Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Markster´s 5x PP x NYCD(regular seeds)+

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Markster´s 5x PP x NYCD(regular seeds)+

bij een gezonde plant zou het afbreken van enkele worteltjes geen problemen mogen opleveren. De plant zal wel veel energie steken in het opnieuw voorzien van voldoende worteltjes dus even stilstaan boven de grond. In de bloei is dit dus niet aan te raden, mede daarom dat na omschakeling het niet zo slim is om nog te gaan overpotten (opbrengstverlies). Wortelsnoei zou bevorderlijk kunnen werken zelf...
    Ik doe het persoonlijk wel omdat ik de gewoonte heb vanuit het aquarium zoals je zult lezen maar wees altijd voorzichtig voor je hieraan begint waarmee ik wil bedoelen: ga nooit als een gek alle worteltjes deleten...
    Zoals onze monty altijd zegt: "snoeien doet groeien". Denk maar aan toppen bvb.

Grtz $iR
    Last edited by SirSmokeAllot; 6 March 2010, 17:59.
    sigpic

Comment

meer water geven en die tensio niet geloven je grond ziet er verdroogd uit
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Ik blijf er ook bij dat het volges mij aan te droog ligt , wat zegt de overpotting ondertussen al ?

MvG IZzzz

Comment

terug 3 dagjes na de laatste foto update,
          plaats je nog wat foto's?
          kunnen we beoordelen of het al verbeterd is met je pp's

Comment

Ga proberen om er vanavond nog te posten maar moet zo nog weg dus zal niet voor 22u zijn,anders zeker morgen!

Ik zie bij die ´hanger niet veel verschil en heb ook niet het idee dat het nu nog veel slechter wordt,wel 2 gele en 2 hele lichte groene bladeren onderaan bij andere 2.

Na de top zijn de 2 nieuwe vertakkingen al zeket 1cm,heb 12 uur later ook die ´hanger´getopt en die heeft ook al gegroeide scheutjes maar wel kleiner?

Ga best doen voor fotos vanavond
            Geniet van iedere dag!!

Comment

Hallo, hier de beloofde fotoos!!!
              Ze zijn wel allemaal door elkaar gekomen! kan ik ze een naam geven of terug rangschikken

Ongeveer 4 fotoos per plant, 2 getopt de ene gaat veel harder dan andere, commentaar welkom_!

De kleinste krijgt nu ook van die rare 'hang'bladeren maar nog niet verontrustend denk ik.
              De 'hanger'wordt niet beter of slechter! Nieuwe vertakkingen groeien maar loopt niet over
              De grootse en mooiste doet het goed ook nog wel gestressd en 2 nieuwe vertakkingen(na toppen) staan recht omhoog?? Normaal?? Jonge blaadjes ook licht geel aan de randen

Maar laat ze nu paar dagen met rust

Stekken gaat niet door dus heb nog 5 zaadjes van Markster gezaaid na 20 uur weken in water van 22 graden en 1 Lemon Haze 'het witte zaadje' uit een topje (zijn net gezaaid ) 10-03-10

Groetjes,
              Attached Files
              Last edited by jehsd; 10 March 2010, 23:27.
              Geniet van iedere dag!!

Comment

Ziet er nog altijd niet al te best uit he
                Hier en daar tekorten zie ik ??
                Ng steeds geen idee wat het kan zijn ik.

MvG Izz

Comment

Zo vreemd jehsd, en allemaal...
                  Volgens mij moet er toch iets schelen met je watergift hoor man. Ik denk nog steeds dat je teveel geeft waardoor je bladeren langs onder verkleuren, maar zoals reeds aangehaald zou het ook wel eens te weinig kunnen zijn.
                  Als je watert, loopt het water dan heel snel weg? Of vormt het eerst een plasje voor het wegloopt? Of duurt het 10 minuten om 1 pot degelijk te wateren omdat het water niet in je aarde wil gaan?
                  Meet je de pH van je gietwater? De probleempjes lijken heel hard op deze die ik tegenkwam: stikstof en Mg (en bij mij ook Ca op termijn).
                  En is het de bedoeling dat de reeds gegroeide plantjes samen met de nieuwe kiemen gaan bloeien? Dat zal nog even duren hoor jehsd, ik hooop maar dat het goed afloopt.

