht door de folie en schrok ze van het teveel aan licht opeens. Geen idee maar vroeger groeide ik voor onder tl, dit duurde te lang met als gevolg tekorten van N, Mg en Ca. Ik heb een kleine investering gedaan en me een 250W vsa aangeschaft met een 250W hpi groeilamp. Ik groei gewoon voor in mn hok nu dmv deze lamp in potjes van een 6,5 liter (niet volledig gevuld en ook laag hydrokorrels dus schat op goeie 5 liter). De hpi produceert meer warmte dan een hps en dus moet ze hoger hangen in je kast (grotere afstand tot je plantjes). Bij mij hangt ze altijd op min 70 cm afstand en dus kan ik met een 250W hpi toch bijna 1m² laten voorgroeien. Voor de bloeispurt (op 12/12 zetten) verplant ik ze in een pot van minimum dubbel de inhoud (in mijn geval 11 liter, maar 20 is in het begin misschien wel een verstandiger keuze) en schakel de 400W hps aan op de kabels die dan in de 250W hpi zitten. Ik verander dus gewoon de vsa en de lamp terwijl de rest gelijk blijft.

Grtz $iR
                              sigpic

Comment

Lol, ik heb bij overpotten 3/4 van alle wortels verwoest, en niks gemerkt aan de plant
                                succes met oorzaak vinden verder
                                Acid, the drug that changed our world.

Comment

Bezig...
                                X