Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Vandaag zijn de drie dames 8 weken oud. 3 dagen geleden heb ik bij alle planten voorbloei gespot, net toen ik van plan was om naar de 12/12 fase over te schakelen.
Sinds gisteren staan ze dus in de 12/12 fase en groeien goed door. Ik denk dat ik net op tijd ben over geschakeld. Het zijn dan wel indica dominante soorten, maar er volgen nog 2-3 weken serieuze groei.
Verticaal hebben ze wel nog ruimte genoeg.
Temperatuur ligt tussen de 18-27°C, RLV tussen de 30-60%. Actieve inlaat draait 24/24, net als de afzuiging.(Is altijd zo maar ik denk dat ik het hier nog niet heb vermeld)
Voeding krijgen ze om de dag. 400-700ml/plant met een verhouding Cannazym 6ml/3l en Canna Vega 12ml/3l (EC=1,0 Ph= 6,1) Soms eens een dag niks of gewoon aangezuurd water(Ph 6,1)
De koolstoffilter zit nog steeds in de doos en zal pas worden geplaatst binnen enkele weken als de bloei zijn geur afgeeft. Dus nog niet voor meteen.
Beide Viparspectra's hangen op 40cm en beide schakelaars(Veg+Bloom) zijn ingeschakeld.
De scrog is goed op weg en het net zal zonder problemen wel vol geraken.
Vandaag staan de drie dames 1 week in de 12/12 lichtfase. Nog even scroggen en dan mogen ze hun pruikjes laten zien
Ze groeien nu goed door en drinken dagelijks 700ml water elk. 1 keer heb ik de voorbije 5 dagen voeding gegeven ( EC 1,2 Ph 6,1)
Voor de rest aangezuurd water (Ph 6,1). Temperaturen schommelen tussen 18-25°C, RLV tussen 30-55%.
De geur begint stilaan ook te komen, maar het valt nog goed mee. De koolstoffilter is nog niet nodig.
De Somango heeft wat meer sativatrekken (wat smallere fanbladeren) dan de Purple Bud's. Qua hoogte blijven ze redelijk gelijk.
Hier en daar heb ik fanbladeren verwijderd die onderliggende scheuten het licht ontnamen en onder het net is ook wat gesnoeid.
Ik tel nu ongeveer een 30tal plaatsen waar buds zullen ontstaan.
Ondertussen staat het trio een goede 1,5 week in hun 12/12 fase en ze schieten goed op.
Hun voeding heb ik wat laten zakken naar EC 1, Ph 6,1. Ik bemerkte dat sommige puntjes héél lichtjes begonnen met bleker worden. Deze is nog steeds Canna Terra Vega & Cannazym.
Sinds 2 dagen heb ik het elektrisch kacheltje terug aangezet want het werd weer frisser (15°C tijdens donker en 20°C tijdens de lichtfase). Vond dit toch wat aan de frisse kant dus waar de luchtinlaat is blaast er via de buitenkant warme lucht in de kast. Naast mijn kast heb ik een afgedekt hoekje voor het tegenhouden van buitenlicht. Daar staat dus ook het kacheltje die zo,via ingebouwde timer, om de 5 minuten voor 30 seconden warme lucht blaast.
Verder heb ik hier en daar een 11-vingerig blad ontdekt en dit terwijl ik toch wat defoliation heb toegepast. Plantjes voelen zich dus blijkbaar wel goed
Het is heel makkelijk te maken. Ik begrijp dan ook niet dat mensen netten of scrogrekken kopen.
Zoals je al zei 4 balken. Zorg wel bij het afmeten voor wat speling, een tweetal cm aan alle zijden moet volstaan.
Ik heb denk ik om de 6cm een oogvijs gedraaid. Eens die er allemaal in is het maar een kwestie van draadje spannen. Ik gebruik nylon touw. Goedkoop en ideaal voor een scrogrek.
