Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

QnQ's kweekkelder 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Zo dat is weer een mooi verhaal QNQ.

    Kijk weer met veel plezier mee in je kelder! Stiekem nog steeds wel jaloers op zo'n mooie ruimte!

    Veel succes deze ronde! Komt vast weer helemaal goed daar.

    Greetzz

    Comment


      #17
      Heb er ook een stoel bijgezet.
      Ondanks te weinig water zien ze er nog goed uit.

      Comment


        #18
        Ziet er weer mooi uit!...ff stoeltje pakken

        Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

        HOME WEED HOME

        Comment


          #19
          Er hoeft ook geen aarde aan je kabels, zolang er aarde rond je wortels zit is t mooi zat.
          Weinig water boeit ook geen meuk, worden ze hard van..
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


            #20
            Ik kom ook eens af en toe binnenwippen, begin is er en ziet er netjes uit !
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #21
              Randaarde... kweekaarde... ach
              Ziet er sjiek uit die bak, succes met je kweek!

              Comment


                #22
                Ondanks de missende aarde is het verder allemaal prachtig in orde. Daar kan ik nog wat van leren.
                Verder zag ik mooi gewortelde dames voorbij komen. Ziet er allemaal gezond uit daar.



                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  #23
                  Ik schuif me stoeltje er ook bij
                  leuke kelder Q

                  Comment


                    #24
                    Nog een meeloerder meldt zich.
                    Veel succes weer, Q!

                    Comment


                      #25
                      Zoals gewend bij QnQ ziet alles er picobello uit.
                      Veel bij je afkeken en geleerd en dat zal dankzij deze topic ook wel weer doen.
                      Dus bij deze zet ook een zetel neer.

                      Comment


                        #26
                        Het ziet er natuurlijk bij jou weer cleanroom achtig uit. Alleen snap persoonlijk niet waarom je cree CXB2530 hebt gebruikt voor de groei, je kan toch beter dan citizen led gaan, stuk goedkoper . en tip je kan ze op ebay kopen, dan heb je ook geen verzendkosten wat je wel bij kingbrite hebt. en misschien helemaal die hps wegdoen, maar ja dan hebt je geen sexy witte evsa( paarse vind ik lekkeder).

                        succes kerel in 2017 in de kweek man cave !!!
                        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                        Comment


                          #27
                          Waarom de cxb2530? Uhh..omdat ik daar voldoende aan heb ?
                          Vergeet niet dat ik alles voor de cobs al een half jaar geleden aangeschaft heb (+/-) en toen was er niet zoveel beschikbaar als nu.
                          Bovendien heb ik alles via Mouser gekocht, daar betaal je ook geen verzendkosten + geen gezeik met Chinezen mailen + geen onverwachte douanekosten + alles op voorraad + vandaag bestelt, overmorgen in huis.

                          Bovendien zijn cobs niet zomaar vanzelf zuiniger dan HPS of andere lampen.
                          Ze gaan ook niet langer mee dan hps.

                          Dit setje was ter vervanging van m'n TNeons in de 60x60 groeitent.
                          Ik had daar 4x 36W TNeon hangen en ik wilde dus niet meer stroom gaan trekken, liever minder en het moest onder de 200euro blijven.
                          Daardoor kwam ik op de CXB2530-0000-000N0HU440G, vier cobs op een ELG-150-C1050B driver maken 139,4 lm/w. De Tneon doet rond de 105 lm/w
                          Iets meer lichtopbrengst en mooi dimbaar met een potmetertje tussen de 10 en 160W.

                          In de kelder komt nog even geen COB.
                          Ik heb nog twee dozen met HPS lampjes staan, dus voorlopig blijft het 'oldscool'


                          Welkom allemaal bij m'n verslagje.
                          Heb je vragen met betrekking tot mijn twijfelachtige kweekmanieren, stel ze gerust.
                          Als het meezit vergeet ik niet om antwoord te geven.



                          Update~Update~Update~Update~Update

                          Aarde ? Aarde zat. Even een lekker mixje maken voor de plantkinderen ..

                          Een mix ? Wat mix jij daar allemaal in dan Q ?
                          Riight, nou voor 2x 18L potten, het volgende :

                          QNQ201701.133.JPG
                          1 Xardin planttabletten. Voor de mycorrhiza.
                          2 Guanokalong Palmtree ashes. Voor de P en de K
                          3 Kieseriet. Magnesium
                          4 Kalk. Gaat hand-in-hand met Mg.
                          5 Tarantula schimmeltjes

                          6 Lavameel. Sporen, mineralen en veel Silicium
                          7 Neem granulaat tegen ongedierte
                          8 Schelpenzand. Mineralen, sporen, kalk, Silicium
                          9 Wormenmest. Sporen, enzymen, mineralen
                          10
                          Cocopeat, voor de structuur

                          Daar mik ik een hele zak Lightmix bij (50L) en een liter of 3-4 water met een theelepeltje Bacto.
                          Dit blijf ik mixen en roeren en kluitjes knijpen tot ik spierpijn krijg en daan zou het goed moeten zijn.
                          Even een flinke hand aarde pakken, hard knijpen en zie...er komen 1-2-3 druppels tussen m'n vingers, dus de vochtigheid van de aarde is goed.


