Goededag iedereen,
Om te beginnen zal ik even een korte intro geven, aangezien dit mijn eerste kweekje is en dus ook mijn eerste kweekverslag.
Zelf heb ik al een aantal jaartjes de gewoonte om 's avonds even lekker een jointje te roken ter ontspanning,
echter verdiep ik me pas sinds kort in het kweken van plantjes en ik moet zeggen dat ik het ontzettend leuk vind om er over te lezen en er zelf mee aan de slag te gaan.
(Ik heb inmiddels natuurlijk ook het gros van de ''kweken voor beginner posts'' doorgelezen)
Nu kampt mijn moeder helaas met zware gezondheidsklachten waardoor wij sinds kort wietolie gebruiken om de nachtrust te bevorderen (en eventuele andere positieve effecten zijn natuurlijk ook mooi meegenomen).
Ongeveer 3 weken geleden ben ik begonnen met het groeien van eigen plantjes waarbij ik geen lampen gebruik, maar de plantjes gewoon achter het raam heb staan.
Ik weet dat het inmiddels wel vrij laat is maar ik wou het toch nog proberen. Flinke kans dat de planten dan ook slechts een schamele oogst opleveren, maar dat is iets wat ik niet als een groot probleem zie.
Dit is gewoon een eerste poging en als het niet goed uitpakt dan hoop ik in ieder geval te leren wat er dan fout is gegaan.
Naja dat dus.
Inmiddels heb ik dus ongeveer 3 weken een vijftal dames in het raamkozijn staan.
Een drietal CBD Critical Mass samen met een Lemon Kush en een Amnesia Lemonator (om zo wat verschillende soortjes te kunnen zien groeien).
Deze vangen gelukkig nog wel redelijk wat zon, 's ochtends ontvangen ze wat diffuus licht en vanaf 12.00 à 13.00 tot 21.00 staan ze mooi in het zonnetje.
Sinds een dag of 4 doe ik 's avonds om 11.30 nog ongeveer een halfuur à een uur het licht in de kamer aan, omdat ik op cnnbs.nl een artikel van muna had gelezen waarin werd genoemd dat je tijdens de nacht het licht een uurtje aan kon doen, zodat de planten wat langer in de groeifase blijven (wanneer je aan het eind vh seizoen kweekt).
Enkele dagen geleden merkte ik dat de onderste echte blaadjes (dus niet de lobblaadjes) wat slapper leken te worden en gedurende de afgelopen dagen is dit alleen maar ernstiger geworden tot het punt dat ze lijken te verdorren.
Ik had zelf het idee dat dit kon komen door een overschot aan water. Toen ben ik ook gestopt met water geven, wat ik normaal dagelijks deed met hele kleine porties aangezien het nog kleine plantjes zijn. De aarde is momenteel licht vochtig, maar dus lang niet zo erg dat het aan de onderkant uit de potten loopt.
Nu twijfel ik waaraan het kan liggen, zelf heb ik overwogen:
1) overschot aan water
2) te weinig licht
3) aarde met teveel voeding
4) het uurtje licht dat ik snachts aanzet (de lamp die ik gebruik bevat geen specifiek kleurenspectrum)
Afgelopen nacht heb ik de lamp niet aangedaan om te kijken of de blaadjes nu niet verder zouden verdorren. De blaadjes zijn echter alsnog achteruit gegaan. Bovendien zag ik zojuist dat sommige blaadjes bovenin de plant ook wat slapper lijken te worden.
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie te geven. De EC en PH meet ik niet, alhoewel dit natuurlijk wel beter zou zijn...
Waarschijnlijk ben ik nog wel het een en ander vergeten te vermelden, dan roepen jullie maar en zal ik het zsm proberen toe te voegen.
Ik heb een aantal foto's genomen om dit zo duidelijk mogelijk te kunnen laten zien en ik heb ook nog even een foto toegevoegd van de aarde die ik heb gebruikt.
Toen ik deze post probeerde te plaatsen kreeg ik de melding dat ik met mijn 11 foto's, 10 foto's boven het maximum aantal zat... Nu heb ik slechts 1 foto kunnen uploaden.
Ik zal de andere foto's 1 voor 1 hieronder uploaden, aangezien ik er niet achter ben gekomen hoe ik dit wel praktisch kan doen. Er wordt genoemd dat je een album kunt gebruiken maar ik zie niet hoe je een album aan kunt maken (tips zijn welkom
Nu weet ik dat mijn kweekomstandigheden verre van optimaal zijn, maar ik hoop toch dat jullie mee kunnen kijken om te zien of de plantjes weer op te beuren zijn.
Groetjes Willy

Comment