Tenslotte heb ik aan de vier hoeken een extra oogvijs bevestigd en ook vier oogvijzen in het plafond van de kast. Op die manier heb ik een soort katrolsysteem dat me toelaat het net in hoogte aan te passen. Eens het op de gepaste hoogte staat maak ik het vast aan de wanden van de kast zodat het rek niet meer omhoog kan geduwd worden.
Hoe het met een tent zit qua katrolsysteem kan ik je niet zeggen. Maar ik denk dat je wel stangen hebt bovenaan waar je een touw kan langs leiden.
Gewoon wat boerenverstand en je bedenkt wel wat
Het is ook geen scrog natuurlijk, dan komt er meer kracht op te staan.
Is er nog geen moeilijk nieuw woord voor iets als dit ? Een LSTWSTS ofzo ?
(lst with square trelis support)
Als ze niet te lang doorgroeien werkt het wel
Hmm. Ja inderdaad, op deze manier heb je er ook standaard 2 nodig volgens internet, in zo'n SCROG filmpje uit Amerika doen ze 't ook daadwerkelijk met 2 scrognetten, 1tje voor als ze net op 12/12 gaan en eentje voor op de helft van de strek-periode zodat je ze tijdens de bloei nog een keer op gelijke hoogte maakt. Ben het filmpje even kwijt, heb die een tijdje terug al gezien zou de naam niet weten..
Alleen dan kan je je planten er niet meer zo makkelijk uit vissen als dat me dat nu lukt.. Maar takje voor takje eruit halen lijkt me ook geen ramp..
Maar op die manier (2maal een net) zou het wel als scrognet werken, toch?
Ziet goed uit Jack, ik ben net over naar 12/12 en kan mooi in de toekomst kijken. LST is een mooie manier om meer gelijk matig het netje in te groeien. Ga ik volgende keer ook eens proberen!
De plantjes staan sinds vandaag 2 weken in hun 12/12 licht fase. Het begin van de pruikjes is op elke plant goed zichtbaar en ik denk dat ik binnen enkele dagen de echte bloeidagen ga beginnen tellen.
Zowel voor de Purple Buds als de Somango wordt een bloeiperiode van 8-9 weken gerekend.
Ze gaan ook nog goed de hoogte in en de lamp houd ik op 40cm van de planten. Onder het net is zo goed als alles gediefd en gesnoeid. Ook heb ik nog voor een laatste keer defoliation toegepast en een aantal grotere fanbladeren verwijderd. In totaal zijn er al heel wat bladeren verwijderd.
Vanaf nu laat ik de plantjes rustig doen.
De temperaturen heb ik terug onder controle dankzij het elektrisch kacheltje met 20°C als minimum en 25°C als maximum. RLV zit tussen de 25-40%.
Gisteren heb ik een dagje niks gegeven en de potten stonden goed droog vandaag. Dus heb ik ze zonet elk 750 ml gevoed water, Canna Vega + Cannazym (Ec 1,0 - Ph 6), gegeven.
Sinds gisteren ben ik de echte bloeidagen beginnen tellen. Pruikjes over de gehele planten dus het leek me wel het moment.
Ik vermoed ook dat de sterkste groei eruit is. Binnen drie dagen staan ze drie weken in de 12/12 fase.
Elke dag krijgen ze nog steeds 750ml en om de 3 dagen is daar voeding bij. Als ik een dagje durf overslaan dan hangen de volgende dag hun blaadjes redelijk slap, dus voorlopig elke dag water geven.
Gisteren heb ik een beetje Canna Flores bij de voeding gedaan (6ml Cannazym + 12ml Canna Vega + 4ml Canna Flores). EC bedroeg 0,9, Ph 6,1. Vandaag dan weer enkel aangezuurd water (EC 0,5 Ph 6,1).
Temperaturen schommelen tussen de 20-27°C, RLV tussen de 25-45%.
Beide ventilatoren draaien 24/7 en blazen net boven de toppen van de planten een zacht briesje. De plantjes wiegen lichtjes heen en weer. Geen turbine dus
Verder verloopt het vlotjes. Geen signalen van tekorten, overschotten of stress...Alles onder het net is gesnoeid. Defoliation is ook ten einde. Ze mogen nu in alle rust mooie bloemen aanmaken, als alles goed blijft lopen tenminste
Hallo JD-leden!