                          mycorhiza.JPG




                          Mycorrhiza. Heel interessant spul. Google eens, en lees er eens wat over ..
                          Al zou je alleen de
                          Wiki pagina al lezen.
                          Plantwortels leven samen met deze schimmels.
                          (Myco = schimmel, Rhiza = Wortel)





                          Naderhand even de vochtigheid checken met de Tensiometers ... nice
                          De Fertometer geeft groen licht. Da's ook nice.


                          QNQ201701.123.JPGQNQ201701.124.JPGQNQ201701.126.JPG


                          QNQ201701.132.JPG






                          Verder heb ik het watervat schoongemaakt.
                          Een nachtje laten staan, vol met water en een flinke kneep Chloor erbij.
                          Goed uitspoelen en nog eens soppen met een beetje Dettol en voila....vullen maar.
                          pH aangepast met fosforzuur (pH- bloei) omdat dat in de hele fase prima kan.




                          In het watervat komt ook alleen maar water.
                          De voeding -van Biobizz natuurlijk- geef ik apart.

                          QNQ201701.131.JPG



                          Wat hebben we nog meer in de kelder.
                          Het datalogding natuurlijk.
                          Heb er een handje batterijtjes in geduwd en hij knippert weer, dus die ligt ergens in de kweekruimte.
                          Benieuwd hoe die grafieken eruit zien aan het einde van de kweek.





                          QNQ201701.130.JPG













                          Nog een extra plaatje van m'n backup.
                          Hier staat normaal de afzuiging op.
                          Als de stroom uitvalt, pakt de Accu/omvormer het over en blijft de afzuiger rustig doordraaien.
                          Geen probleem met ongewenste luchtjes dus.





                          QNQ201701.121.JPG



                          Ok, de potten met aarde hebben ongeveer een weekje afgedekt gestaan.
                          Wel met de 'vloerverwarming' erbij aan, zodat al het leven wakker kan worden.
                          Daarna de Sweet Deep Grapefruit en de White Diesel erin gezet.
                          De geselecteerde Suzie Q en andere plantjes die over waren zijn inmiddels allemaal verdwenen.


                          QNQ201701.122.JPGQNQ201701.125.JPGQNQ201701.129.JPG

                          Nog even gezien of ik dat gele licht een beetje weg kan editten, maar dat werkt niet echt.
                          Unfortunately peanutbutter, right,..
                          Wen er maar aan, zo gaat het blijven, inclusief oldscool HPS licht.


                          QNQ201701.127.JPGQNQ201701.128.JPG

                          De dames zijn onthoofd trouwens, kun je het zien ?
                          En wat doet al dat plastic daar, Q ?
                          Nou, euh....liggen ? En dat blijft zo gedurende de hele kweek.
                          Afdekken die aarde, in een poging om de wortelgroei van de bovenste tot de onderste centimeter te krijgen.
                          Meer wortelruimte = meer plant.


                          Nog steeds niet up-to-date maar we komen dichterbij.
                          Beetje kaal ook, m'n verslag. Ik ben m'n map met smilies en andere leukigheden en versiersels kwijt.
                          Misschien komt die nog terug, en anders zal ik nieuwe moeten uppen.
                          We'll see dat later wel weer eh...


                          Tot de volgende!

                          [ Like & Deel ] [ Suscribe bovenaan deze pagina ]
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                          • Jamzieman
                            Jamzieman commented
                            Editing a comment
                            Die back up batteriij goed gevonden,al nodig gehad en hoelang kan je afzuiging draaien op zo een batterij?
                            Die extra toevoegingen denk ik niet terug te vinden in de tuinbouwmarkt zeker?

                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Bouwtopic over noodstroom voor je afzuiger : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...om-voor-je-fan

                            Sommige toevoegingen kun je wel vinden bij een tuincentrum.
                            Ligt een beetje aan het tuincentrum en hoeveel tijd je erin steekt.
                            Als je de etiketten van voedingen en middeltjes gaat lezen weet je pas wat erin zit.
                            Ik sta soms uren in een tuincentrum. GSM erbij om dingen te googelen enzo..

                          • Rreppellsteeltjam
                            Rreppellsteeltjam commented
                            Editing a comment
                            Ik zou bijna zeggen, zoek eens een hobby, of zo!

                          #28
                          Je weet de zintuigen weer lekker te martelen hier met dat clinisch gestoorde abattoir van je.
                          Bij foto 1 dacht ik dat je lekker weekeind aan t vieren was met een spiegel vol verschillende marcheerpoedertjes, bij foto 2 dacht ik wat doet die viezigheid op je afdekfolie en vanaf foto 9 vraag ik me af of je autisme je in de steek heeft gelaten omdat je vierkante afdekfolie op ronde potten gebruikt..

                          Ahja en op foto 12 zit een plant met asymmetrisch blad wat in jou geval ook niet moet mogen met zo'n lat..

                          Bedoel als je je opstelling van je kweekfabriekje op zowel de vloer als de wandtegels hebt uitgelijnd is dat natuurlijk een dikke no-go eh??
                          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                          Comment


                            #29
                            Ha hahaha, lol! Leest lekker weg en ziet er netjes uit!
                            1e kweek - Mohan Ram (Done)
                            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                            Comment


                              #30
                              Ziet er allemaal zeer gelikt uit Zal vast wat leren op dit draadje, ik ga meekijken.
                              Ad usum proprium!

                              Comment

                              Bezig...
                              X