Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 3 x CBD Critical Mass + Lemon Haze + Amnesia Lemonator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik had deze nog niet eens gezien
    Leuk verslag, goed te volgen.
    Je plantjes lijken wat lichter van kleur te worden (of is dat door de foto's?)
    Iets te nat, of toe aan wat meer groeivoeding ?
    Heb je een goeie foto van die vlekjes en scheurtjes ?

    Ik heb je verslag even bij de andere kweekverslagen gezet, dan voelt ze zich wat meer thuis.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Hierbij een foto van de grootste plant, deze is nu ongeveer 65 cm. Het betreft een CBD Critical Mass dame (althans dat mag ik hopen.. feminised 99.9% kans oid) en op seedfinder staat hierover geschreven ''It grows like a sativa but with heavy, dense indica-like flowers''. Ze kan dus nog best een flink stuk langer worden. Zoals je kan zien is ze niet getopt, maar ik begin nu wel te twijfelen of ik binnenkort een methode zal gaan gebruiken om de hoogte te beperken.
      De plant heeft inmiddels 11 nodes en het lijkt mij nu eigenlijk te laat om te toppen, omdat de plant dan natuurlijk niet twee mooie stevige stammen zal aanmaken, maar het eerder een soort klein tweetandje zal vormen.
      Wat me meer geschikt lijkt is super croppen, om de plant zo rond de 1 meter te houden. Als ik de takjes dan rond die hoogte laat uitkomen zal het licht mooi verdeeld kunnen worden over het bovenste bladerdak.
      Het was waarschijnlijk beter geweest om vanaf het begin te scroggen ivm optimaal lichtgebruik, maar dat is vrijwel niet mogelijk omdat ik de planten regelmatig verplaats, en als de planten door een ijzergaasje zijn gewoven gaat dit natuurlijk niet (althans... niet op een praktische manier).

      O en ik heb ook nog even een fototje toegevoegd van de scheurtjes in het blad dat ik in het vorige bericht noemde. Er zijn niet meer gaatjes bij gekomen dus het maakt niet zoveel uit.
      Voor de zekerheid vang ik alle kleine vliegjes die ik tegenkom rond mn plantjes en man man man we kunnen inmiddels bijna van genocide spreken.

      Dit ter zijde bevalt het groeien me tot op dit moment prima en de lamp komt steeds dichterbij, noch maar iets van twee weekjes hopelijk


      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      Last edited by zegmaarwilly; 16 October 2017, 22:43. Reden: Stukje ge-edit omdat ik vlekjes/scheurtjes door elkaar haalde

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Ik had deze nog niet eens gezien
        Leuk verslag, goed te volgen.
        Je plantjes lijken wat lichter van kleur te worden (of is dat door de foto's?)
        Iets te nat, of toe aan wat meer groeivoeding ?
        Heb je een goeie foto van die vlekjes en scheurtjes ?

        Ik heb je verslag even bij de andere kweekverslagen gezet, dan voelt ze zich wat meer thuis.
        Hey Q ,

        Ik zie je bericht nu pas, nadat ik de nieuwe update hierboven zojuist heb geplaatst.
        De foto met de scheurtjes in het bericht hierboven komt goed overeen met hoe de kleuren in het echt zijn.
        De kleur groen die je op die foto ziet, lijkt die je nog wat te licht? Dan verhoog ik de voeding een beetje en houd ik in de gaten of de bladeren een mooiere donkerdere groene tint krijgen.

        Van de vlekjes heb ik ook nog even een fototje gemaakt. Zoals je kan zien zijn het eigenlijk kleine spikkeltjes die wat lichter van kleur zijn, maar ik wou het toch even in de gaten houden.
        Wat me wel opviel was dat het alleen bij de 2 onderste blaadjes te zien is. Ik geef het water via de onderkant van de pot en doe dit niet op de blaadjes oid, dus de spikkeltjes kunnen niet komen door brandpuntjes van licht.
        Wat ik me nu tijdens het schrijven bedenk is dat dit plantje aan het begin van zijn groeifase misschien door die kleine vliegjes lastig gevallen is, want aan het begin hingen er ontzettend veel rond de plantjes, als ik het goed heb komen die uit de aarde.
        De spikkeltjes waren me eerder nog niet opgevallen, maar dat komt misschien doordat ze meegroeien met het blad en nu het blad iets groter is dus ook iets zichtbaarder zijn.
        De andere plantjes hebben bij de onderste blaadjes een beetje verdorring, wat volgens mij komt doordat ze gewoon te weinig licht krijgen en de plant ze daarom langzaam aan laat afsterven.