Het is weer eens tijd voor een update. De plantjes staan sinds vandaag 1 week in hun echte bloei.
Het aantal pistels is de laatste dagen sterk toegenomen. In hoogte zijn ze wel nog wat gegroeid maar niet zo explosief als de eerste 2 weken op 12/12.
Hoogte van net tot top van de planten is 30cm en het net hangt op 17cm van de potrand.
Als ik de hoogte van de planten bekijk dan is bijna 8 weken (54 dagen) voorgroeien echt het langste wat ik zowat kan doen met een indica-dominante soort in deze kast. Zoals QnQ hier eerder ergens aangaf, dit is niet echt een scrog meer, maar een LST met ondersteuning van een scrognet. Ik had niet verwacht dat de planten nog zo sterk gingen groeien. Ik had de uiteindelijke hoogte een 10-tal centimeter lager geschat. Ik ben wel tevreden en deze techniek vind ik wel fijn en makkelijk.
Minder goed nieuws is dat de Purple Bud n°2 (middelste plant) roestvlekken heeft. Vooral op de oudere bladeren van deze plant. Net als bij de White Widow x Big Buds is er 1 plant met deze symptomen. Dit terwijl ze dezelfde hoeveel voeding/water krijgt als de andere die er totaal geen last van hebben.
Waarschijnlijk een calcium of fosfor probleem...Als er iemand een idee heeft? 011_13-12-17.jpg
Volgende kweek wordt waarschijnlijk de Liberty Haze van Barney's Farm. Deze is Sativa-dominant(Sativa 60% - Indica 40%.) Dan ga ik maximaal 5 à 6 weken voorgroeien, als dat al niet te lang is. Maar dat is toekomstmuziek. Terug naar deze kweek.
Dagelijks krijgen de planten nog steeds 750ml water. Ik wacht steeds 2 uurtjes nadat de lampen zijn aangegaan om water te geven.
Qua voeding heb ik eergisteren voor de laatste keer Canna Vega meegegeven (8ml Canna Vega + 13,5ml Canna Flores + 6 ml Cannazym op 3L) EC bedroeg 1 – Ph 6,1.
Gisteren en vandaag enkel aangezuurd kraantjeswater met ph 6,1. De temperatuur van het gietwater probeer ik rond de 25°C te houden.
Morgen krijgen ze dan terug voeding mee, wat dan enkel uit Canna Flores en Cannazym zal bestaan. Met de BioBooster ga ik nog een weekje of zo wachten.
De temperaturen liggen tussen de 18-27°C. De RLV tussen de 25-45%.
Verder beginnen de trichomen zich te tonen, zowel op de toppen van de planten als op de onderliggende pruikjes. De overheersende geur is er nog niet, dus de afzuiging gebeurt nog zonder koolstoffilter.
Niet zo heel veel te vertellen in deze update. De bloei gaat rustig z'n gangetje.
De trichomen nemen snel toe, de groei is sinds enkele dagen gestopt en de toppen krijgen wat meer vorm.
Mijn EC-meter vertrouw ik niet meer. Deze gaf onrealistische waarden, veel te laag voor de dosis voeding in het water. Voorlopig ga ik het dus doen volgens het kweekschema van Canna, wat ik reeds grotendeels volgde. Ik geef nu de minimum dosis volgens het schema (15ml Canna Flores + 6 ml Cannazym/3L). Morgen ga ik ook de Biobooster beginnen meegeven met de voeding. (6ml/3L)
De temperaturen en RLV zijn dezelfde gebleven sinds vorige update (18-27°C & 25-45%)
De roestvlekken blijven beperkt tot 1 plant en lijken niet te verergeren, voorlopig althans. De oorzaak is me nog een raadsel. Misschien de ph? Maar de plant ernaast, zelfde strain en zelfde hoeveelheid voeding/water/ph..., heeft er totaal geen last van. Ook de Somango vertoont geen symptomen.
Comment