Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

QnQ's kweekkelder 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Oeeh das harstikke gaaf ik dacht dat het alleen met droog ijs kon :O

    Weer wat geleerd

    Comment


      #92
      Ziet er netjes uit Q, hoeveel knipafval was dit ongeveer en hoeveel tijd zat er tussen het knippen en het verwerken?

      Ik heb het twee keer gedaan, de eerste keer een paar gram hasj, maar de tweede keer vooral veel "groen". Ik gok inderdaad te hard gemixt (had een mixer gebruikt).
      1e kweek - Mohan Ram (Done)
      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

      Comment


        #93
        Die techniek staat het ook in het boek van Philippe Adams. alleen heb ik het nooit geprobeerd. Toch maar eens proberen dan


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


          #94
          Mooie blok hash man!!!

          Comment


            #95
            Update 19 april 2017
            Zon op: 6:34
            Zon onder: 20:46

            QNQ201704.245.JPG

            Om even terug te komen op dat zeefwerk ..
            Dat knipafval en buitengroen heeft wel een paar maanden in die emmer gezeten.
            In het donker, in de kelder.

            QNQ201703.242.JPG





            En hoeveel het precies was weet ik niet.
            Zo'n emmertje waar je vogelvoer in koopt bij het tuincentrum



            Ja als je hasj wat groen kleurt heb je te hard geklopt. Ik heb dat ook weleens gedaan.
            Het is zoals in dat filmpje, alleen ga ik die hasj niet helemaal uitwringen als het in de zak zit.
            Heb dat vorige keer gedaan, en dan blijft er toch wat teveel aan de zakken plakken.
            Ik schep die blubber eruit met een eetlepel. Dat gaat prima.
            Even met de plantensproeier de zak naspoelen, laatste beetje scheppen, en naar de volgende zak.


            Allright, hoe staan de drugs ervoor..
            Euuh, toppie ?

            QNQ201703.233.JPG

            White Label White Diesel

            QNQ201703.231.JPGQNQ201703.232.JPG
            Fijn plantje is dat toch.
            Weinig problemen, goeie smaak, potentie, en lekker snel klaar.
            Bloei sinds begin februari en eind maart klaar voor de schaar.
            Trichomen in overvloed. Ik schat een 20% amber. Da's mooi genoeg nu.


            QNQ201703.235.JPGQNQ201703.236.JPG

            Nieuw knipafval.
            Turbo drogen onder de lamp.
            Het schijnt THC af te breken, mjah...broodkwekers drogen de wiet ook vaak zo, en met knipafval doe ik dat dus ook gewoon.
            Ik ga niet al die takjes en rommel op een netje gooien, en ik heb verder niet zoveel plaats om dat te drogen.


            QNQ201704.244.JPG

            -o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

            Dinafem Sweet Deep Grapefruit

            Ik had nog een plaatje van die ongewenste intimidatie in de top.
            QNQ201704.243.JPG












            Duidelijk hoop ik ?
            Da's geen zaadje wat er groeit, het zijn mandingo's.
            Netjes eruit geknipt dus, en verder geen paniek.








            Maarre...nog een kleine opmerking over de Sweet deep grapefruit van Dinafem.

            Ik heb de 2e/3e week van de bloei wel wat fruitige geuren waargenomen.
            Niet direct grapefruit, maar ik ging er vanuit dat dat nog wel kwam.
            Dat is niet gebeurd, qua geur kan ik helaas niets waarnemen waarvan mijn sensoren overeind gaan staan.

            Jammer is zoiets, waarom geef je die plant dan die naam ?
            SWEEEEET DEEEEEEP, dan schep je verwachtingen. De praktijk is heel anders.
            Ik zou 'm Normal Big Weedplant noemen ofzo, want qua geur heeft het niets speciaals, zeker niet zoet, en al helemaal niet diep.

            Door dit soort dingen zakt een breeder erg hard in aanzien bij mij.
            Kwekers oplichten noem ik dat.
            Daarvoor moet je bij mij niet aankomen want ik schrijf en recenseer altijd eerlijk hoe ik erover denk.

            Hopelijk gaat de smaak wat goedmaken straks, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
            Geen of weinig geur betekend vaak hetzelfde voor de smaak.


            QNQ201704.238.JPGQNQ201704.247.JPG

            Toppen glinsteren wel lekker.

            En iets verder naar beneden, onder het gaas:


            QNQ201704.241.JPGQNQ201704.240.JPG
            En nog iets verder, de wortelontwikkeling -boven in de pot- door het afdekken van de grond.
            Tensio op 130, bodemtemperatuur net onder de 20 graden.
            Ik zeg; niks meer aan doen.


            QNQ201704.237.JPG



            QNQ201704.246.JPG










            Een prematuur rokertje.
            Lekker hoor. Te vroeg natuurlijk, maar ik heb ook m'n grenzen qua geduld.







            Voila, nog een paar weekjes wachten op de SDG.
            Hoeveel ? Ik schat dat ze wel een weekje of twee extra nodig heeft.
            Mooi op tijd klaar voor het buitenseizoen begint.
            We gaan het zien.