        Sinds ik water met plagron alga grow geef via de onderkant merk ik wel dat de waterteil steeds erg gaat stinken. Dit komt doordat een klein bodempje water niet opgenomen kan worden, doordat de pot ongeveer 0.5 cm verhoogd staat in de waterteil. De voeding gaat vervolgens in het zonnetje een beetje fermenteren oid, waardoor er een bijna vissige lucht vanaf komt. Hierdoor heb ik de eerste weken om de 5 dagen de teiltjes steeds even schoongespoeld om zo het dunne laagje voeding dat de stank veroorzaakt steeds te verwijderen. Dit was zoals je kunt begrijpen nogal een gedoe, dus sinds twee weekjes geef ik nu op een andere manier water.

        Wanneer ik water zonder voeding geef doe ik dit via de onderkant en wanneer ik water met voeding geef doe ik dit nu via de bovenkant. Dit doe ik dan aan de buitenste rand van de pot, zodat ik zo min mogelijk aan afvalstoffen terug de aarde in spoel. Ik had gelezen dat je namelijk witte kringen van afvalstoffen aan de bovenkant kan krijgen en dat wil je niet terug de grond in spoelen. Deze witte kringen heb ik overigens nog niet gezien, maar uit voorzichtigheid geef ik toch aan de buitenste rand water, wat mij bovendien ook goed lijkt omdat de wortels dan ook daarheen groeien.
        Nu kwam de vraag wel in me op waarom ik zo'n last heb van die stank terwijl volgens mij de rest van de kwekers meestal ook van onder bewateren met voeding. Is dit iets wat minder speelt als je geen biologische voeding zoals plagron alga grow gebruikt? Of geven ze wel gewoon van bovenaf water?

        Naja voor zover de relevante info en vragen die bij mij ontstonden

        Excuus voor het verkeerd plaatsen van de post, bedankt dat je dit even hebt gecorrigeerd!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #19
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #20
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #21
              Vanacht heb ik wit poeder gevonden aan de bovenkant van enkele blaadjes... Snel gaan zoeken en het leek mij meeldauw te zijn.
              Enkele bladeren waar wat meer op zat heb ik direct afgeknipt.
              Zojuist in het ochtendlicht heb ik de plantjes verder geinspecteerd en op 3 planten kleine plekjes gevonden, die ik met een natte doek voorzichtig van de blaadjes af heb gewreven.
              Later vandaag ben ik van plan een mengseltje van 10% magere melk en 90% water op de plantjes te spuiten met zon vernevel-waterspuit.

              Mocht iemand een beter idee hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

              Comment


                #22
                Leuk topic ik zet me stoeltje bij heb zelf ook nog ooit zelfbouw cob plannen

                Hmm meeldauw is erg kut
                heb dit jaar buiten 1 plant verloren aan de meeldauw en ook in de kas 1 meid
                ik heb een week of 2 een poging gedaan alle aangetaste bladeren te verwijderen
                maar na 2 weken plukken bleef het zich verspreiden aan sneltrein tempo
                heb beide planten uiteindelijk weggegooid
                dus lees even mee leer meschien nog wat bij
                als je nog niet in bloei zit is zwavel meschien wel een oplossing ?
                Last edited by Haze smoker; 30 October 2017, 09:50. Reden: Wat vergeten

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Haze smoker View Post
                  Leuk topic ik zet me stoeltje bij heb zelf ook nog ooit zelfbouw cob plannen

                  Hmm meeldauw is erg kut
                  heb dit jaar buiten 1 plant verloren aan de meeldauw en ook in de kas 1 meid
                  ik heb een week of 2 een poging gedaan alle aangetaste bladeren te verwijderen
                  maar na 2 weken plukken bleef het zich verspreiden aan sneltrein tempo
                  heb beide planten uiteindelijk weggegooid
                  dus lees even mee leer meschien nog wat bij
                  als je nog niet in bloei zit is zwavel meschien wel een oplossing ?
                  Ja ik hoop dat ik geen plantjes weg hoef te doen en zal de komende dagen heel goed in de gaten houden of het terugkomt/uitbreidt. Op dit moment zijn alle plekjes nog weg, nadat ik dit vanochtend had weggeveegd/weggeknipt.
                  Zwavel lijkt me inderdaad een beter middel om dit te verhelpen, maar dan zou ik een zwavelverdamper nodig hebben als ik het goed heb. Bovendien is zwavel in grote hoeveelheden dan ook weer schadelijk voor de gezondheid en ik ben van plan om wietolie/pasta te maken van een aantal plantjes (voor medicinaal gebruik voor mn ma). Deze pasta is heel geconcentreerd en ik ben bang dat de zwafel dan ook in hoge dosis aanwezig kan zijn in de pasta en dan zou de pasta meer schadelijk dan heilzaam kunnen werken. Naja dat vermoed ik dan in ieder geval... mijn kennis mbt extractie en verdamping is te weinig om te weten of zwavel achterblijft of meegaat in de pasta. Anyway thanks voor het meedenken ik ga het dus eerst proberen met melk/water

