Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 x Purple Bud & 1 x Somango - Scrog onder Led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3 x Purple Bud & 1 x Somango - Scrog onder Led

    Korting op 420shop
    Hallo, JD-crew!

    Na de gefaalde kweek van de Amnesia Kush door enkele cruciale fouten, ben ik gisteren een nieuwe kweek begonnen.
    Ik had nog 3 x Purple Bud (White Label) en 1 x Somango (Huismerk Wietzaadjes) en heb deze in zaai/stekaarde gezaaid.

    Wie meer over deze strains wil weten.
    Purple bud:https://sensiseeds.com/nl/gefeminise...bel/purple-bud
    Somango:https://www.wietzaadjes.nl/somango-h...ietzaadjes-nl/

    Ze staan nu reeds een dag voor het raam om te ontkiemen. Vanaf dat ze hun kopje laten zien gaan ze in de kast.
    De verlichting in de kast is gewijzigd in een Viparspectra V450 met een werkelijk verbruik van 200W.
    De vorige lamp begon te haperen en aan/uit te flikkeren. Ze is nog onder garantie dus ga ik me eens mee bezighouden om terug te zenden.

    Korte samenvatting van het gebruikte materiaal.

    ...

    Nog geen foto's momenteel. Deze volgen nog in de eerstvolgende update.

    To be continued...

    Greetz,
    Jack

    #2
    jammer dat het fout is gegaan, hopelijk deze keer meer succes!!

    Leuke strains, hopen dat het wat word Gelukkig beide indica en zo'n 8-9 weken bloeitijd, dus dat zal wel ongeveer gelijk op lopen.
    Gebruik je ook de canna terra aarde of gewone potgrond? Ik mix zelf de canna terra aarde met de bio aarde en gebruik dan de canna bio lijn, hoef je niet zo moeilijk te doen met PH en EC (nog nooit gemeten, heb er ook geen spullen voor)

    Wachten op de foto's dus

    Comment


    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      De Somango was het gratis zaadje die ik gekozen heb omdat ze inderdaad redelijk gelijk zal lopen met de Purple Buds, in theorie.
      Ik gebruik gewone potgrond (NPK 14-16-18). De zaai/stekgrond heeft een NPK van 7-7-9 dacht ik.
      Momenteel is er nog niks te zien, dus zal nog wel enkele dagen zijn voor er foto's volgen.

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      aah altijd leuk, gratis zaad

      Jaa precies blijft altijd maar theorie, alleen jij zal ons de praktijk kunnen vertellen

      Ah okay! goed om te weten

    #3
    Succes Jack !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #4
      Ik kijk stilletjes mee. Succes kerel!
      Ad usum proprium!

      Comment


        #5
        Ik pak ook even een stoeltje

        Comment


          #6
          Veel succes man!!!
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #7
            001_05-10-17.jpg

            Bij deze m'n eerste update. Tot de volgende!

            Grtz, Jack

            Comment


              #8
              leuk, onze plantjes zijn even oud ze staan er mooi bij!

              Comment


                #9
                succes ik volg!

                Comment


                  #10
                  hoi jack
                  ziet er netjes uit en lijkt me een mooie plant om te kweken.
                  ik ontkiem altijd mijn zaadjes en zet ze dan in aarde in een propogator helpt temp en lv stabiel te houden.
                  atami wilma heeft propogators die op een 11 liter pot passen en werken ook goed.

                  succes

                  Comment


                  • Jack Spliff
                    Jack Spliff commented
                    Editing a comment
                    Een propagator is handiger voor stekken. Voor zaailingen is dat niet echt nodig, maar ook zeker niet verkeerd.
                    Ik heb m'n temp en rlv zonder ook onder controle. Heb een luchtbevochtiger, maar die heb ik niet echt nodig.
                    Een luchtontvochtiger is besteld. Dat is dan meer voor tijdens de bloei om de RLV wat lager te houden.

                  #11
                  Ze staan er leuk bij Jack, ik vind de plantje linksboven het beste erbij staan. Mooi recht, dikkere stam en geen gekrulde bladen.
                  Ad usum proprium!

                  Comment


                  • Jack Spliff
                    Jack Spliff commented
                    Editing a comment
                    Thx ​​​​​​​​​​​​​​ Nu staan de 3 er ongeveer gelijk bij. Enkel die ene rechtsonder is in staking. Het is zoals bij mensen, niet iedereen is even snel. Ik zie wel nog wat die gaat uitspoken​​​​​​​ ​​​​​​​

                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment

                  #12

                  Comment


                    #13
                    Denk wel net ietsje teveel met twee lampen. Afwachten, kijken hoe de dames reageren en of dat de temp niet oploopt. Ben benieuwd naar de viper..
                    Ad usum proprium!

                    Comment


                    • Jack Spliff
                      Jack Spliff commented
                      Editing a comment
                      Ja, ik ga eerst zien hoe het gaat met 1 lamp. Maar dan heb ik er alvast 1 in reserve Of ik bouw nog een kastje bij
                      Qua temperatuur zal dat geen probleem geven met twee lampen. Deze geven amper warmte af. Ik heb zelfs een elektrisch kacheltje in de kast zodat de temperatuur wat hoger komt. Ook wel benieuwd naar het eindresultaat met deze lamp.

                    • ganjagast
                      ganjagast commented
                      Editing a comment
                      Helemaal goed dan

                    #14
                    hoi jack spliff! kun je mij vertellen hoe hoog je je scrognet ongeveer boven je potten gaat plaatsen? is hier een richtlijn voor of ligt dit aan het ras?

                    succes!

                    Comment


                    • Jack Spliff
                      Jack Spliff commented
                      Editing a comment
                      Bij m'n vorige kweek heb ik het net zo'n 20 cm boven de potten gehangen. Het is de bedoeling om je plant(en) horizontaal te laten groeien en als het net te hoog wordt gehangen dan wordt het moeilijker om te scroggen.
                      Ik kan mijn net nog altijd verlagen of verhogen omdat ik een soort katrol systeem heb ineen geknutseld.

                    #15
                    bedankt voor je reactie! betekend het dan dat je 1 net voor al je plantjes ophangt of per pot 1?; ik vraag dit omdat 20 cm me zo laag lijkt om water te geven?

                    (hoe kan ik eigelijk op zo'n facebook achtige manier op iemand reageren; of kan alleen de topic opener dat? en hoe deel ik een like uit?

                    Comment


                    • Jack Spliff
                      Jack Spliff commented
                      Editing a comment
                      In de post zelf zie rechtsonderaan "Comment". Daar klik je op en daar kan je reageren op de post zelf.
                      Ik heb 1 net. (4 balken en oogvijzen + touw)
                      Het is niet gemakkelijk om water te geven. Bij mij valt dat nog mee met 4 planten. Ik gebruik ook een drinkbus om water te geven. Kleiner gaatje, kan je beter doseren en de inhoud staat vermeld op drinkbus zelf.
                      Je kan eventueel met een buis aan de slag. Die steek je dan door het net en zo kan je dan wat makkelijker water geven.
                  Bezig...
                  X