Grtz $iR
                  sigpic

Comment

zou het geen Mg overdose kunnen zijn gezien die donkere schijn in sommige van zen planten hun bladeren? en ik gok eerder op overwaterd, of wel serieus onderwaterd

Comment

je hebt duidelijk niks geleerd van je vorige kweekje lijkt veel op elkaar ofn? waarschijnlijk te veel water
                      gr batssman

Comment

Absoluut NIET teveel water hoor,dat weet ik zeker en het lijkt totaal niet op mijn vorige kweek toen waren ze overvoedt???

Dan waarschijnlijk te weinig water!!

Groeten,
                        Geniet van iedere dag!!

Comment

Tuurlijk Batssman tuurlijk jij kent er vast alles van,

@ Sir water liep niet echt snel door heb 3 dagen geleden(2 dagen na overpotten) alles in oude kluit doorprikt met sate prikker en ongeveer 100ml water gegeven nu na 5 dagen is het hangende plantje weer recht getrokken (op 24 uur tijd?????) alleen zie nog geen verschil aan verkleuring van bladranden?

En ga die zaadjes ´Dwarfen´

Groetjes,
                          Last edited by jehsd; 11 March 2010, 22:24.
                          Geniet van iedere dag!!

Comment

Je geeft vééél te weinig water Jehsd , 100ml op drie dagen onder een 400w in dit stadium heeft meer weg van een woestijnstage bij het vreemdelingenlegioen !!! Giet eens 4 liter water op de bodem van je tentje en laat ze alles opslorpen , je zal morgen totaal andere plantjes zien.

Comment

Ik vrees dat salmonello gelijk heeft Jehsd.
                              Het water zou een klein plasje moeten vormen aan het oppervlak maar niet veel hinder ondervinden om in de kluit de dringen. Ik kan moeilijk raad geven over het aantal ml maar 100 is idd veel te weinig!!! Ook dien je bij het overpotten de nieuwe aarde in te gieten omdat deze anders niet functionneert zoals hoort en het al zo weinige vocht in de kluit eruit zal trekken. Je mag gerust gieten tot er wat water langs onder uitkomt. Bij het overpotten in bvb 5 liter verse aarde giet ik zeker 1 liter ph gecorrigeerd water erbij (bij voorkeur met rhizotonic wortelstim).
                              Ik weet niet of het water in je tent gieten een mogelijkheid is voor je, maar anders zou ik enkele grote bakken ofzo nemen, per pot een liter tot anderhalve liter erin kappen en je potten daarin zetten voor een plantendag. In erge gevallen gebruikte ik vroeger zelf de badkuip en staandouche Normaal zouden ze alle water moeten opgedronken hebben, en de een al wat meer dan de ander (naar behoefte). Laat ze hier niet te lang in staan moest er nog water over zijn omdat je nu ook wel al weet dat onze plantjes niet van te natte worteltjes houden wat tot wortelrot zou kunnen leiden. 1 nachtje kan geen kwaad jehsd want ik denk dat je bang bent je plantjes te verdinken...
                              De blaadjes zouden op het eind van de plantendag normaal terug mooi staan en haal net voor het donker de bakken met water terug uit je tent. Geef ze de nachtrust die ze verdienen en beschouw 'het uit de kast van onder de lamp halen' als een tropisch donderwolkje voor de zon, no problemo.
                              Wacht 1 tot 2 dagen wanneer je plantjes opnieuw om water vragen... De blaadjes gaan dus weer wat hangen. Daarna zul je het wat moeten onderhouden en ervaren hoe het gaat man.
                              Eenmaal je verder gaat: als het water langs onder uit je potten loopt, heb je te veel gegeven. Schroef het aantal ml per dag terug of sla eens een dagje over.

Grtz $iR
                              Last edited by SirSmokeAllot; 12 March 2010, 00:45.
                              sigpic

Comment

arm inteelt wahhahahahaw

Comment

Bezig...
                                X