                  Comment


                    #24
                    Ik heb ook weer even een paar fototjes gemaakt vandaag:

                    #1 Dit is het witte poeder, dat volgens mij meeldauw is. Dit blad was het heftigste geval, de andere paar blaadjes waren minder aangetast.
                    #2 Dit is na het bespuiten met het mengseltje van 1 deel magere melk en 9 delen water.
                    #3 Nog een foto van het besproeide plantje. Je kan zien dat het mooi milky white is
                    #4 Na het opdrogen bleven deze glimmende vlekjes over

                    Ik hoop niet dat die glimmende vlekjes van de opgedroogde melk verkleuringen in het blad zullen veroorzaken wanneer het licht van mijn LED's erdoorheen komt, efin de tijd zal het leren right.

                    #5 Zoals te zien is staat het er nog wat rommelig bij. Morgen ga ik het ophangsysteem verbeteren, door de touwtjes waaraan het armatuurtje nu hangt te vervangen met wat stukjes schakelketting van de gamma.

                    Ook ga ik nog wat wandjes om de plantjes heen plaatsen en deze bekleden met radiatorfolie om zoveel mogelijk van het licht te gebruiken.
                    Binnenkort meer bericht en er zijn ook plannen om een scrog netje te gaan maken.

                    Voor zover alles wat er vandaag gebeurd is

                    Nu is het tijd voor een jointje beste lezers,

                    aju


                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 5 photos.

                    Comment


                      #25

                      Comment


                        #26
                        2 dagen 24 uur en dan je gewenste tijd invoeren.
                        Gooi je ze ineens helemaal om dan kan het even duren voor ze weer verder gaan.
                        Mijn ervaring is dat dan eerst schakelen naar 24 uur ze dan gewoon door blijven gaan.
                        Hoop wel dat ze niet hermagevoelig zijn.
                        Niet gelijk de gehele plant weg doen dan.
                        Dit kan door de omschakeling van tijdelijke aard zijn.
                        Dus dan de ballen plukken en even in de gaten houden.
                        Succes.

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                          2 dagen 24 uur en dan je gewenste tijd invoeren.
                          Gooi je ze ineens helemaal om dan kan het even duren voor ze weer verder gaan.
                          Mijn ervaring is dat dan eerst schakelen naar 24 uur ze dan gewoon door blijven gaan.
                          Hoop wel dat ze niet hermagevoelig zijn.
                          Niet gelijk de gehele plant weg doen dan.
                          Dit kan door de omschakeling van tijdelijke aard zijn.
                          Dus dan de ballen plukken en even in de gaten houden.
                          Succes.
                          2 dagen lang 24 uur het licht aan en daarna pas switchen? Is er een reden waarom je dat verkiest boven de 28 uur manier die ik hierboven had?
                          Ik zou denken dat dat dan juist meer stress oplevert... :o
                          (niet wijsneuzerig bedoelt hoor, ik ben gewoon nieuwschierig naar de gedachte hierachter)

                          Comment


                            #28
                            Zelf een keer zo gedaan na het van een ander te horen hebben gekregen en zonder problemen doorlopen.
                            Niet echt zelf een gedachte maar de ervaring van een ander.
                            Door de verandering zal er altijd wat stress zijn,zonder gaat niet.

                            Comment


                            • zegmaarwilly
                              zegmaarwilly commented
                              Editing a comment
                              Aaa okay, dan ga ik waarschijnlijk voor de 28 uur optie, omdat dat mij het minst stressvol lijkt.
                              Het feit dat jouw plantjes het gered hebben met die 2 dagen licht en daarna doorschakelen stelt me wel gerust.
                              Thanks

                            #29
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 5 photos.

                            Comment


                              #30
                              Nog steeds vind ik bijna elke dag kleine witte vlekjes poeder (diameter 0.5 cm ongeveer) en deze haal ik steeds maar weg met een nat doekje.
                              Ik heb afgelopen week twee keer met het melk/water mengsel de planten bespoten, wat ook nog wat gedoe was omdat ik eerst alle planten op een soort doek zet, zodat het water/melk mengsel dat naast de planten terecht komt niet gaat liggen verzuren op de vloer.
                              Nu heb ik de neiging om de mini vlekjes te laten zitten en te kijken of deze niet ernstiger worden. Elke dag de vlekjes opzoeken en weghalen kost toch minstens 30 minuten per dag extra.

                              Comment

                              Bezig...
                              X