            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #96

              Comment


                #97
                Aloha Backyard,
                Nope ik doe niks voor die stam.
                Het geheim zit in de groeitijd denk ik, veel kwekers groeien te kort.
                Een fijne (geen kluiten-takjes) voedzame luchtige aarde helpt ook, daar begint alles mee.

                Fans in de kweekruimte doe ik niet aan.
                Overbodig. Net als luchtbevochtigers, da's ook zoiets.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #98
                  Heel mooi verslag! Duidelijk iemand met veel verstand van de zaak!
                  Ga zo door

                  Comment


                    #99
                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Fans in de kweekruimte doe ik niet aan.
                    Overbodig. Net als luchtbevochtigers, da's ook zoiets.
                    En waarom vind je het overbodig?
                    Ad usum proprium!

                    Comment


                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast View Post
                        En waarom vind je het overbodig?
                        Omdat ik geen aanwijsbaar verschil zie of ik nou een fan in de kelder zet of niet.
                        Ik heb het een paar jaar geleden nog eens geprobeerd, maar als het toch niets uitmaakt haal ik 'm liever weg eh

                        QNQ2011 Kelder




                        Het helpt wel dat m'n kweekruimte twee bij drie meter is.
                        Het klimaat is wat makkelijker te controleren hier.

                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Omdat ik geen aanwijsbaar verschil zie of ik nou een fan in de kelder zet of niet.
                          Ik heb het een paar jaar geleden nog eens geprobeerd, maar als het toch niets uitmaakt haal ik 'm liever weg eh

                          Het helpt wel dat m'n kweekruimte twee bij drie meter is.
                          Het klimaat is wat makkelijker te controleren hier.
                          Als de lv% (latere bloei fase) wat aan de hoge kant zou zijn en de lucht verplaatst zich niet voldoende dan heb je toch veel meer kans op toprot/schimmels?
                          En ik gebruik ook een ventilator om de stam te versterken en de warmte te verspreiden.
                          Denk wellicht doordat je een grotere ruimte ter beschikking hebt dat de lucht beter circuleert en dus ook minder kans op rot. Als het voor de rest geen invloed heeft in je ruimte en voor de plantjes dan zou ik het ook niet voor spek en bonen laten draaien Zo bespaar je ook nog wat toch..
                          Ad usum proprium!

                          Comment


                            QNQ201704.242.JPG
                            Yep, dat klopt, de kans wordt groter dat ze 'naar buiten' komen.
                            Die schimmels en toprot enzo zitten dan natuurlijk allang in en om de plant.
                            Dus zolang ik de omstandigheden voor die ongewenste levensvormen onaangenaam hou is er niks aan 't handje.
                            Eigenlijk hoef je er niet zoveel voor te doen. Een perfect klimaat en een sterke gezonde plant. Easypeasy
                            Ik heb in geen enkele tent/kweekruimte een fan staan trouwens, het kan prima zonder.




                            Nog maar een kleine update dan.
                            26/04/2017


                            QNQ201704.251.JPG

                            Ondanks dat alles van een leien dakje lijkt te gaan is er toch weer wat voorgevallen.
                            Dit keer problemen met de zon.
                            Het viel me eerder al een keer op dat de lamp niet aan was op een tijd dat die wel aan hoorde te zijn.
                            Aight...dus ik geef een klap op de kap, een klap op de evsa en een klap op de schakelkast.
                            Niente-niks-niet. Geen zon.
                            Hoofdschakelaar op het bord even uit en aan gezet, en voila de lamp deed het.
                            Hmm...apart.
                            Volgende avond ...
                            Zelfde verhaal.
                            Dus ik heb meteen dat schakelbord van de muur getrokken en meteen z'n ingewanden verwijderd zodat ik 'm niet stiekem nog eens kan proberen.
                            Die moet ik dus eens gaan nakijken, als ik me verveel ofzo...misschien dit jaar nog

                            QNQ201704.248.JPG
                            Tot die tijd m'n ouwe klokkie maar even opgehangen,
                            Die weigert nooit.
                            Tot nu toe.

                            QNQ201704.249.JPG
                            (check die licht-uren

                            QNQ201704.250.JPG



                            Dooie asielzoekers op de vloer.
                            Niks te vreten, da's mooi.
                            Of hij zag m'n blote voeten op zich af komen en is toen flauwgevallen, idunno


                            QNQ201704.252.JPG






                            Ik probeer een beetje te wennen aan de Fertometer.
                            Heb dat ding wel vaker geprobeerd, maar kon er niet mee overweg.
                            Nu volg ik gewoon m'n schema, en regelmatig steek ik die pen in de grond om eens te zien hoe die erover denkt.
                            Het is net als met de vochtigheid in de pot, ook de EC is niet overal hetzelfde.
                            Soms zie ik een geel ledje, en soms een groen ledje, afhankelijk van de plaats.


                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

                            QNQ201704.254.JPGQNQ201704.253.JPG

                            Binnenkort deze ook oogsten ?
                            Het gaat niet lang meer duren denk ik.

                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              Mooi updaatje
                              jammer van de schakelkast, wel heel fijn dat je nog een ouwe heb liggen.
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

                              Comment


                                Zo Q, dat zijn wel flinke lange toppen man, gaaf hoor.
                                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                                Comment

                                Bezig...
                                X